امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

عوامل موثر بر قیمت قیرگونی و قیمت آسفالت و نکات مهم در خرید و فروش ایزوگام


1401/07/27
کد خبر : 26557
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

قیرگونی نسبت به ایزوگام سادگی بیشتری داشته و راحت تر انجام می شود. همچنین ارزان تر بوده ولی دوام و مقاومت کمتری دارد. در ساخت ایزوگام و همچنین نصب قیرگونی از آسفالت استفاده می شود که قیمت آسفالت و نوع آن در قیمت قیرگونی و قیمت فروش ایزوگام موثر است.

عواملی که قیمت قیرگونی را تعیین می کنند

عوامل زیر در تعیین قیمت قیرگونی موثرند:
•    مساحتی که باید تحت عایق کاری قرار بگیرد.
•    جنس سطح زیرین.
•    ترمیم و بهینه سازی احتمالی سطح زیرین در صورتی که آسیب دیده باشد.
•    تعداد لایه هایی که قیرگونی انجام می شود.
•    میزان و حجم موادی که قرار است مصرف شوند.
 قیرگونی
با توجه به تعدادی از موارد فوق که در قیمت قیرگونی تاثیر دارند، قیمت آسفالت و سایر مواد اولیه از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت قیرگونی است. معمولا قیرگونی به صورت تک لایه، دولایه یا سه لایه صورت می گیرد که قیمت قیرگونی برای هر تعداد لایه متفاوت بوده و با افزایش تعداد لایه ها، قیمت قیرگونی نیز افزایش پیدا می کند. غالبا از 2 نوع قیر در قیرگونی استفاده می شود که شامل قیر60/70 و قیرکارتن هستند که بر مبنای تعداد بشکه استفاده شده طی پروژه در قیمت قیرگونی موثرند. قیر60/70 نسبت به قیرکارتن گران تر است.
قوطی های حلب نیز در قیرگونی کاربرد دارند که آن ها نیز برمبنای تعداد استفاده شده در مبلغ نهایی قیمت قیرگونی لحاظ می شوند. همانطور که بیان شد، از آسفالت در قیرگونی استفاده می شود که می تواند شامل چند نوع باشد. اگر آسفالت استفاده شده آسفالت نرمه باشد، مبنای محاسبه قیمت قیرگونی، اندازه متراژ مورد استفاده بر حسب متر مربع است.
استفاده از سایر انواع آسفالت نیز به فراخور قیمت آسفالت و نوع آن در قیمت قیرگونی موثر است. در یک پروژه قیرگونی، از گونی استفاده می شود که غالبا از دو نوع پرعرض بنگال یا چتایی استفاده می شود. متراژ استفاده شده از گونی بر حسب متر درصدی از قیمت قیرگونی را تشکیل می دهد.
 قیرگونی

فروش ایزوگام و قیمت آن

ایزوگام دارای انواع مختلفی است که این انواع مختلف برای کاربردها و سطوح مختلف تولید شده اند که این مورد در هنگام خرید و فروش ایزوگام بسیار اهمیت دارد. قیمت فروش ایزوگام تحت تاثیر عوامل مختلفی است که این عوامل به شرح زیر است:
•    ابعاد و متراژ.
•    جابه جایی و حمل و نقل ایزوگام.
•    طرح و نقشه.
•    برندی که فروش ایزوگام را انجام می دهد.
•    تعداد لایه ها.
•    استفاده از پوشش خارجی.
•    فروش ایزوگام با یا بدون خدمات نصب.
همانند عواملی که بر قیمت قیرگونی موثر بودند، فروش ایزوگام و قیمت آن نیز تابعی از ابعاد و متراژ و همچنین سطح زیرین است که نشان دهنده اهمیت این دو مورد است. فروش ایزوگام هم توسط خود برند های تولید کننده صورت می گیرد و هم بسیاری از شرکت هایی که خدمات نصب و تعمیر ایزوگام را انجام می دهند، فروش ایزوگام را نیز برعهده دارند.علاوه بر موارد بالا که عوامل موثر بر قیمت ایزوگام هستند در هنگام خرید و فروش ایزوگام نیز باید به نکاتی مثل دارا بودن نشان استاندارد و تاییدیه های فنی، عدم بریدگی و تکه تکه بودن، عدم فاسد بودن و همچنین بررسی جنس ایزوگام توجه داشت.
 قیرگونی

نگاهی به کاربرد های آسفالت و عوامل موثر بر قیمت آسفالت

آسفالت به عنوان یکی از پرکاربردترین مشتقات نفتی شناخته می شود. آسفالت دارای کاربرد های متنوع و گسترده ای در راهسازی، عایق کاری ساختمان و... دارد. آسفالت دارای انواع مختلف و متعددی است ولی فاکتورهایی که بر قیمت آسفالت موثرند، تقریبا برای همه انواع آسفالت یکسان هستند.

عواملی که قیمت آسفالت را تعیین می کنند

متراژ فضا:

مانند قیمت قیرگونی و فروش ایزوگام، متراژ فضا درباره قیمت آسفالت هم از عوامل تاثیرگذار به حساب می آید. برای بررسی هزینه اجرای آسفالت بر روی متراژ تعیین شده سه مورد زیر اهمیت دارند:
•    قیمت تراشه آسفالت
•    قیمت آسفالت بر مبنای هر تن
•    قیمت آسفالت بر حسب متراژ آسفالت کاری

زیر سازی:

برای اجرای یک پروژه آسفالت نیاز است تا سطح زیر آن بهینه سازی شود. برای زیر سازی مناسب اقدامات زیر انجام می شود که مقدار و گستردگی در قیمت آسفالت موثر است:
•    هموار سازی سطح
•    شیب سازی
•    پاکسازی سطح

تعمیرات و ترمیم آسفالت:

برای ساخت آسفالت از مواد نفتی استفاده می شودکه این مواد در برابر مواد مختلف و شرایط آب هوایی متفاوت رفتار های یکسانی نشان نمی دهند. قیمت آسفالت بسته به مقاومت و میزان پایداری هر نوع آسفالت متفاوت است.

سخن پایانی

آسفالت، ایزوگام و قیرگونی سه ماده ای هستند که برای عایق کاری سطوح استفاده می شوند. این سه ماده از مشنفات نفتی یا مواد حاصل از آنها ساخته می شوند. قیر در ساخت یا عملیات اجرای آنها کاربرد دارد و قیمت آسفالت و فروش ایزوگام و نیز قیمت قیرگونی از عواملی مانند قیمت قیر یا متراژ سطح تاثیر می پذیرد. در این مقاله مهم ترین موارد مربوط به قیمت آسفالت و قیمت قیرگونی بیان شد.
 همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روش خرید ایزوگام و ... از خدمات و اطلاعات سایت ایزوگام ایران https://izogamiran.com  استفاده کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26557
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید