امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

طراحی کابین آسانسور افزایش کارایی و زیبایی


1401/07/27
کد خبر : 26269
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

با وقوع انقلاب صنعتی در قرن 18 انسان توانست ثابت کند که قادر به تولید ابزارهای بسیاری برای راحت کردن کارهای روزمره خود می باشد. با ابداع قرقره، آسانسورهای اولیه در روم باستان برای بالا کشیدن اجسام شکل گرفت. اما استفاده از آسانسورهای مسافربری و باری به قرون وسطی در استحکامات نظامی بر می‌گردد که جهت جا به جایی آن از نیروی انسان یا حیوانات اهلی استفاده می‌گردید. اما اولین پایه‌گذارعلمی و طراح آسانسورهای امروزی، دانشمند و ریاضی‌دان بزرگ، آتوود است. ماشین آتوود عبارت است از دو وزنه‌ای که با یک نخ به یکدیگر مربوط می‌شوند و روی فلکه ای وزنه‌های فوق به بالا و پایین حرکت می‌کنند. اما امروزه علاوه بر مسئله حمل، زیبایی آسانسور نیز مورد دیگری است که باید در نظر گرفته شود زیرا خود آسانسور به مجموعه ساختمان، نما و زیبایی می دهد. در ادامه به طراحی آسانسور و قیمت آن خواهیم پرداخت.

قیمت آسانسور

طراحی کابین آسانسور متناسب با معماری ساختمان


مهمترین قسمتی از آسانسور که مسافران با آن در ارتباط مستقیم می‌باشند کابین آسانسور می باشد. لازم است در لحظات کوتاهی که از آسانسور استفاده می کنند حس خوبی به آنها دست داده و تجربه خوشایندی بوجود آید. لذا لزوم توجه به دکوراسیون و زیبایی کابین آسانسور و تناسب آن با معماری ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

یکی از اصلی‌ترین و پراهمیت ‌ترین قسمت‌ها در نصب آسانسور،  کابین آسانسور است. می‌توان گفت که کابین یکی از قطعات مکانیکی آسانسور بوده و به نوعی یکی از مهمترین قسمت های آسانسور است که مسافران با آن در ارتباط مستقیم می‌باشند. به همین خاطر دو نکته در طراحی و ساخت کابین‌های آسانسور از اهمیت بالایی برخوردار است :
 - طراحی زیبا و مناسب کابین
 - ایمنی و آرامش مسافران

طراحی و دیزاین کابین آسانسور

بسیار روشن است که طراحی داخلی شکیل تر و زیباتر کابین آسانسور در جلب رضایت مسافران و حتی خریداران آپارتمان تأثیر بیشتری خواهد داشت و همچنین باعث ارتقای برند کارفرمایی می شود.
انواع کابین با انواع طراحی‌های مختلف در بخش فروش کابین آسانسور مطرح می‌شوند ولی در حالت کلی باید بیان کنیم که طراحی کابین در انواع مختلفی انجام می‌شود که شامل موارد زیر است:
•    کابین آسانسور با طراحی mdf استیل
•    کابین آسانسور با تزئینات فرمیکا استیل
•    کابین آسانسور با طراحی و تزئینات تمام استیل لوکس و طرحدار
•    کابین آسانسور با تزئینات و طراحی شیشه‌ای و پاناروما
•    کابین آسانسور با دیواره گالوانیزه و کف پارکت یا سنگ گرانیت یکپارچه
همچنین در طراحی داخلی کابین نوع و طرح دکمه‌های داخل کابین (شاستی احضار) نیز اهمیت فوق العاده دارد که باید با توجه به نوع مواد و رنگ طراحی داخلی کابین آسانسور انتخاب گردد.

تعمیر موتور آسانسور چگونه انجام می شود؟

 آسانسور دارای قطعات زیادی است و هر کدام از این بخش ها نیاز به مراقبت دارند و در صورت خرابی هر بخش  تعمیر آسانسور الزامی خواهد بود  هر چه سرعت تعمیر و بررسی خرابی زیاد باشد احتمال آسیب رسیدن به بخش های دیگر کمتر خواهد شد. زمانی که موتور  دچار خرابی گردد حتما نیاز به تعمیر آسانسور وجود خواهد داشت. یکی از علت هایی که موتور آسانسور نیاز به تعمیر دارد عدم توازن در برق رسانی به موتور است برای رفع این مشکل معمولا در تابلو برق آسانسور برای تنظیم ولتاژ، قطعاتی مورد استفاده قرار می گیرد  تا موتور دچار مشکل نگردد و نیاز به تعمیر آسانسور وجود نداشته باشد.
اگر موتور بر روی شاسی موتور به درستی قرار نگیرد موجب خرابی آسانسور خواهد شد  و تعمیر آسانسور ضروری خواهد بود. برای اینکه بتوانید عیب های موتور را شناسایی کرده و آنها را برطرف نمایید بهتر است با بخش های مختلف موتور آشنایی داشته باشید:
•    موتور گیرلس
•    فن موتور آسانسور
•    فلکه اصلی موتورگیربکس
•    بلبرینگ
•    دنده برنجی
عوامل مختلفی می تواند بر عملکرد موتور تاثیر بگذرد و به همین دلیل باید با قسمت های مختلف آن آشنایی داشته باشید و تاثیر بخش ها آسانسور بر هم را به خوبی بدانید. موتور آسانسور بخش مهم و اساسی این دستگاه است و بسیاری از مشکلات بوجود آمده به صورت  مستقیم و یا غیر مستقیم به این قسمت  مربوط می شود. آسانسور یکی از تجهیزات مدرن و کاربردی در ساختمان های  امروزی است.



 قیمت آسانسور

سرویس و نگهداری آسانسور

 اگر شما نیز می خواهید تا هزینه های کمتری را بابت تعمیر آسانسور ساختمان خود پرداخت کنید، بایستی به سرویس های ادواری و نحوه ی نگهداری از آسانسور ها توجه لازم را داشته باشید. برخی از قطعات آسانسور ها، بعد از گذشت زمانی، نیاز به رگلاژ پیدا کرده و برخی دیگر نیز به دلیل عدم استفاده نامناسب از آسانسور ها، دچار خرابی می شوند که شما می توانید در سرویس های ادواری این مشکلات و خرابی ها را شناسایی کرده و اقدامات مورد نیاز برای تعمیرات آسانسور خود را انجام دهید.

عوامل موثر در قیمت آسانسور

یکی از مهمترین و اصلی ترین نگرانی های بسیاری از خریداران آسانسور را، قیمت این تجهیزات شکل داده است. در نظر داشته باشید که آیتم ها و المان های بسیار متعددی وجود دارد که در قیمت های نهایی این محصولات موثر هستند که شما نیز بایستی قبل از خرید و استفاده از آسانسور مورد نظر خود در خصوص این آیتم ها اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید. از مهمترین المان های موثر در قیمت آسانسور می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    سرعت آسانسور
•    چند طبقه ای بودن آسانسور
•    نوع کاربری آسانسور
•    نوع موتور آسانسور
•    نوع درب آسانسور
•    نوع ریل آسانسور
•    مشخصات فنی آسانسورها


قیمت قطعات آسانسور

1) موتور آسانسور

هزینه خرید آسانسور به قدرت موتور آسانسور ها نیز بستگی بالایی دارد به طوری که هر چقدر قدرت موتور این تجهیزات بالاتر باشد، هزینه خرید نهایی آسانسور ها نیز افزایش پیدا می کند. افراد که قصد دارند تا این تجهیزات را در ساختمان اداری یا مسکونی خود مورد استفاده قرار دهند، می توانند با در نظر گرفتن تعداد ساکنان یا مراجعه کنندگان، یکی از مناسب ترین و باکیفیت ترین آسانسور را با قدرت موتوری ایده آلی تهیه کنند.

2) ریل آسانسور

ریل از مهمترین و اصلی تریت اجزای آسانسور ها می باشد که جنس آن از فولاد بوده و نقش بسیار حساس و مهمی را در حرکت و عملکرد آسانسور ها بر عهده دارد. توجه داشته باشید که برای خرید باکیفیت ترین ریل آسانسور بایستی هزینه های بالایی را پرداخت کنید که این امر می تواند تاثیرات شگردی را در قیمت نهایی این تجهیزات داشته باشد.

3) درب آسانسور

یکی از پارامترهای دیگری که می توانید تاثیرات بسیار فراوانی داشته باشد، هزینه خرید درب این تجهیزات می باشد. شما می توانید دربی را برای آسانسور ساختمان خود انتخاب کنید که از ایمنی بالایی برخوردار بوده و هزینه مناسبی را نیز داشته باشد. معمولا درب هایی که بر روی کابین طراحی می شوند، قیمت های مناسبی در مقایسه با درب های تعبیه شده در طبقات دارند.


قیمت آسانسور

فروش قطعات آسانسور

قطعات این دستگاه به دو صورت  اصلی و جانبی وجود دارد. بخش های مختلف بالابر هم برای نصب در اولین بار و هم زمانی که قطعات دچار خرابی می شوند در مراکز فروش عرضه می گردند. بهتر است تمام تجهیزات این دستگاه از یک شرکت تولید کننده باشد تا بخش های مختلف با هم هماهنگ و از یک برند باشند.
شرکت آسانسور هیرو در سال 1382 پایه گذاری شد. این مجموعه به طور فعال در حوزه طراحی، تولید، ساخت و ارائه خدمات پس از فروش آسانسور و پله برقی فعال می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت هیرو آسانسور مراجعه نمایید و یا با شماره 09125679496 تماس حاصل فرمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26269
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید