امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

شرایط و چگونگی ثبت شرکت با مسئولیت محدود


1401/07/27
کد خبر : 27930
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر
این شرکتها بسته به نوع کارکردشان طبقه بندی و ثبت می شوند. موارد مختلفی برای ثبت شرکت وجود دارد که یکی از این موارد، ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. در این بخش، وظایف مجمع عمومی موسسین و قوانین مربوط به این شرکت مطرح می گردد.

برای مشاوره رایگان در زمینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود و کلیه امور ثبتی با شماره زیر تماس حاصل فرمایید :
02187790

وظایف مجمع عمومی مؤسسان قبل از ثبت شرکت با مسئولیت محدود

مجمع عمومی، رکن مهم و حائز اهمیت در هر شرکت است و این اهمیت مشمول شرکتهای با مسئولیت محدود نیز می شود.
در واقع قبل از ثبت شرکت با مسئولیت محدود؛ باید اساسنامه این شرکت تهیه و سپس به تصویب مجمع عمومی مؤسسان برسد؛ چرا که طی فرآیند تاسیس شرکت، اساسنامه یکی از مدارک ضروری برای فرآیند ثبت نام است که باید به اداره ثبت شرکتها ارائه گردد.
به دلیل اهمیت این مجمع، توضیح مختصری در خصوص وظایف مهم و حیاتی آن به شما، ارائه می گردد.

ثبت شرکت

  • تصویب نهایی اساسنامه شرکت و در صورت نیاز به اصلاح، آن را اصلاح کند
  • گزارش مؤسسین را مورد رسیدگی قرار داده و بعد از بحث پیرامون گزارشات، آنها را به تصویب برساند
  • انتخاب مدیران اولیه شرکت تا تشکیل مجمع عمومی اصلی جهت انتخاب مدیران بعدی و در صورت نیاز، هیات نظار
  • مجمع عمومی مؤسسین می تواند یک روزنامه کثیر الانتشار را جهت انتشار مسائل مربوط به آگهی ها و یا اطلاعیه های شرکت، انتخاب نماید. این روزنامه علاوه بر روزنامه رسمی کشور است. 

روند کاری در شرکتهای با مسئولیت محدود در طی سال چگونه است؟

  • در پایان سال مالی شرکت که در تیر ماه سال بعد می باشد، دفاتر مالی پلمپ شده شرکت، باید همراه با اظهار نامه مالیاتی در زمان مقرر به اداره امور مالیاتی مربوطه جهت تعیین مالیات بر سود و ارزش افزوده تحویل داده شود.
  • بعد از ثبت شرکت با مسئولیت محدود، چنانچه هرگونه تغییری اعم از تغییر آدرس شرکت یا افزایش سرمایه شرکاء و یا اصلاح اساسنامه و غیره در شرکت بوجود آمد، باید این تغییرات طی صورتجلسه ای به اطلاع اداره ثبت شرکتها رسانده شود. 

تصویب و اصلاح اساسنامه شرکت، مهمترین وظیفه مجمع مؤسسین

امیدواریم تا به اینجا توانسته باشیم موارد مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود را به خوبی برای شما ارائه داده باشیم.
شرکت ثبت ونک به همراه مشاوران و کارشناسان خبره خود؛ آماده است تا در تمامی مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود، در کوتاه ترین زمان ممکن، شما را در انجام این کار یاری کنند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود
افتخار ما این است که در سریع ترین زمان، کوتاه ترین راه ثبت و انجام امور دیگر مربوط به شرکتها را با بهترین روش ممکن برای شما به منصه ظهور می رسانیم. حال به موارد اشتراک و افتراق این شرکتها با شرکتهای سهامی خاص توجه کنید.

موارد اشتراک شرکتهای با مسئولیت محدود با شرکتهای سهامی خاص

  1. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، حداقل سرمایه یک میلیون ریال است و برای شرکت سهامی خاص نیز همین مبلغ مورد نیاز است
  2. افزایش سرمایه در هر دو شرکت بصورت اختیاری است

همچنین میتوانید جهت آشنایی و یا اطلاعات بیشتر در مورد ثبت شرکت سهامی عام به سایت vanak.org مراجعه نمایید.

موارد افتراق شرکتهای با مسئولیت محدود با شرکتهای سهامی خاص

  1. در شرکتهای با مسئولیت محدود، با توجه به آورده هر یک از شرکاء سود تقسیم می شود؛ در حالیه در شرکتهای سهامی خاص تقسیم سود بر اساس تعداد سهام هر یک از سهامداران است. البته شرکتهای با مسئولیت محدود می توانند شکل تقسیم سود را با اصلاح اساسنامه خود، تغییر دهند.
  2. در مجامع عمومی شرکتهای با مسئولیت محدود، شرایط بدست آوردن حد نصاب آراء، بسیار سخت تر از شرکتهای سهامی خاص می باشد.
  3. در شرکتهای با مسئولیت محدود، مدت زمان مدیریت مدیران نامحدود است، در حالی که این مورد در شرکتهای سهامی خاص، حداکثر به مدت دو سال با قابلیت تمدید است. البته شرکتهای با مسئولیت محدود می توانند در اساسنامه خود مدت زمان برای مدیریت مدیران در نظر بگیرند.
  4. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، حداقل اسامی شرکاء که باید به اداره ثبت شرکتها ارائه شود، دو نفر است؛ در حالی که این مهم برای شرکتهای سهامی خاص، حداقل معرفی سه سهامدار است.
  5. وجود بازرس در شرکتهای با مسئولیت محدود، اختیاری است و فقط زمانی که تعداد شرکاء به بیش از 12 نفر رسید، باید بازرس (هیات نظار) انتخاب شوند؛ اما انتخاب بازرسین اصلی و علی البدل در شرکتهای سهامی خاص اجباری و ضروریست.
  6. در شرکتهای با مسئولیت محدود؛ مجمع عمومی در صورتیکه تعداد شرکاء بالای 12 نفر باشند توسط هیات نظار مدیریت می گردد، حال آنکه این روند در شرکتهای سهامی خاص توسط یک هیات رئیسه متشکل از یک منشی، دو ناظر و یک رئیس که منتخب سهامداران هستند، صورت می گیرد.
  7. در شرکتهای با مسئولیت محدود انتخاب روزنامه کثیر الانتشار جهت چاپ آگهی های شرکت، موردی اختیاری است؛ در حالیکه این جریان در شرکتهای سهامی خاص، امری اجباری و ضروریست.
  8. سرمایه شرکت، بعد از فرآیند ثبت شرکت با مسئولیت محدود، با اعلام مدیر عامل و بدون نیاز به گواهی بانکی، در اختیار مدیر عامل منتخب شرکاء قرار می گیرد؛ اما در شرکتهای سهامی خاص می بایستی لااقل 35 درصد از سرمایه شرکت که سهامداران شرکت، 65 درصد آن را تعهد کرده باشند، به صورت نقدی در یکی از بانکهای منتخب شرکتهای سهامی خاص، ودیعه گذاری گردد.
  9. در حالیکه سرمایه در شرکتهای با مسئولیت محدود، به سهام شرکای شرکت تقسیم و تفکیک نمی گردد و هر یک از شریکان فقط به میزان سرمایه خود متعهد به پرداخت دیون شرکت هستند؛ این روند در شرکتهای سهامی خاص؛ کاملا معکوس است و سرمایه اینگونه شرکتها به سهام هر یک از سهامداران تقسیم و تفکیک می شود و لذا بر اساس سهام اعضاء، دیون و قروض شرکت باید پرداخت گردد.
  10. سهم الشرکه غیر نقدی در شرکتهای با مسئولیت محدود، بوسیله شرکاء شرکت تقویم می گردد و در این خصوص، مسئولیت این کار متوجه شریکان شرکت است؛ در حالیکه کارشناس رسمی دادگستری، باید آورده های غیر نقدی شرکتهای سهامی خاص را تقویم کند.
  11. در شرکتهای با مسئولیت محدود، حق رای اعضاء با توجه به میزان سرمایه شرکاء مشخص می گردد و در شرکتهای سهامی خاص این وضعیت منوط به تعداد سهام هر یک از سهامداران می باشد.
  12. الزامی ندارد که مدیران شرکتهای با مسئولیت محدود، حتما از بین شرکاء شرکت انتخاب شده و یا بطور موظف انجام وظیفه کنند؛ اما انتخاب مدیران در شرکتهای سهامی خاص، حتما باید از بین سهامدارانی باشد که بتوانند مقدار سهام مقرر شده در اساسنامه را، وثیقه کرده و به صندوق شرکت تحویل دهند. 

ثبت ونک

مشاوره و راهنمای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

اکنون شما که درصدد ثبت شرکت با مسئولیت محدود هستید؛ مشاورین مجرب و کاردان شرکت ثبت ونک با بیش از بیست سال سابقه در ثبت انواع شرکتها، همواره در کوتاه ترین زمان با سریعترین روش، بهترینها را برای شما رقم خواهند زد. با ما با تلفن و سایت زیر در تماس و ارتباط باشید.

02187790

www.vanak.org
www.nikregister.com
www.vanak.ir

 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27930
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید