امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

شایع ترین مشکلات کولر گازی سامسونگ و نحوه رفع آن ها


1401/07/27
کد خبر : 26282
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 22 نفر

تا کنون شده‌ است که در فصل تابستان چند روزی را بدون کولرگازی سر کرده باشید؟ حتی تصورش نیز آزار دهنده است. و قطعا تمامی افراد به همین دلیل قبل از شروع فصل سرما سیستم‌های سرمایشی خود را سرویس می‌کنند. زیرا اکثریت مردم توانایی تحمل گرما را ندارند.
یکی از برندهای محبوب کولرگازی سامسونگ است که به دلیل کیفیت بالای محصول و قیمت مناسب تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین برند‌های کولرگازی شده است. ما نیز به دلیل استقبال شما از این برند در این مطلب کوشیده‌ایم تا شایع ترین مشکلات کولر گازی سامسونگ و نحوه رفع آن ها را برای شما بگوییم تا به واسطه آن بتوانید تابستانی دل‌انگیز را تجربه کنید. ابتدا بیایید بررسی کنیم که چگونه متوجه شویم که کولرگازی سامسونگ ما دچار مشکل شده است؟

چه زمانی کولر گازی دچار مشکل می‌شود؟

هنگامی که شاهد یکی از موارد زیر بودیم باید بدانیم که زمان تعمیر کولرگازی سامسونگ فرا رسیده است.
•    کولر گازی سامسونگ خنک نمی‌کند.
•    آب از کولر گازی چکه می‌کند.
•    کولر گازی روشن نمی‌شود.
•    کولر گازی روی حالت اتومات نمی‌رود.
•    کولر گازی سر و صدای زیادی را تولید می‌کند.
تمامی موارد فوق نشان دهنده مشکلات شایع کولر گازی سامسونگ هستند. چنانچه ما نمی‌توانیم به صورت تخصصی تشخیص دهیم که چه مشکلی برای کولرگازی ما به وجود آمده است با مشاهده یکی از موارد فوق باید به یک تعمیرکار تخصصی مراجعه کنیم. اکنون بیایید اندکی تخصصی تر این مسئله را بررسی کنیم. و برخی از شایع ترین مشکلات کولرگازی سامسونگ را بررسی کنیم.
جزییات و آموزش کامل تعمیر کولر گازی سامسونگ را می توانید در این لینک ببینید.


کولر گازی سامسونگ
 

فیلتر هوای کثیف

گاهی ما قطعاتی همچون فیلتر هوا بی توجه‌ هستیم زیرا از عملکرد آن آگاهی نداریم. در صورتی که تمیز بودن فیلتر هوا کولر گازی، بسیار اهمیت دارد. زیرا در صورت کثیف بودن فیلتر هوا، علاوه بر اینکه راندمان دستگاه پایین می‌آید باعث آسیب زدن به قطعات دیگر نیز می‌شود. پس می‌توانید با یک سرویس به موقع کولر گازی از کثیف شدن فیلتر هوا جلوگیری کنید. سعی کنید سرویس کولر گازی را هر شش ماه یک بار انجام دهید تا در صورتی که متوجه نقص یا ایرادی در دستگاه شدید سریع به تعمیر کولرگازی سامسونگ بپردازید.

کاهش سرمایش کولر گازی

باد گرم زدن کولر گازی و یا کاهش سرمای آن یکی از مشکلاتی است که ممکن است خیلی ساده بتوان آن را رفع کرد. البته همیشه اینگونه نیست. واکنش‌های شیمیایی گاز مبرد و سیستم کولر باعث میشود هوای خنک تولید شود. چنانچه سطح خنک کنندگی کولرگازی پایین است یک مشکلی برای این سیستم به وجود امده است و در ۹۰% موارد ضعف خنک کنندگی به دلیل نشتی گاز کولر گازی می باشد، بنابراین چنانچه با کاهش سرمایش مواجه گشتید در اولین فرصت کولر خود را برسی و نسبت به برطرف کردن این عیب اقدامات لازم را صورت دهید.

چکه کردن یا آبریزی کولرگازی سامسونگ

سرازیر شدن آب یا چکه کردن آب از پنل داخلی کولر گازی یکی از مشکلات شایع کولر گازی سامسونگ می باشد که ممکن است علت این اتفاق مسدود شدن راه آب خروجی باشد. کاهش میزان گاز، برفک زدن اواپراتور، سوراخ بودن شلنگ یا حوضچه، شکستگی حوضچه و گرفتگی شلنگ دریم را می توان به عنوان دلایل اصلی بروز این مشکل بر شمرد. شارژ گاز، تمیز کردن اواپراتور، تعویض شیلنگ و حوضچه و تعویض شلنگ دریم ازجمله اقداماتی هستند که تعمیرکاران ما برای رفع نشتی کولر گازی انجام می دهند.

برفک زدن روی لوله ها

همانگونه که اشاره شد برفک زدن لوله ها یا کندانسور ممکن است به علت کاهش میزان شارژ گاز دستگاه یا کثیف بودن فیلترهوا باشد زمانی که دستگاه را خاموش می کنید یخ ها شروع به آب شدن می کنند و نشتی ایجاد می شود در این حالت کولر گازی را ریست نکنید ابتدا فیلتر هوا را تمیز کنید. چنانچه این مشکل رفع نشد به مقاله آموزش تخصصی تعمیرات کولر گازی سامسونگ مراجعه کنید. در غیر این صورت با تعمیرکار تخصصی تماس بگیرید.

صدای غیرمعمول  یا لرزش کولر گازی  

 گاهی کولرگازی سامسونگ صداهای غیر عادی از خود تولید می کند. منشأ این مشکل معمولا فن، پروانه فن و یا بلیور فن می باشد.  گاهی نیز ممکن است از یونیت داخلی یا پانل و یونیت خارجی و یا کندانسور کولر گازی باشد. اگر پایه های کمپرسور دستگاه شُل باشند تولید صدا می کند و برای حل این مشکل می‌توانید دستگاه را آچار کشی کنید.


کولر گازی سامسونگ

کولر گازی سامسونگ روشن نمی شود

یکی از شایع ترین مشکلات روشن نشدن سیستم است. در صورتی که کولر گازی روشن نمی شود ابتدا به سراغ تنظیم کردن ترموستات و کنترل بروید. زیرا ممکن است تنظیمات ترموستات به هم ریخته باشد. برای عیب یابی کولر گازی در این شرایط ، بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید. تکنسین فن و ترموستات را بررسی و فیلترهای هوا را چک می کند. گاهی نیز ممکن است سیستم مرکزی به دلیل یخ زدگی کویل اواپراتور و مسیر خنک کننده روشن نشود. حتی احتمال پارگی یا خرابی اجزای داخلی فن مانند تسمه هم وجود دارد.
فن کولر کار نمی‌کند
ممکن است یکی از دلایل کار نکردن فن کثیف بودن فیتر باشد. در غیر این صورت اگر کویل سردکننده و لوله های مبرد یخ زده باشند بهتر است صبر کنید تا یخ ها آب شوند تا بتوانید فن دستگاه را چک کنید، در صورتی که مشکل رفع نشد، رله فن یا موتور فن خراب است.

خرابی برد الکتریکی کولرگازی سامسونگ

خراب شدن برد دستگاه یکی دیگر از شایع ترین مشکلات کولر گازی سامسونگ است که باعث خاموش شدن کولر گازی می شود و همچنین ممکن است نحوه عملکرد دستگاه را نیز مختل کند.
عمل نکردن ترموستات کولرگازی سامسونگ
عمل نکردن ترموستات ممکن است به دلایل مختلفی صورت گیرد که شامل کثیف بودن کندانسور، اپراتور و فیلتر است و ممکن است نیاز به شستشو داشته باشند. گاهی نیز ممکن است کولر گازی به شارژ مجدد نیاز داشته باشد.

مشکلات سیم کشی کابل ها

چنانچه کولر گازی شما به صورت خود کار روشن و خاموش می شود ممکن است آمپر مصرفی دستگاه بالا باشد، یا اینکه سیم کشی دچار مشکل شده باشد، باید آگاه باشیم که معیوب بودن سیم کشی دستگاه بسیار خطرناک است زیرا باعث آتش سوزی می شود.
سخن پایانی
در این مطلب سعی داشتیم تا به شایع ترین مشکلات کولرگازی سامسونگ اشاره کنیم و در برخی از موارد نحوه چگونگی رفع آن را نیز توضیح دادیم. امیدواریم که برای شما مفید واقع شده باشد. قدردان توجه شما عزیزان هستیم.

منبع: زرین سرویس


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26282
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید