امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

عیب یابی و تعمیر یخچال فریزر وایت هاوس


1401/07/27
کد خبر : 26480
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر

با اینکه برند وایت هاوس و محصولات آن از برندهای برتر بازارند ؛ ولی با اینحال وقتی احتیاج به تعمیر آنها باشد، به نمایندگی تعمیر وایت هاوس احتیاج داریم. مدرن تکنیک بعنوان نمایندگی مجاز تعمیرات وایت هوس فعالیت می کند.

تعمیر یخچال فریزر وایت هاوس توسط متخصصین این برند انجام شود. این یخچال یکی از محصولات شرکت آمریکایی وایت هاوس بوده که از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند. برای تعمیرات یخچال فریزر وایت هاوس حتما به نمایندگی وایت هاوس مراجعه کرده و تماس بگیرید. زیرا استفاده از افراد غیر متخصص در لوازم برقی می‌تواند تبعات جبران ناپذیر به همراه داشته باشد و وضعیت دستگاه را بدتر سازد.

دلایل سرد نشدن و تعمیر یخچال فریزر وایت هاوس

1.ایجاد برفک روی لوله های اوپراتور

اگر لوله های اواپراتور فریزر یا یخچال وایت هاوس برفک زده است و مسدود شده است؛ علت خرابی ممکن است مربوط به المنت یا هیتر باشد. از آنجایی که المنت برفک زدایی در طول روز چند بار روشن می شود تا هر برفک و یخی را که ممکن است روی لوله های گاز (اواپراتور) انباشته شده باشد ذوب کند. حال در صورت خرابی المنت، برفک و یخ همچنان روی لوله های اواپراتور جمع می شود و مسیر هوای سرد کیپ و مسدود می شوند.

2.یخ زدگی سیم پیچ های لوله گاز

اگر سیم پیچ های لوله گاز بیش از حد یخ زده باشند ، جریان هوا از طریق سیم پیچ ها محدود خواهد شد و باعث می شود یخچال و فریزر خنک نشود. برای عیب یابی این مشکل باید سیم پیچ های تبخیر کننده را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا آنها بیش از حد یخ زده اند یا نه.  چنانچه اواپراتور فریزر و یخچال دچار یخ زدگی هستند ، هر یک از اجزای سیستم ضد برفک را باید تست کرد تا علت به درستی مشخص شود.

3.فن اواپراتور برای تعمیر یخچال فریزر وایت هاوس در مشهد

فن اواپراتور هوای سرد را از لوله های مارپیچ اواپراتور بیرون می کشد و آن را در سراسر فریزر گردش می کند. بنابراین اگر فن دچار مشکل شود یخچال فریزر نمی تواند به اندازه کافی خنک کند.

4.دمپر کنترل هوای سرد یخچال

از آنجایی که وظیفه دمپر هوا این است که به حالت باز و بسته تبدیل شود تا مقدار مناسب هوای سرد داخل محفظه یخچال قرار گیرد، ممکن است علت سرد نشدن یخچال فریزر خرابی دمپر باشد. در صورتی خرابی این قطعه، دمپر به درستی باز نمی شود واجازه نمیدهد هوای سرد به اندازه کافی وارد یخچال شود. بنابراین یخچال نمی تواند به درستی خنک کند.

5.سنسور دیفراست و محیط یخچال

با توجه به اینکه سنسور دمای یخچال را کنترل می کند و دمای محیط را به برد اصلی ارسال می کند. احتمالا به علت نقص این قطعه یخچال نتواند به درستی خنک شود. سنسور دیفراست بعد از ارسال دمای محیط به بُرد، تخته کنترل نیرو را به فن های کمپرسور و اواپراتور بر اساس قسمت مورد نیاز می‌فرستد و سبب سرد شدن یخچال می شود.

6.برد اصلی (مادر برد) یخچال

به دلیل اینکه بُرد مرکز فرماندهی در یخچال فریزر می باشد در صورت خرابی آن می تواند مشکلات فراوانی در یخچال بروز کند. بنابراین اگر یخچال به درستی خنک نمی کند ممکن است ارسال ولتاژ به کمپرسور یا فن فریزر دچار مشکل شود که این مشکل مربوط به بُرد می شود. زیرا برد کنترل دما ولتاژ را به موتورهای کمپرسور و فن اواپراتور می رساند. اگر یخچال به درستی کار سرد کردن را انجام نمی دهد و یخچال نیز گرم شده احتمالا برد یخچال خراب یا معیوب است. توجه کنید که قبل از تعویض برد یخچال ، ابتدا رایج ترین خرابی ها را تست کنید.

7.برد سیستم برفک زدای تعمیر یخچال فریزر وایت هاوس در مشهد

چون برد مرکز فرماندهی در یخچال ها می باشد بنابراین در سیستم برفک زدایی نیز بُرد  تعیین می کند که چند بار چرخه آب کردن برفک را اجرا کند. بنابراین اگر برفک زدایی برد خراب باشد ، یخچال و فریزر به طور مداوم برفک می زند، و هیتر ضد برفک گرم نمی شود تا برفک ذوب شوند. برای حل این مشکل قطعه ای که باید تعویض شود برد یخچال و فریزر یخچال فریزر وایت هاوس است.

8.ترمودیسک یخچال وایت هاوس

از آنجایی که نقش ترمودیسک یخچال فریزر این است که دمای اواپراتور را به برد برساند، بنابراین هنگامی که سرمای فریزر پایین تر از دمای تعیین شده است، سرما به ترمودیسک نرسیده تا بتواند در طول برفک زدگی به المنت برق رسانی کند تا المنت بتواند برفک زدایی را انجام دهد. برای حل مشکل قطعه مورد نیازترمودیسک یخچال فریزر ترموفیوز می باشد.

9.تایمر دیفراست یا تایمر برفک زدایی برای تعمیر یخچال فریزر وایت هاوس

اگر تایمر یخ زدگی کار نکند ، ممکن است یخچال فریزر پر از برفک شود. زیرا تایمر یخچال هیتر یخ زدایی را چندین بار در طول روز روشن می کند تا اگر یخ یا برفکی روی لوله های گاز جمع شده را ذوب کند.
در صورت مشاهده مشکل و نقصی در یخچال فریزر وایت هاوس ابتدا یخچال را خودتان بررسی کلی نموده و از لحاظ اتصالات برق و سالم بودن پریز و محافظ و تراز بودن یخچال مطمئن شوید. سپس اگر مشکل حل نشد یا نتوانستید عیب یابی درستی را انجام دهید به تعمیرگاه ها و نمایندگی مجاز محصولات وایت هاوس مراجعه کنید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26480
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید