امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

فرش و مبل چه رنگی بخرم؟


1401/07/27
کد خبر : 27714
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

وقتی قصد داشته باشید رنگ مبل و فرش را انتخاب کنید با تنوع بی نهایتی از رنگ‌های مختلف رو به رو هستید که ممکن است باعث سردرگمی شما شود؛ اما اگر انتخاب خوبی داشته باشید، هرگاه که وارد خانه می‌شوید احساس لذت بخشی از هماهنگی اجزای داخلی خانه خود خواهید داشت. حالا سؤال اصلی اینجاست که فرش و مبل چه رنگی بخرم؟ چگونه فرش و مبل را ست کنم؟ برای پاسخ دادن به این سؤالات باید ابتدا علایق و سلایق خود را در نظر بگیرید و سپس از اصول هماهنگ سازی مبلمان و وسایل پیروی کنید. اگر شما هم با این دغدغه شیرین رو به رو شده‌اید، نگران نباشید! تکنیک‌های مختلفی که در ادامه معرفی می‌کنیم، می‌تواند در ست کردن فرش و مبل و انتخاب رنگ آن‌ها به شما کمک کند.

فرش و مبل چه رنگی بخرم؟ انتخاب بین رنگ‌های تیره و روشن

انتخاب یک رنگ برای فرش و مبل کار بسیار سختی است، زیرا بی نهایت طرح و رنگ مختلف برای فرش‌ها وجود دارد. با این حال، برای اینکه کار شما در انتخاب رنگ فرش و مبل ساده‌تر شود، به طورکلی رنگ‌ها را به دو دسته روشن و تیره تقسیم می‌کنیم. رنگ‌های روشن و سرد، جذابیت خاصی دارند معمولاً خیلی دیر از آن‌ها دل زده می‌شوید. بسیاری از خانم‌های ایرانی به دلیل زنده‌تر بودن این رنگ‌ها و احساس خوبی که منتقل می‌کنند به رنگ‌های روشن مانند نقره‌ای، سفید و طیف‌های رنگی روشن دیگر علاقه مند هستند. رنگ‌های روشن معمولاً در تولید فرش و مبل مدرن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در مقابل رنگ‌های تیره، شیک‌تر به نظر می‌رسند. خرید فرش و مبل رنگ تیره باعث می‌شود که نگران کثیف شدن سریع فرش خود نباشید. از طرفی رنگ‌های تیره نشان دهنده ارزشمند بودن و قدرت هستند. اما ممکن است که به دلیل دلگیر بودن این رنگ‌ها زودتر از چیزی که فکر می‌کنید از آنها خسته شوید. رنگ قهوه‌ای، آبی تیره و زرشکی از جمله رنگ‌های تیره پرکاربرد در فرش و مبل هستند. اگر علاقه مند به مبلمان رنگ تیره هستید، بهتر است قیمت مبل کلاسیک بررسی کنید. زیرا مبل‌های کلاسیک و فرش‌های کلاسیک اکثراً تیره هستند.

چگونه بهترین رنگ مبل و فرش را انتخاب کنیم؟

حتی اگر بین رنگ‌های تیره و روشن، یک گزینه را انتخاب کرده باشید، بازهم پاسخ به سؤال فرش و مبل چه رنگی بخرم کار ساده‌ای نخواهد بود. هر دو طیف رنگی تیره و روشن شامل تنوع بی نهایتی از رنگ‌های مختلف می‌شوند. واقعیت این است که برای انتخاب یک رنگ باید ابتدا توجه کنید که از چه رنگی آرامش می‌گیرید و نسبت به چه رنگی احساس خوبی دارید. اصلاً کدام ترکیب‌های رنگی شما را به هیجان می‌آورد؟ این شما هستید که قرار است مدت زمان زیادی را در روز در خانه خود حضور داشته باشید. پس مهم نیست که دیگران چه نظری دارند و فقط خود شما هستید که می‌توانید در این مورد تصمیم بگیرید.
اگر عاشق رنگ سفید هستید و رنگ‌های روشن را ترجیح می‌دهید، پس این رنگ بهترین انتخاب برای شما است. ممکن است به جای یک بار در سال مجبور باشید چند بار در سال فرش‌های رنگ روشن خود را بشویید و مبل‌های سفید هم همیشه در خطر لکه هستند. اما مهم این است که شما احساس خوبی از این رنگ‌ها دارید! این موضوع در مورد تمام لوازم جهیزیه و منزل صادق است. فرقی نمی‌کند که قصد خرید مبل و فرش یا سرویس خواب ترک را داشته باشید؛ در هر صورت انتخاب رنگ آن‌ها باید مطابق سلیقه شما باشد.


 فرش و مبل

اصول انتخاب رنگ فرش و مبل؛ چگونه رنگ فرش و مبل را ست کنیم؟

در کنار انتخاب رنگ فرش و مبل که بخش مهمی از آن را سلیقه افراد تشکیل می‌دهد، نحوه ست کردن رنگ مبل و فرش هم اهمیت زیادی دارد. برای مثال وقتی مبل استیل قهوه‌ای خریداری کرده‌اید، لازم نیست حتماً رنگ فرش شما هم تیره باشد. روش‌های مختلفی برای ست کردن رنگ مبل و فرش وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

انتخاب رنگ مبل و فرش یکسان، هماهنگی طلایی!

یکی از ساده‌ترین کارها برای پاسخ به سؤال فرش و مبل چه رنگی بخرم، انتخاب رنگ‌های نزدیک به هم و یکسان است. فرش و مبل با رنگ‌های هماهنگ و یکسان، ظاهر ساده و یکدستی به فضای خانه شما می‌دهد. مثلاً اگر رنگ فرشتان قرمز است می‌توانید از ترکیب قرمز آلبالویی یا زرشکی برای مبل استفاده کنید. البته بهتر است تفاوت رنگ کمی را هم در نظر بگیرید. ترکیب دو رنگ تیره هم می‌تواند این هماهنگی را ایجاد کند.

استفاده از دو رنگ مختلف برای فرش و مبل

فرش‌هایی که چند رنگ یا دو رنگ هستند، این ویژگی را دارند که از یکی از رنگ‌های آن‌ها برای انتخاب رنگ مبل استفاده کنید. فرش‌های چند رنگ باعث می‌شوند که دست شما برای انتخاب مبل با رنگ‌های مختلف فرش بسیار بازتر باشد.

انتخاب رنگ ست مبل و فرش با استفاده از رنگ‌های هم خوان

بعضی از رنگ‌ها در ترکیب با یکدیگر هماهنگی جذابی را ایجاد می‌کنند. مثلاً رنگ طلایی و آبی از همین دسته از رنگ‌ها هستند. در رنگ‌های روشن نیز سفید و زرد یک ترکیب بسیار عالی به حساب می‌آیند. بنابراین شما می‌توانید از رنگ‌های مختلفی که هیچ نزدیکی به هم ندارند در ترکیب با هم استفاده کنید تا رنگ مبل و فرش خود را انتخاب کنید.


 فرش و مبل

ست کردن رنگ کوسن‌های مبل با فرش

در بعضی از موارد می‌توانید بین رنگ مبل و فرش با ست کردن رنگ فرش با رنگ کوسن‌ها، هماهنگی و تناسب ایجاد کنید. اگر رنگ مبل شما با فرش هماهنگی ندارد، ست کردن رنگ کوسن‌ها با فرش یک راه عالی برای برطرف کردن این مشکل است.

نکاتی برای انتخاب رنگ مبل و فرش

برای پاسخ به سؤال مبل و فرش چه رنگی بخرم، چند نکته اساسی و مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید:
•    برای مبل‌های رنگی و طرح دار، موکت یا فرش ساده بگیرید
•    برای مبل‌های ساده و تک رنگ، فرش‌های طرح دار و شلوغ بگیرید.
•    برای مبل‌های ساده می‌توانید فرش ساده با رنگ یکسان یا ترکیب رنگ مخالف انتخاب کنید
•    ست کردن مبل و فرش بر اساس سبک (مدرن یا کلاسیک) را فراموش نکنید
•    در انتخاب رنگ مبل و فرش، رنگ دیوارها و پرده‌ها را نیز در نظر داشته باشید
رعایت این نکات به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید رنگ مبل و فرش خود را انتخاب کنید.

خرید متنوع‌ترین مبل‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف در تخت طاووس

در این مقاله سعی کردیم به سؤال فرش و مبل چه رنگی بخرم پاسخ دهیم. مهم‌ترین نکته در انتخاب رنگ مبل و فرش، سلیقه شما است. با این حال رعایت کردن نکات و اصولی که در ست کردن رنگ مبل و فرش وجود دارد به شما کمک می‌کند تا فضای دکوراسیون داخلی خانه خود را لذت بخش تر کنید. برای شروع می‌توانید همین حالا به سایت تخت طاووس مراجعه کنید و با مشاهده انواع مبل کلاسیک، اسپرت، مبل آل و ... در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، اولین قدم را برای ساخت خانه رؤیایی خود بردارید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27714
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید