امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

طراحی بسته بندی؛ راهی برای افزایش فروش


1401/07/27
کد خبر : 27956
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 19 نفر

آیا می‌توان به طراحی بسته بندی مواد غذایی به چشم راهی برای افزایش فروش این محصولات نگاه کرد؟ اگر تولیدکننده هستید و محصولی دارید که باید به بازار عرضه کنید، قطعا یکی از دغدغه‌های دائمی شما، چگونگی افزایش فروش محصولات است. به عبارتی تیم بازاریابی و فروش محصولات تولیدی یا کارخانه شما دائما باید به دنبال راهکارهایی کارآمدتر برای فروش محصولات باشند. حالا به نظر شما چگونه فروش محصولاتمان را افزایش دهیم؟ طراحی بسته بندی خشکبار یا دیگر محصولات تا چه اندازه در فروش بیشتر آن سهم دارد؟ خدمات طراحی بسته بندی را با شرکت این پک تجربه کنید.
برای افزایش فروش یک محصول مانند مواد غذایی، خشکبار و... بی‌شک پیش از هر چیزی باید محصولی مطابق با نیاز بازار تولید کنید. این محصول همچنین باید از کیفیت بالا و قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد. بنابراین سه مورد یعنی نیاز بازار، کیفیت محصول و قیمت آن از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در فروش هر محصولی به شمار می‌روند. اما اگر محصول ما هر سه این فاکتورها را داشته باشد، آیا باز هم تضمینی برای افزایش فروش آن وجود دارد؟
نوع بسته بندی محصولات شما، نماینده برند شما هستند. یعنی جایی که شما حضور ندارید تا در رابطه با نوع و کیفیت محصول به مشتری توضیحاتی ارائه دهید، بسته بندی محصول قرار است با مشتری صحبت کرده و او را ترغیب به خرید کند. موارد زیر جزو فاکتورهای مهم افزایش فروش به کمک طراحی بسته بندی به شمار می‌روند:
•    مقاوم و مستحکم بودن بسته بندی
•    شکیل و جذاب بودن طراحی آن
•    تطابق آن با ویژگی‌های محصول
•    کاربردی بودن آن و سهولت دسترسی به محتویات درون بسته بندی
تعداد زیادی شرکت طراحی بسته بندی در استان‌ها و شهرهای بزرگ در حال فعالیت هستند. اما به احتمال زیاد شما هم وقت کافی برای تحقیق راجع‌به همه آن‌ها را ندارید. شرکت طراحی بسته بندی اینپک یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه طراحی گرافیک بسته بندی است. در ادامه با این تیم و گروه طراحی بسته بندی بیشتر آشنا خواهیم شد.


 طراحی بسته بندی مواد غذایی

چه محصولاتی نیاز به طراحی بسته بندی دارند؟

هر محصولی که قرار است به بازار عرضه شود و به دست مشتری برسد، باید بسته بندی اصولی و درستی داشته باشد. فراموش نکنید که هدف از بسته بندی مواد غذایی یا خشکبار پیش از هر چیزی، حفظ سلامت محصول است. موضوعی که برخی از تولیدکننده‌ها به آن توجه زیادی نشان نمی‌دهند، اهمیت طراحی بسته بندی شکیل و جذاب است.
برخی از صاحبین کسب و کارها تصور می‌کنند همینکه محصول باکیفیتی تولید می‌کنند کافی‌ست و دیگر نیازی نمی‌بینند برای بسته بندی آن بودجه‌ای صرف کنند. بیایید تصور کنیم این محصول واقعا از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار است؛ اما مصرف کننده چگونه باید متوجه این موضوع شود؟ همان‌طور که کمی پیش گفته شد، چگونگی طراحی بسته بندی محصول نماینده برند شماست.
مشتری پیش از آنکه محصول شما را دیده باشد یا از آن استفاده کرده باشد، بسته بندی آن را مورد قضاوت قرار می‌دهد. پس یک طراحی شکیل برای بسته بندی یکی از الزامات فروش محصول به شمار می‌رود. محصولات زیر، جزو محصولاتی هستند که طراحی گرافیکی بسته بندی برای آن‌ها از ارزش و اهمیت بالاتری برخوردار است.

1. طراحی بسته بندی مواد غذایی

بازار مواد غذایی به دلیل افزایش روزافزون کارخانه‌های تولید این مواد، به نوعی جزو بازارهای پررقابت محسوب می‌شود. پس شاید در گذشته طراحی بسته بندی محصولات مرتبط با حوزه مواد غذایی نوعی ارزش یا یک آپشن ویژه‌ محسوب می‌شد اما امروزه دیگر صرفا ارزش نیست؛ بلکه یک الزام است.
نمی‌توانید مواد غذایی تولیدی خود را در بسته‌ بندی‌هایی نازیبا یا غیرکاربردی به بازار عرضه کنید و انتظار فروش زیاد داشته باشید. از طرفی دیگر مواد غذایی تاریخ انقضاء مشخصی دارند و بسته بندی می‌تواند به افزایش طول عمر محصول کمک کند. اگر طراحی بسته بندی مواد غذایی به درستی صورت نگیرد، ممکن است به دلایلی چون راه یافتن هوا به درون بسته بندی محصول پیش از رسیدن به دست مشتری فاسد شود.

2. طراحی بسته بندی خشکبار

از دیگر محصولاتی که یکی از الزامات فروش بیشتر آن طراحی بسته بندی اصولی است، می‌توان به خشکبار اشاره کرد. بسیاری از خشکبار ایران علاوه بر عرضه در بازارهای داخلی، به بازارهای خارجی نیز صادر می‌شوند. زمانی که در رابطه با محصولات صادراتی صحبت می‌کنیم، بسته‌بندی ارزش و اهمیت بسیار بالاتری پیدا می‌کند. پسته، انواع تخمه، عناب، انجیر خشک و... از انواع خشکبار به شمار می‌روند که باید برای طراحی بسته بندی آن‌ها از یک شرکت حرفه‌ای کمک بگیرید.


 طراحی بسته بندی مواد غذایی


طراحی بسته بندی این محصولات عموما به گونه‌ای صورت می‌گیرد که مشتری بتواند بخشی از محتویات داخل بسته بندی را مشاهده کند. این موضوع نه تنها موجب زیباتر شدن بسته بندی می‌شود بلکه تا حدودی می‌تواند اطمینان مشتری از خرید یک محصول تازه و باکیفیت را نیز جلب کند.

3. طراحی بسته بندی زعفران

امکان ندارد ایرانی باشید و از ارزش و اعتبار این طلای سرخ خبر نداشته باشید! زعفران را می‌توان یکی از ارزشمند‌ترین محصولات تولیدی بخش‌های جنوبی خراسان دانست. شاید در گذشته زعفران‌های بسته بندی شده موجود در فروشگاه‌ها چندان شکیل و زیبا نبودند اما اگر همین امروز به فروشگاه بروید و نگاهی به بسته بندی این محصول بیندازید به خوبی متوجه اهمیت و ارزش آن می‌شوید.

چگونه طراحی بسته بندی به افزایش فروش کمک می‌کند؟

ممکن است از خود بپرسید طراحی بسته بندی مواد غذایی چگونه می‌تواند بر روی فروش بیشتر محصول تاثیر داشته باشد؟ تصور کنید به فروشگاه می‌روید و قصد دارید یک بسته اسپاگتی بخرید. هنگامی که روبه‌روی قفسه اسپاگتی‌ها ایستاده‌اید و می‌خواهید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید، از نماینده فروش این کارخانه‌ها کمک می‌گیرید و این نماینده کسی نیست جز نحوه بسته بندی محصول.
محصولاتی که بسته بندی شیک‌تری دارند، در رقابت با دیگر محصول‌های مشابه خود موفق‌تر عمل می‌کنند. یک محصول که شکیل‌تر بسته بندی شده است در میان قفسه‌های یک فروشگاه راحت‌تر می‌تواند مشتری را ترغیب به خرید کند. بنابراین زمانی که شما حضور ندارید تا در مورد ویژگی‌های محصولتان توضیح دهید، این طراحی بسته بندی آن است که در تصمیم گیری مشتری نقش دارد.

طراحی بسته بندی برای فروش بیشتر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

آیا همینکه از یک شرکت طراحی بسته بندی کمک بگیریم کافی‌ست تا فروش و تقاضای محصول ما افزایش یابد؟ خیر؛ طراحی بسته بندی که در راستای افزایش فروش صورت می‌گیرد باید پارامترهای دیگری را نیز دنبال کند تا در نهایت موجب فروش بیشتر محصول شود. در ادامه به چند مورد از این موارد اشاره خواهیم کرد.
طراحی بسته بندی باید مقاوم و محکم باشد
اولین فاکتور یک بسته بندی که می‌تواند موجب افزایش فروش شود، مقاوم بودن این بسته بندی است. بسته بندی یک محصول باید به گونه‌ای باشد که از محصول مورد نظر طی مراحل مختلف تولید، انبارداری، حمل و نقل و قفسه چینی در فروشگاه‌ها محافظت کند.
 فکر کنید یک بسته بیسکوییت را از قفسه خارج می‌کنید و متوجه می‌شوید تمام بیسکوییت‌های داخل این جعبه کاملا خورد شده‌اند. قطعا شما تمایلی به خرید این بیسکوییت نخواهید داشت و به دنبال محصولی با بسته بندی محکم‌تر می‌گردید. این موضوع در رابطه با طراحی بسته بندی مواد غذایی بسیار صدق می‌کند.

طراحی بسته بندی باید جذاب و زیبا باشد

از دیگر پارامترهای موثر در افزایش فروش یک محصول در اثر بسته بندی آن، شیک و زیبا بودن طراحی بسته بندی است. پکیجینگ محصول باید به صورتی باشد که در همان نگاه اول بتواند توجه مشتری را به خود جلب کند. زمانی که محصول شما از درب کارخانه خارج می‎شود، دیگر شما حضور ندارید تا از مزایا و ویژگی‌های این محصول برای مشتریان صحبت کنید.
 در این صورت چگونه می‌توان آن‌ها را ترغیب به استفاده از این محصول کرد؟ شک نداشته باشید که هیچ راهی به اندازه داشتن یک استراتژی درست برای طراحی بسته بندی محصول جواب نمی‌دهد.

مطابق با ویژگی‌های محصول طراحی شده باشد

طراحی بسته بندی هر محصولی درست باید مطابق با ویژگی‌های آن محصول باشد. برای مثال در طراحی بسته بندی خشکبار با بسته بندی مواد غذایی تفاوت‌های زیادی وجود دارد چراکه ماهیت فیزیکی محتویاتی که قرار است در این بسته‌ها قرار بگیرند نیز با یکدیگر متفاوت است.
برای مثال محصولاتی چون خشکبار، شکلات و... باید در بسته بندی‌های کاغذی ارائه شوند درحالی‌که طراحی بسته بندی مواد غذایی و مواد تر باید به کمک ظروف و پکیج‌های فلزی صورت بگیرد.

طراحی بسته بندی باید کاربردی باشد

آیا تاکنون پیش آمده است از بسته یا جعبه محصولی که تمام شده است همچنان برای اهداف دیگری استفاده کنید؟ این یک بسته بندی کاربردی است. برای مثال یک کارخانه تولید مربا، از ظروف شیشه‌ای به شکل لیوان برای عرضه محصولات خود استفاده می‌کند. حتی پس از تمام شدن محتویات داخل آن، می‌توان تا سال‌ها از این شیشه مربا به عنوان لیوان استفاده کنید. فکر می‌کنید همین ایده تا چه اندازه بر روی فروش آن کارخانه موثر بوده است؟


 طراحی بسته بندی مواد غذایی

طراحی بسته بندی با اینپک

شرکت طراحی بسته بندی اینپک از حرفه‌ای ترین شرکت‌های طراحی بسته بندی در مشهد است. در اختیار داشتن یک تیم طراحی بسته بندی حرفه ای و باتجربه تضمینی برای گرفتن نتیجه‌ای ایدئال است. مطمئن باشید صرف بودجه برای طراحی بسته بندی محصولات، هزینه اضافه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری برای بازاریابی و فروش بیشتر آن محصول است.
منبع: https://hi-packages.com/



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27956
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید