امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

طرز کار توربو شارژر در خودرو


1401/07/27
کد خبر : 28579
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 11 نفر

امروزه در عصری زندگی می‌کنیم که دیگر می‌توان گفت یکی از نیاز‌های هر فرد داشتن خودرویی مناسب می‌باشد که بتواند بدون مشکل به صورت روزمره به سر کار برود و برای سفر یا خرید، از آن استفاده کند. همانطور که می‌دانید هر خودرو دارای اجزای مختلفی است که هر کدام دارای وظیفه‌ی بخصوص خود هستند و اگر آن بخش وجود نداشته باشد و فعالیت مذکور متوقف شود، شاهد این هستیم که دیگر خودرو صحیح کار نمی‌کند. برخلاف خودرو‌های عمومی، شاهد بکارگیری بخش‌های بیشتری در خودرو‌های پیشرفته و اسپورت هستیم. یکی از اجزای این دست خودرو‌ها خودرو که به احتمال زیاد نام آن را نیز شنیده‌اید توربو شارژر می‌باشد، بخشی که شاید از آن اطلاعی نداشته باشید و نمی‌دانید که وظیفه‌ی اصلی آن چیست.
این تکنولوژی یعنی توربو شارژ بیشتر در ماشین‌های اسپورت و پیشرفته استفاده می‌شود، اما به حتم برای شما نیز این سوال بوجود آمده است که توربو شارژ چیست و چگونه عمل می‌کند؟ اگر به دنبال دریافت پاسخ سوالات خود هستید بهتر است در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مفصل به توضیح مهمترین موارد در رابطه با توربو شارژر بپردازیم.

توربو شارژر چگونه کار می‌کند؟

 توربو شارژر


به طور معمولی شاهد این هستیم که حرکت به سمت پایین باعث می‌شود که پیستون هوا را به درون موتور بکشاند و این هوا با سوخت ترکیب می‌شود که در نهایت باعث می‌شود که برای تولید قدرت بسوزد. قابل توجه است که توربو شارژر در اصل یک سیستم اگزوز محور می‌باشد که می‌تواند با استفاده از تکنیک‌های مختلفی توان خروجی موتور را افزایش دهد. به صورت معمول شاهد این هستیم که با فشار پدال گاز، میزان هوایی که وارد می‌شود افزایش می‌یابد و در اصل با این حرکت نتیجه‌ی افزایش درون هوای موتور باعث بهبود فرآیند سوخت و افزایش داده شدن قدرت خواهد شد.
همچنین در توربو شارژر شاهد استفاده از یک جفت توربین هستیم که  هر دوی آن‌ها بر روی شفت مشترک نصب شده‌اند. یکی از آن‌ها را با نام توربو می‌شناسند که به اگزوز منتقل می‌شود و مورد دیگر که کمپرسور نام دارد به دریچه‌ی ورودی متصل شده است. قابل توجه است که گاز‌های خروجی از اگزوز باعث چرخیدن توربین می‌شوند که همین مورد در نهایت باعث می‌شود که کمپرسور بچرخد. وظیفه‌ی اصلی کمپرسور نیز این است که هوا را به داخل موتور هدایت کند، زمانی که هوای بیشتر وارد موتور می‌شود، سوخت و قدرت موتور نیز افزایش می‌یابد. اگر شما نیز به دنبال فروشگاهی معتبر برای انجام خرید‌های خود هستید بهتر است با تیم ما آشنا شوید. ما با داشتن متخصصین فعال و رعایت استاندارد‌های جهانی در روند کار خود، توانسته‌ایم با ارائه‌ی خدماتی باکیفیت رضایت مشتری را جلب کنیم. از محبوب‌ترین محصولات ما نیز می‌توان به لوازم یدکی کیا اشاره کرد.

توربو لگ

یکی از نیاز‌ها همیشه این بوده است که فشار کافی در اگزوز وجود داشته باشد و در اصل توربین‌ها در حال چرخش باشند تا توربو شارژر بتواند به درستی کار کند. زمانی شما می‌توانید این مورد را عملی کنید که دور موتور شما به 20 تا 30 هزار دور در دقیقه برسد و در اصل دارای قدرت و سرعت زیادی باشد. به فاصله‌ای که طول می‌کشد تا دور موتور شما به اندازه‌ی مورد نیاز برسد و در اصل شما بتوانید توربو شارژر را فعال کنید، توربو لگ می‌گویند. همانطور که می‌دانید در هنگام شروع توربو به چرخش و در اصل شروع روند و مراحل، شاهد تولید قدرت بسیار زیادی هستیم که باعث می‌شود بعضاً صدایی مانند صدای سوت جدا از آن خارج شود. همچنین برای خرید انواع محصولات ما نظیر لوازم یدکی هیوندا می‌توانید با واحد پشتیبانی تابان پارت به شماره تلفن  021-33530525 ارتباط برقرار کنید.

در چه مواردی از توربو شارژر استفاده می‌شود؟

در زمان‌های گذشته شاهد این بودیم که به علت تولید قدرت بسیار زیادی توسط توربو شارژرها، تنها از آن‌ها در مصارفی مانند خودرو‌های اسپورت استفاده می‌شد. اما زمانی که استاندارد‌های مربوط به آلودگی هوا و محیط زیست تغییر یافت و در اصل موارد بیشتری محدود شد، شاهد این بودیم که استفاده از توربو شارژر نیز افزایش یافت.

اتومبیل توربو شارژر چگونه حرکت می‌کند؟

 توربو شارژر


شاید برای شما نیز این سوال بوجود آمده باشد که در اصل اتوموبیل چگونه حرکت می‌کند و تأثیر یک توربو شارژر بر روی این روند چیست؟ در ادامه‌ی مطلب با ما همراه باشید تا این مورد را به صورت مختصر به شما توضیح دهیم.
در مرحله‌ی اول شاهد این هستیم که موتور اتومبیل از انفجار و سوختن بنزین در محفظه‌ای فلزی و محکم بنام سیلندر نیروی خود را جذب می‌کند. سپس هوای وارد سیلندر‌ها می‌شود. در مرحله‌ی بعد شاهد مخلوط شدن هوای مذکور با سوخت هستیم که باعث می‌شود یک انفجار کوچک پیستون را به بیرون براند. انجام این اعمال باعث می‌شود که شافت‌ها و چرخ‌دنده‌ها اتومبیل را به حرکت در آورند.
سپس دود حاصل از عمل مذکور به عنوان دود خروجی از سیلندر از طریق اگزوز به بیرون رانده خواهد شد. یکی از موارد قابل توجه در رابطه با این روند و مراحل آن این است که میزان نیرویی که اتومبیل می‌تواند ایجاد کند با میزان سوخت رابطه‌ی مستقیمی دارد. در اصل به این معنا می‌باشد که هرچه تعداد سیلندرها بیشتر و حجم آن‌ها بزرگ‌تر باشد، سوخت بیشتری استفاده می‌شود و در نتیجه اتومبیل نیز سریع‌تر حرکت می‌کند.
ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با طرز کار توربو شارژر در خودرو‌ها بدست بیاورید. ما سعی داشتیم تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین اطلاعات در رابطه با طرز کار این وسیله بپردازیم تا شما نیز بتوانید دراینباره آشنایی پیدا کنید. همانطور که متوجه شدید، توربو شارژ دارای انواع مختلفی است که هر کدام با داشتن ویژگی‌های خود روند کاری متفاوتی نیز دارند و همین مورد باعث شده است که در صنایع مختلفی از این سازه استفاده شود.
حال شاید شما نیز به دنبال خرید توربو شارژ باشید ولی در رابطه با قیمت آن اطلاعی ندارید و همچنین به دنبال فروشگاه مناسبی هستید که بتوانید با خیال راحت به خرید محصولات مورد نظر خود از آن بپردازید. تیم ما با داشتن مختصصین حرفه‌ای و بکارگیری جدیدترین تکنولوژی‌های بکار رفته آماده است تا به ارائه‌ی خدمات باکیفیت به شما بپردازد.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28579
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید