امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

ظروف مصرفی صنعت فست فود


1401/07/27
کد خبر : 28325
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر
در صنعت فست فود همه چیز باید در سریع ترین زمان ممکن آماده شود. در ابتدا تنها تصور ما از فست فود غذایی است که وجود دارد اما ظروفی که برای آن ها استفاده می شود نیز اهمیت دارند و باید سالم باشند. لیوان کاغذی که برای سیب زمینی و یا نوشابه استفاده می شود بسیار مهم است. این ظروف یکبارمصرف کاربرد زیادی دارند و تقاضای زیادی برای آن ها در بازار وجود دارد. در این مقاله سعی داریم درباره ی ویژگی های لیوان کاغذی در انواع اختصاصی و عمومی صحبت کنیم.
امروزه از ظروف یکبار مصرف در میهمانی ها ، جلسات مختلف علمی و اداری، جشن ها، مجالس مختلف از جمله افطار ی و روضه خوانی و …. بسیار استفاده می شود.
دلایلی همچون افزایش مصرف غذا در بیرون از منزل، رعایت و حفظ مسائل بهداشتی ، تنوع در شکل و رنگ و اندازه ، وزن کم، راحتی در استفاده و عدم نیاز به شستشو، عدم مشکل شکستن ظروف و صرفه جویی در زمان موجب شده این ظروف ، مورد استقبال و استفاده بسیاری از افراد قرار بگیرند.

ظروف یکبار مصرف

امروزه از ظروف یکبار مصرف در میهمانی ها ، جلسات مختلف علمی و اداری، جشن ها، مجالس مختلف از جمله افطار ی و روضه خوانی و …. بسیار استفاده می شود.
دلایلی همچون افزایش مصرف غذا در بیرون از منزل، رعایت و حفظ مسائل بهداشتی ، تنوع در شکل و رنگ و اندازه ، وزن کم، راحتی در استفاده و عدم نیاز به شستشو، عدم مشکل شکستن ظروف و صرفه جویی در زمان موجب شده این ظروف ، مورد استقبال و استفاده بسیاری از افراد قرار بگیرند.

ظروف یکبار مصرف شفاف

در اغلب موارد ظروف یکبار مصرف شفاف مورد استفاده قرار می گیرند. در مواردی که نیاز است تا محتوی داخل ظروف دیده شود به این ظروف احتیاج پیدا میکنید. مثلا ممکن است یک لیوان آیس پک بخرید و دلتان بخواهد محتوی داخل آن را به راحتی ببینید. با ظروف شفاف تمام موارد داخل آیس پک دیده خواهند شد یا مثلا ممکن است بخواهید یک بسته از مواد غذایی را بخرید که نیاز است تا داخل آن مواد را ببینید که اینکار با بسته بندی شفاف امکان پذیر است.

ظروف یکبار مصرف گیاهی

ظروف یکبار مصرف پلاستیکی می توانند آسیب جدی به بدن انسان وارد کنند بنابراین باید به سمت ظروف یکبار مصرف گیاهی برویم. از آنجا که این محصول زیست تخریب پذیر است قابل تجزیه بوده و اثرات منفی را بر محیط زیست نخواهد گذاشت. از آنجایی که در هنگام سرو مواد غذایی بین ظرف و مواد غذایی برهم کنشی وجود ندارد، بنابراین می توانید از انواع غذاها و مایعات گرم و حتی روغنی استفاده کنید. در ظروف یکبار مصرف گیاهی نشاسته مواد سمی شیمیایی وارد غذا نمی وسود و سلامتی شما عزیزان را تهدید نخواهد کرد. این ظروف حداکثر طی مدت ۶ ماه در خاک همانند برگ ها پوسیده شده و به چرخه ی طبیعت باز خواهند گشت. این محصول مشکلات زیست محیطی ظروف پلاستیکی را ندارد.
این محصول از مواد طبیعی مانند نشاسته ذرت،‌ گندم و سیب زمینی‌ ساخته می شود. در تولید آن از موم عسل و روغن های گیاهی،‌ سلولز و گلوتن استفاده می گردد. به منظور ایجاد خاصیت پلیمری و ضدآب (آب گریزی) در آن از این مواد استفاده می شود. این مواد دارای مزیت هایی هستند که به دلیل عدم استفاده از مواد شیمیایی، در هنگام استفاده از مواد داغ و چرب هیچگونه مواد مضری از آن در غذا آزاد نمی کنند. دوره تجزیه پذیری آنها در طبیعت بسته به شرایط فشار، دما و میکرو ارگانیسم های خاک متغیر بوده اما زمان زیادی طول نمی کشد. در تولید این ظروف دمای بسیار کمتری استفاده می گردد بنابراین به محیط زیست آسیب کمتری می رسانند. این محصول به مشتقات نفتی وابستگی نداشته و بخاطر بازیافت پذیری که دارد بصورت غیر اصولی بازیافت نخواهد شد.


  آوند پک


انواع ظرف یکبار مصرف

مشغله کاری، زندگی صنعتی یا کمبود وقت باعث شده تا افراد برای  برای برگزاری مراسم ها و مهمانی های خود از ظرفِ یکبار مصرف استفاده کنند. ظروفِ یکبار مصرف باعث شده تا دغدغه ظرف شستن یا شکستن ظرف ها از بین رفته و دیگر مجبور به شستن ظرف ها نخواهید بود. بدین ترتیب با استفاده از این ظروف می‌توانید بیشتر وقت خود را به مهمان ها اختصاص بدهید. البته باید گفت که ظرف های یکبار مصرف با شکل ها و کاربردهای زیاد توسط تولیدکنندگان ارائه می‌شوند که بسیار زیبا و کاربردی می‌باشند. توجه تولیدکنندگان ظروف یکبار مصرف به نیازهای مشتریان سبب شده تا انواع ظرف یکبار مصرف را برای راحتی آنها تولید کنند. این انواع شامل:

ظروفِ یکبار مصرف پلاستیکی
ظروفِ یکبار مصرف کاغذی
ظروفِ یکبار مصرف گیاهی
ظروفِ یکبار مصرف فومی
ظروفِ یکبار مصرف آلومینیومی

کیفیت ظرف یکبارمصرف

آنچه که در هنگام خرید ظرف یکبار مصرف از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است، میزان کیفیت این ظرف های می‌باشد. ممکن است تشخیص استاندارد و میزان کیفیت این ظروف کمی سخت باشد؛ اما وزارت بهداشت مقرر کرده است که کارخانجات تولید ظروف یکبار مصرف بایستی دارای پروانه ساخت باشند که تا حدی نشان دهنده میزان کیفیت این ظروف خواهد بود. ما در آوند پک همواره نظارت لازم را بر کیفیت و بهداشتی بودن مواد اولیه برای تولید محصولات یکبارمصرف در کارخانه تولید ظروف یکبار مصرف را همواره در اولویت کار خود قرار داده ایم. از این رو در انواع ظرف ها از بهترین مواد اولیه استفاده شده تا محصولاتی درجه یک در دسترس مشتریان قرار گیرد. برای مثال از بهترین فویل برای ظروف آلومینیومی یا از کاغذ پلی اتیلن با کیفیت در ظروف کاغذی استفاده می‌شود.

ظرفِ یکبار مصرف گیاهی

امروزه توجه به محیط زیست باعث شده تا تولیدکنندگان ظروف سازگارتری با طبیعت تولید کنند. ظرف یکبار مصرف گیاهی نیز از این نوع ظروف است که پروسه تجزیه کوتاه تری نسبت به دیگر ظروف یکبار مصرف را طی می‌کند. مواد تشکیل دهنده این ظروف گندم، نشاسته ذرت و سیب زمینی بوده و از هیچ نوع ماده شیمیایی در پروسه ساخت آنها استفاده نمی‌گردد. به همین منظور به راحتی می‌توانید از غذاهای داغ در ظروف گیاهی استفاده کنید. نکته مهم در مورد این ظرف ها این است که در صورت استفاده از غذای گرم هیچ گونه مواد سمی شیمیایی وارد غذا و بدن شما نخواهد شد؛ بنابراین کاملا سالم و بهداشتی می‌باشند. از طرفی پروسه تجزیه آنها ۶ ماه در خاک بوده و به چرخه طبیعت برمی‌گردند.


آوند پک

لیوان کاغذی

یکی از اولین و مهم ترین دلایل محبوبیت لیوانِ کاغذی در میان مردم، زندگی پر سرعت شهری و مدرن می باشد. مردم عصر جدید دیگر مانند قدیم فرصت چیدن سفره صبحانه و نوشیدن چای در لیوان های شیشه ای را ندارند بنابراین مجبور هستند به استفاده از لیوانِ کاغذی روی آورند. رواج کافی شاپ ها و رستوران های بیرون بر نیز یکی دیگر از دلایل تولید انبوه ظروف یکبار می باشد. قیمت مناسب و ارزان این لیوان ها نسبت به انواع شیشه ای و کریستال نیز کم اهمیت نبوده و به این محبوبیت کمک فراوانی کرده است. از این رو طراحان این محصولات دست به کار شدند و انواع طرح های مختلف لیوان یکبار مصرف کاغذی را تولید کردند تا بتوانند روز به روز مشتریان بیشتری را جلب کنند. یکی از محبوب ترین طرح در بین جوانان و افراد شاغل، طرح زیر می باشد که در تصویر مشاهده میکنید.
این طرح از لیوان به دلیل دارا بودن درپوش، از سرریز شدن مایع داخل لیوان جلوگیری می کند. به همین دلیل اغلب برای مایعات گرم همچون چای، قهوه و نسکافه مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما هم جذب این لیوان زیبا شدید تنها کافی است به سایت آوندپک مراجعه کنید و لیوانِ کاغذی و درپوش مورد پسند خود را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید.

آوند پک

 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28325
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید