امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

طراحی بشقاب


1401/07/27
کد خبر : 26212
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

تزیین خانه همواره یکی از دغدغه‌ های اساسی انسان‌ ها بوده است، برای همین طی دهه‌های مختلف به فعالیت‌های مختلفی روی آورده تا زیبا ترین چیزها را خلق کند. طراحی بشقاب و دیوارکوب‌ها یکی از جذاب‌ترین دکورهایی هستند که اخیرا با روی آوردن مردم به سبک تلفیقی دکوراسیون سنتی و مدرن محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. از جمله‌ی دیوارکوب‌ها می‌توان به بشقاب دیوارکوب با طراحی‌های دستی اشاره کرد که در اکثر آپارتمان‌های سبک سنتی امروزی دیده می‌شوند.طراحی بشقاب یکی از هنرهای دیرین شرق آسیا است که در زمان قدیم طرح های سنتی، اسلیمی و… روی بشقاب ها طراحی میشد ولی امروزه علاوه بر طرح های سنتی از طرح های فانتزی نیز استفاده می شود. با رنگ های اکریلیک و یا ویترای می توانید روی دیوارکوب ها نقش آفرینی کنید مطمئن باشید هر نقشی زیبایی خود را دارد پس زمان آن است دست به کار شده و بشقابی تزیینی برای منزلتان تهیه کنید. رنگ های اکریلیک با لایه ای از وارنیش علاوه بر براق کردن طرح این امکان را میدهد تا بشقاب دیوارکوب تان قابل شستشو باشد.

یکی دیگر از تزیینات بشقاب دیواری استفاده ار دستمال کاغذی های طرح دار می باشد که این مدل قابل شستشو نیست.برای این‌که بتوانید طرح‌های پیچیده‌ای را روی بشقاب اجرا کنید، نیاز به کاغذ شابلون دارید. شابلون ورقه‌ای (پلاستیکی، چوبی، فلزی یا کاغذی) است که به واسطه سوراخ‌هایی که بر روی آن ایجاد شده تصویر، متن یا الگویی به همراه خود دارد. هنگامی که شابلون را روی یک سطح قرار داده و روی آن رنگ می‌پاشند، الگوی مورد نظر نمایان می‌شود. با چند ایده ساده می‌توانید با طراحی بشقاب‌ چاپ عکس روی لیوان حرارتی، چاپ تیشرت، زیبایی بسازید که نه تنها هزینه زیادی برای شما به ارمغان نیاورند، بلکه بتوانید از آن‌ها به عنوان هدیه به دوستان خود نیز استفاده کنید. اما اگر وقت کافی برای ساخت این بشقاب‌ها و لیوان ها و تیشرت ها را ندارید، باید بدانید که هم‌اکنون هنرمندان بسیاری در حال ساخت این وسایل جذاب هستند و شما می‌توانید از بین طرح‌های خلاقانه آن‌ها انتخاب کنید یا خودتان طرح‌هایی را ایجاد کنید.

در برخی از طرح ها واقعا خلاقیت‌های خاصی نهفته است، به عنوان مثال، شما می‌توانید چاپ تیشرت را با طرح تقویم انتخاب کنید. این مدل می‌تواند علاوه بر این‌که در زیبایی نقش داشته باشد، به عنوان یا سالگرد یک اتفاق خاص نیز کاربرد داشته باشد.این روزها هنرمندان از طرح‌های متناوب برای طراحی بشقاب و لیوان و تیشرت استفاده می‌کنند. منظور از طرح‌های متناوب طرح‌هایی هستند که در کنار یکدیگر یک تصویر واحد را می‌سازند. به عنوان مثال، در چند بشقاب متفاوت بخش‌های مختلفی از یک درخت به تصویر کشیده می‌شود و سپس با قرار دادن آن‌ها کنار هم تصویر درخت روی دیوار نقش می‌بندد و یا در طرح تیشرت مربوط به تولد دختر ها از رنگ صورتی و قرمز و تولد پسرها از رنگ آبی و سبز استفاده می کنند.

 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26212
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید