امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

عایق کاری پروژه های ساختمانی و صنعتی با انواع عایق الاستومری گروه صنعتی لینکران


1401/07/27
کد خبر : 26575
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

عایق الاستومری ( عایق الاستومریک ) از انواع فوم های حرارتی ، برودتی و صوتی می باشد که از ترکیبات پلیمری الاستومریک هستند. این عایق ها با خواص شیمیایی خاص و با مشخصه های فیزیکی مانند انعطاف پذیری بالا و همچنین ساختار سلول بسته خود ، موجب پیشگیری از اتلاف انرژی و خوردگی لوله ها ومصالح می گردد.
از آنجا که امروزه انرژی و حفظ آن یکی از مهمترین دغدغه های جهان بشر است، در کشور ما نیز موضوع انرژی و روش های پیشگیری از اتلاف آن تبدیل به یکی از چالشهای جدی مردم و مسئولین گشته است. در همین راستا در سالهای اخیر مهندسین و مسئولین پروژه ها همواره به دنبال بهبود وضع ساختمان ها با استفاده از موادی با خاصیت جلوگیری از هدررفت انرژی بوده اند.
شرکت سازه پایدار الهیه نامی آشنا در زمینه صنعت و ساختمان می باشد. که عرضه کننده انحصاری مصالح و تجهیزات برند لینکران برای پروژه های ساختمانی و صنعتی می باشد.
گروه صنعتی لینکران تولیدکننده و تأمین کننده محصولات و مصالح نوین صنعت و ساختمان اعم از انواع عایق الاستومری ، سیستم ساپورت تأسیسات ، فلنج کانال ، سیستم آتش بند و دودبند ، اتصالات انعطاف پذیر و ... می باشد که در این مقاله به بررسی انواع عایق الاستومری از پرفروش ترین محصولات لینکران با خواص ویژه و کاربردهای آن می پردازیم.

عایق چیست؟

به صورت کلی به موادی که انرژی و مواد متحرک را در یک بخش کنترل نموده و از حرکت و نفوذ آنها به بخش های مورد نظر جلوگیری می نماید و یا آنها را به حداقل می رساند ، عایق یا فوم می گویند.
فوم محصولی سبک سلول بسته است که عموماً برای منعطف سازی و فیلتراسیون استفاده می گردند. این مواد سلولی چگالی های متفاوتی دارند. مثلا برای عایق کاری رطوبتی از فوم های با چگالی بالا استفاده می شود. فوم های با چگالی کم نیز دارای تراکم سلولی کمتری می باشند.


مهمترین خصوصیت عایق ها که میتوان به آن اشاره نمود. مقاومت حرارتی آنهاست. بدین شکل که هرچقدر R یک محصول بیشتر باشد. عایق بهتری به حساب می آید. فاکتورهای دیگری نیز برای مطلوب سازی یک عایق وجود دارد که خواص گرمایی ، مکانیکی و شیمیایی ، پایداری ، دانسیته ، قیمت و آثار عایق بر محیط زیست و همچنین سلامت انسان ها از جمله آنهاست.



 

تاریخچه عایق الاستومری

دهه 1950 را میتوان شروع گسترش تولید عایق الاستومری یا همان عایق پتویی به عنوان مهمترین جابجایی در صنعت از مواد طبیعی مانند چوب پنبه به مواد شیمیایی تلقی نمود.
استفاده ازعایق الاستومری به اشکال مختلف رولی ، ورقه ای و لوله ای به سرعت پیشرفت کرد. عایق الاستومری جایگزین بهتری به جای مصالح دیگر مانند پشم سنگ و پشم شیشه بودند. چرا که هم حمل و نقل و نصب ساده تری داشتند و هم عملکردشان بهتر بود.

انواع عایق الاستومری و کاربرد آنها

عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری رولی ساده

عایق الاستومری رولی ساده جهت عایق کاری سیستم های سرمایشی و گرمایشی در فضاهای بسته به کار می رود و مقاومت آن در برابر رطوبت، مواد شیمیایی و رشد قارچ و باکتری بسیار بالا می باشد. نصب و نگهداری این نوع عایق بسیار آسان است. این عایق‌ها با ضخامت ۶ میلی‌متر تا ۵۰ میلی‌متر تولید می ‌شوند و برای نصب آنها از نوعی چسب مخصوص و برای پوشش دادن درزهای ایجاد شده، از درزگیر مخصوص این عایق ها استفاده می ‌شود.

عایق رولی با روکش آلومینیومی

برای فضاهای خارج از ساختمان به دلیل شرایط متغیر آب و هوایی برای عایق کاری تاسیسات ساختمانی از عایق های رولی روکش دار استفاده می ‌شود. مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی و اشعه UV خورشید، ضربات مکانیکی و مواد خورنده دارند. عایق الاستومری با روکش آلومینیومی برند لینکران در عایق کاری مخازن و کانال های هوا(گرد و چهارگوش)، سیستم های گرمایشی و تبرید و لوله های گرم و سرد به کار می‌ روند. این عایق ها به دو صورت ساده و پشت چسب دار با ضخامت روکش ۱۳۰میکرون، ۱۷۰میکرون و ۲۳۰میکرون به بازار عرضه می ‌شوند.

عایق رولی با روکش پروتکت بلک

به منظور جلوگیری از ایجاد صدمات فیزیکی به عایق های الاستومریک و همچنین پیشگیری از تاثیرات شرایط آب و هوایی درموارد لازم برای عایق کاری تاسیسات ساختمانی از عایق های رولی روکش دار پروتکت بلک استفاده می‌شود.
عایق الاستومریک با روکش پروتکت بلک لینکران در عایق کاری مخازن و کانال های هوا(گرد و چهارگوش)، سیستم های گرمایشی و تبرید و لوله های گرم و سرد به کار می روند. این عایق ها به دو صورت ساده و پشت چسب دار به بازار عرضه می شوند.

عایق‌ رولی پشت چسب دار

عایق‌های رولی پشت چسب دار جهت عایق کاری انواع مخازن، کانال های هوا، لوله های سایز بالا و … بدون نیاز به چسب مایع به کار می‌ روند. به دلیل سهولت و تسریع نصب، کاهش هزینه های نیروی انسانی و اطمینان از اتصال بی عیب و نقص عایق به سطح کانال و لوله، از عایق الاستومری پشت چسب دار استفاده می ‌شود.

عایق صوتی رولی ساده

در این نوع از عایق های الاستومریک به عنوان عایق صوتی با عملکرد جذب صدای بالا و قابل استفاده در ساختمان ها و تجهیزاتی که نیاز به کنترل صوت در آن ها وجود دارد استفاده می‌شود..
قابل ذکر است که عملکرد کاهش سطح صوت در عایق صوتی با توجه به فرکانس منبع صوت متفاوت است.

عایق صوتی رولی موج دار (شانه تخم مرغی)

عایق الاستومریک صوتی شانه تخم مرغی که به اختصار با عنوان عایق صوتی نیز شناخته شده میشود بصورت کاملا تخصصی برای جذب صدای بالا کاربرد دارد و قابل استفاده در ساختمان ها و تجهیزاتی که نیاز به کنترل صوت در آن ها وجود دارد، است..
شایان توجه است که عملکرد کاهش سطح صوت در عایق صوتی با توجه به فرکانس منبع صوت متفاوت است.

عایق الاستومری لوله ای

عایق الاستومری لوله ای ساده

عایق حرارتی و برودتی لوله ای گروه صنعتی لینکران  به‌ صورت پیش‌ساخته با ساختار سلولی بسته برای عایق کاری انواع لوله ها با کاربردها و جنس های متفاوت مانند لوله آب گرم مصرفی، لوله های سرمایش و گرمایش مربوط به فن‌کوئل، سیستم های تهویه مطبوع و لوله‌های تأسیساتی استفاده‌ شده و موجب صرفه‌جویی انرژی در این سیستم‌ها می‌شوند. همچنین عایق الاستومری لوله ای از زنگ زدن لوله‌های فلزی در معرض شرایط جوی نامناسب ممانعت می‌کنند.

عایق لوله‌ای با روکش آلومینیوم

عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم برند گروه صنعتی لینکران به دلیل مقاومت بسیار بالا در مقابل اشعه UV  خورشید عموماً جهت عایق کاری لوله های سرمایشی و گرمایشی در فضاهای باز به کار می ‌روند.
در محیط هایی که احتمال برخورد اشیا و ضربات مکانیکی به عایق زیاد است، از این عایق ها به دلیل انعطاف ‌پذیری و مقاومت در مقابل پارگی استفاده می شود. این محصول در سه مدل با روکش به ضخامت‌های ۱۳۰ میکرون، ۱۷۰ میکرون و ۲۳۰ میکرون و به صورت ساده یا پشت چسب دار تولید و ارائه می گردد.

عایق لوله‌ ای چاک‌ دار

عایق‌های الاستومری لوله‌ای چاک‌ دار گروه صنعتی لینکران دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت و بخارآب، روغن و مواد شیمیایی می‌باشند. همچنین انتقال حرارت پایین، عمر مفید بالا و عدم ایجاد حساسیت پوستی و تنفسی از دیگر مزیت‌های این محصول می‌باشد. در مواقعی که لوله‌کشی انجام‌شده باشد و امکان استفاده از عایق‌های لوله‌ای وجود نداشته باشد، برای عایق ‌کاری این لوله‌ها باید از عایق‌های چاک‌ دار استفاده نمود. هر دو لبه درز این عایق‌ها به‌ صورت چسب ‌دار است که علاوه بر چسبندگی بهتر درز عایق، نیاز به تمیزکاری لبه‌ها را مرتفع می‌کند. همچنین چسب‌دار بودن لبه‌ها سهولت کار نصب و سرعت بیشتر عملیات نصب را در پی دارد.

عایق لوله ای باروکش پروتکت بلک

این عایق الاستومری انعطاف ‌پذیر دارای پوشش پلیمری برای محافظت از عایق در برابر ضربات مکانیکی، جهت عایق­کاری سیستم های سرمایشی و گرمایشی، خطوط آب سرد و تهویه مطبوع برای صرفه جویی در مصرف انرژی و حفاظت در برابر چگالش مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت‌های این نوع عایق به شرح زیر می‌باشد:
۱-  تمیز کردن و پاک کردن مواد زائد روی آن آسان می باشد (مناسب برای مراکز تولید مواد غذایی، بیمارستان‌ها و مدارس)
۲-  مناسب برای استفاده در فضای باز به دلیل مقاومت بالا در برابر اشعه UV خورشید
۳-  قابل ‌استفاده در زیرزمین برای لوله‌های آب سرد و گرم
۴-  ضد آب و رطوبت
۵-  نیاز به رنگ آمیزی خطوط و لوله‌ها را از بین می برد
۶- محافظت در برابر رشد باکتری و قارچ

عایق با خواص ویژه

عایق آکوستیک ساده

از این نوع عایق به عنوان عایق صوتی با عملکرد جذب صدای بالا و قابل استفاده در کف ها ، دیوارها ، سقف ها ، خطوط لوله ، دستگاه های تهویه مطبوع و سایر دستگاه های تأسیساتی استفاده می شود. عایق های آکوستیک گروه صنعتی لینکران به علت مقاومت مکانیکی بالا ، دارای دوام و استحکام بیشتری نسبت به سایر عایق های تأسیساتی بوده و با مقاومت مکانیکی مناسب قابل استفاده در زیرسازی های پروژه های ساختمانی و صنعتی می باشد.

عایق INSPIRE

انواع عایق اینسپایر گروه صنعتی لینکران با تکنولوژی روز دنیا در گرید حریق استاندارد در ایران تولید شده و با دارا بودن ساختار خاص و فرمولاسیون ویژه برای استفاده در پروژه های با حساسیت بالا مانند صنایع پزشکی و دارویی ، صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ، پالایشگاه ها، صنایع پایین دستی نفت ، نیروگاه ها ، تأسیسات زیرزمینی و تونلی ، مترو و … مناسب می باشد.



عایق پنلی آلومینیومی (ISC)

برای فضاهای خارج از ساختمان به دلیل شرایط متغیر آب و هوایی برای عایق کاری تاسیسات ساختمانی از عایق های پنلی روکش دار استفاده می­‌شود. مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی و اشعه UV خورشید، ضربات مکانیکی و مواد خورنده دارند. عایق الاستومری با روکش آلومینیومی برند لینکران در عایق­کاری مخازن و کانال های هوا(گرد و چهارگوش)، سیستم های گرمایشی و تبرید و لوله های گرم و سرد به کار می ‌روند. این عایق ها به دو صورت ساده و پشت چسب دار با ضخامت روکش ۱۳۰میکرون، ۱۷۰میکرون و ۲۳۰میکرون به بازار عرضه می ‌شوند.

عایق پنلی با روکش پروتکت بلک (ISC)

به منظور جلوگیری از ایجاد صدمات فیزیکی به عایق های الاستومریک و همچنین پیشگیری از تاثیرات شرایط آب و هوایی درموارد لازم برای عایق کاری تاسیسات ساختمانی از عایق های پنلی روکش دار پروتکت بلک استفاده می‌شود.
عایق الاستومریک با روکش پروتکت بلک لینکران در عایق کاری مخازن و کانال های هوا(گرد و چهارگوش)، سیستم های گرمایشی و تبرید و لوله های گرم و سرد به کار می‌روند. این عایق ها به دو صورت ساده و پشت چسب دار به بازار عرضه می ‌شوند.

عایق صوتی پنلی ساده (ISS)

در این نوع از عایق های الاستومریک به عنوان عایق صوتی با عملکرد جذب صدای بالا و قابل استفاده در ساختمان ها و تجهیزاتی که نیاز به کنترل صوت در آن ها وجود دارد استفاده می‌شود.
قابل ذکر است که عملکرد کاهش سطح صوت در عایق صوتی با توجه به فرکانس منبع صوت متفاوت است.

عایق صوتی پنلی موج دار (شانه تخم مرغی) ISW)

عایق الاستومریک صوتی شانه تخم مرغی که به اختصار با عنوان عایق صوتی نیز شناخته شده میشود بصورت کاملا تخصصی برای جذب صدای بالا کاربرد دارد. و قابل استفاده در ساختمان ها و تجهیزاتی که نیاز به کنترل صوت در آن ها وجود دارد، است.
شایان توجه است که عملکرد کاهش سطح صوت در عایق صوتی با توجه به فرکانس منبع صوت متفاوت است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص عایق های الاستومری گروه صنعتی لینکران با مشاورین فنی و فروش شرکت سازه پایدار الهیه در تماس باشید.





لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26575
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید