امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

علت ایرادات چاپ شال و روسری چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 28262
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 6 نفر

در ابتدای این مقاله به مقدمه ای درباره آغاز چاپ شال و روسری می پردازیم.  مشکلات چاپ شال و روسری پس از شروع چاپ شال و روسری از مهمترین مسائلی بود، که کارشناسان را به فکر فرو برد. از پیدایش انسان تا کنون نوع پوشش بشر به عنوان مسئله ای مهم مطرح بوده است. در واقع زن و مرد بایستی پوششی مختص به خود را تجربه می نمودند. با نگاهی گذرا به تاریخچه لباس های زنان و مردان در طول تاریخ می توان به ضرورت تفاوت پوشش میان زنان و مردان پی برد.
اگر بخواهیم مشکلات چاپ و شال و روسری را به صورت ریزتر زیر ذره بین ببریم، بایستی در ابتدا اطلاعات کاملی در مورد صنعت چاپ شال و روسری کسب نماییم. همچنین به تاریخ دقیق پیدایش شال و روسری واقف گردیم و انواع این نوع پوشش را مورد بررسی قرار دهیم. در واقع با توسعه و پیشرفت جوامع امروزی و نقش پرمسئولیت و خطیر بانوان در جامعه، صنعت چاپ شال و روسری نیز در این جهت رشد چشمگیری نمود.
مشکلات چاپ شال و روسری با افزایش و رشد نرخ تولید و چاپ شال و روسری رو به فزونی نهاد و کارشناسان و تولید کنندگان تمام تلاش خود را در جهت رفع این ایرادات نمودند. اگر نگاهی به فرهنگ های مختلف و سایر جوامع بیندازیم متوجه می شویم، که استفاده از شال و روسری در گوشه به گوشه جهان رواج داشته است.
 در واقع تولید کننده بایستی قبل از ارسال شال و روسری به بخش فروش، توسط تیمی مجرب به بررسی و کنترل دقیق آنها بپردازد، تا اگر با ایرادی روبرو هستند، آنها را اصلاح نماید. در نهایت برای یک چاپ بی نقص بایستی جنس، دوخت، دستگاه، جوهر، اندازه، میزان رطوبت و خشکی فضا و موارد بسیاری تحت نظارت و چکاپ توسط یک کارشناس کاربلد قرار گیرد.

علت ایرادات چاپ شال و روسری چیست؟

 مشکلات چاپ شال و روسری


در واقع توصیف این موضوع به مسائل مختلفی بر می گردد. مشکلات چاپ شال و روسری سبب چندین برابر شدن زحمات و هزینه تولید کنندگان می شود. در نهایت این افراد از اشخاصی که در رفع این ایرادات تبحر و مهارت خاصی دارند، کمک می گیرند تا این اشکالات رفع شود. در این صنعت مزایا و امتیازات فوق العاده ای وجود دارد، که در محبوبیت و فروش بیش از پیش شال و روسری تاثیر فراوانی گذاشته است. در ادامه بحث به طور خلاصه به معایب و مشکلات چاپ شال و روسری می پردازیم.

در واقع یکی از دلایل اصلی مشکلات چاپ شال و روسری این مورد است، که در چاپ شال و روسری گاهی نیاز است، که رنگ ها پررنگ تر شوند، به همین دلیل رنگ ها در حالتی غلیظ بر روی پارچه شال و یا روسری استفاده می شوند.
یکی دیگر از مشکلات چاپ شال و روسری پررنگ شدن بعضی از این رنگ ها و یا گاهی ایجاد لکه ای در چاپ شال یا روسری بر روی پارچه می باشد. در نهایت با وجود رعایت تمام این نکات از سوی تولید کنندگان شال و روسری چاپی، این ایرادات ممکن است پیش آید. باید در کار چاپ روسری و شال از رنگ های باکیفیتی استفاده نمود، و در تثبیت رنگ دقت و توجهی ویژه نمود.
در نهایت در کشورمان ایران چاپ شال و روسری به یک صنعت در پوشاک و لباس زنان و دختران تبدیل شد. با توجه و کمک های وارد کنندگان، این صنعت در کشور شناخته شد و از افراد ماهر جهت رفع مشکلات چاپ شال و روسری کمک گرفته شد.

چاپ شال و روسری با کالیته رنگ پارچه

مشکلات چاپ شال و روسری


 
قبل از ورود کامل به بحث مشکلات چاپ شال و روسری، با چاپ شال و روسری با کالیته رنگ پارچه نیز کمی آشنا می شویم. این نوع چاپ در عصر حاضر رشد چشمگیری نموده است. در واقع این مدل از این جهت رواج یافته است، که طرح های مختلف و خاصی جهت استفاده بر روی پارچه انتخاب می شود، که به جذابیت و محبوبیت دو چندان پارچه منجر می گردد.
 البته مشکلات چاپ شال و روسری در روش کالیته نیز تا حدودی خود را نمایان ساخت. چاپ بر روی پارچه به شیوه های مختلف و متنوعی صورت می گیرد. روش کالیته از اصلی ترین روش هایی است، که در چاپ شال و روسری مرسوم شده است. در این نوع چاپ با استفاده از کاغذی که طرح دلخواه بر روی آن پرینت شده، پارچه طرحدار می گردد.
چاپ شال و روسری با کالیته رنگ پارچه از پرکاربردترین و بارزترین مدل های چاپ شال و روسری می باشد. البته این مدل نیز مشکلات چاپ شال و روسری مربوط به خود را دارد. یکی از این مشکلات تفاوت فاحشی است، که بین رنگ اولیه انتخابی در طرح با رنگ ثانویه ایجاد شده بر روی پارچه وجود دارد. به طور مثال رنگی که در مانیتور انتخاب می شود، چند درجه با رنگ ایجاد شده بر روی پارچه متفاوت می گردد.
در واقع برای برطرف نمودن مشکلات چاپ شال و روسری در روش کالیته براساس تجربه بایستی پیشرفت رفت. به عنوان مثال برای شبیه تر شدن رنگ ها در چاپ روسری و شال در روش کالیته با طرح نهایی پارچه، باید از سیستم های رنگی ویژه و باکیفیت استفاده کرد. همچنین به تدریج تولید کننده بتواند با تشخیص بهترین درجه از یک رنگ، رنگ اصلی و دلخواهی که در طرح وجود دارد، را بر روی پارچه بیندازد.

مشکلات چاپ شال و روسری در روش کالیته رنگ پارچه

برای برطرف نمودن مشکلات چاپ شال و روسری در روش کالیته رنگ پارچه در ابتدا باید نوع و جنس شال یا روسری را تشخیص دهیم. در واقع جنس مرغوب یک پارچه از موارد مهمی است، که سبب ایجاد چاپی باکیفیت و مطلوب بر روی پارچه می گردد. بنابراین استفاده از یک پارچه باکیفیت سبب می شود، کمتر با مشکلات چاپ شال و روسری دست و پنجه نرم کنیم.

سایر مشکلات چاپ شال و روسری؛

یکی دیگر از مشکلات چاپ شال و روسری با دقت بر روی اندازه و سایز شال قابل رفع می باشد. اگر سایز پارچه استاندارد باشد، نحوه انتقال چاپ بر روی آن به درستی و بدون هیچگونه ایرادی صورت می گیرد. در چاپ شال و روسری در روش کالیته رنگ پارچه برای دوری از مشکلات چاپ شال و روسری باید مد رنگ را درست انتخاب نمود. بهتر است، رنگ بر روی مد رنگ RGB نباشد و مد رنگ CMYK باشد.
سایر مشکلات چاپ روسری و شال  نیز قابل رفع می باشند. به طور نمونه نوار نوار شدن چاپ یکی دیگر از ایرادات چاپی است. این مشکل معمولا به دلیل انسداد هد پرینتر صورت می گیرد. در واقع برای رفع کرکره ای شدن پارچه شال یا روسری، باید گرفتگی هد پرینتر را برطرف نمود. در واقع این مشکل گرفتگی از جوهر می باشد. برای هد پرینتر در صنعت چاپ شال و روسری بهترین جوهر فست درای می باشد.
گاهی مشکلات چاپ روسری و شال با خشک شدن جوهری که مرغوب نیست، خود را نشان می دهد. آب مقطر نیز در برخی موارد می تواند حلالی برای جلوگیری از این گرفتگی هد باشد. البته ممکن است بعضی از این راهکارها در این مقاله از قلم افتاده باشند، اما در نهایت تولید کننده بایستی این وظیفه و مسئولیت خطیر را بر عهده بگیرد و تمام مبانی، اصول و نکات مربوط به این کار را رعایت نماید.

سخن آخر؛

از مشکلات چاپ شال و روسری دوتایی شدن تصویر یا سایه انداختن بر روی روسری و شال است. این مشکل به جابجایی پارچه شال و یا روسری بر می گردد. در واقع اگر پارچه تکان بخورد، چاپ روسری و شال با مشکل کشسان مواجه خواهد شد. از ایرادات و مشکلات دیگر چاپ شال و روسری نخ کش شدن شال و روسری است، که یا ایراد از چاپ است، یا ایراد از پارچه می باشد. در واقع در حین تولید و یا بعد از آن شال ممکن است، نخ کش شود، که این موضوع به کشیده شدن شال در دستگاه چاپ بر می گردد.

البته اگر بعد از مرحله چاپ باشد، عدم مراقبت درست و اصولی از شال و روسری سبب بروز مشکلات چاپ شال و روسری می گردد.
درنهایت؛
درنهایت اکثر مشکلات چاپ شال و روسری با تعمیر و سرویس دوره ای و به موقع دستگاه های چاپ و پرینتر قابل حل می باشند. در واقع اگر این دستگاه ها به خوبی نگهداری شوند، قادر به تولید بهترین طرح و رنگ خواهند بود. بنابراین اگر پارچه باکیفیت باشد، چاپ نیز فاقد هر گونه ایرادی خواهد شد. لذا مهمترین نکته در یک چاپ بی کیفیت، جنس و نوع دوخت پارچه است.
در واقع این تولید کنندگان می باشند، که باید مشکلات چاپ شال و روسری را قبل از همه دریابند و درصدد رفع آن برآیند. گاهی تولید کنندگان در چاپ نیمی از طرح را بر روی پارچه بی رنگ و یا خالی می گذارند، که این مورد نیز از دست آنها خارج است و به دلیل اشکالی که در دستگاه پرینتر وجود دارد، رخ می دهد. در نهایت اگر از ابتدا موارد و نکات مربوطه را رعایت نمایند، هزینه و خسارات گزاف ناشی از ایرادات چاپ را به حداقل می رسانند.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28262
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید