امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

سپر تویوتا کمری


1401/07/27
کد خبر : 27136
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 22 نفر

سپر تویوتا کمری

ایده قرارگیری یک صفحه در قسمت جلو و عقب خودرو برای حفاظت از آن در گذشته عملی شد، در ابتدا سپرها را از جنس فلز و سرب میساختند، این نوع سپرها اگرچه محافظت بیشتری از خودرو به عمل می آوردند اما خالی از اشکال نبودند، این نوع سپرها وزن بسیار زیادی را به خودرو تحمیل میکردند، ساخت این نوع سپرها به زمان بسیار زیادی نیز نیاز داشت، علاوه بر معایب گفته شده این نوع سپرها نیروی حاصل از برخورد را به بدنه و شاسی خودرو منتقل میکردند که همین امر باعث میشد که بدنه خودرو آسیب جدی ببیند. همچنین این نوع سپرها به دلیل سنگین بودن و عدم انعطاف پذیری هنگام برخورد با افراد یا اجسام به شدت به آن ها صدمه وارد میکردند. همین دلایل باعث شد که سپرهای فلزی جای خود را به سپرهای پلاستیکی بدهند که هم وزن کمتری داشتند و انعطاف پذیر نیز بودند اما این نوع سپرها نیز نمی توانستند به خوبی از بدنه خودرو محافظت کنند زیرا قادر به تحمل ضربه های شدید نبودند.

ویژگی های سپر تویوتا کمری

سپرهایی که امروزه ساخته میشوند کامل تر از سپرهایی هستند که در گذشته ساخته میشد زیرا هم از استحکام لازم برخوردار هستند و هم دارای ویژگی های آیرودینامیکی هستند.
با پیشرفت تکنولوژی مواد فلزی جای خود را به مواد پلاستیکی دادند، امروزه سپرها را از جنس مواد پلاستیکی، فلزی و فیبر کربن مقاوم در دو نوع جدا از بدنه یا متصل به بدنه و به صورت یکپارچه میسازند.
جنس سپرهای امروزی از دو نوع پایه پلیمری (PMC) و پایه فلزی (MMC) است. در خودروهای سواری شهری جنس سپرها معمولا پلاستیکی است اما در برخی از خودروهای شاسی بلند که دارای ویژگی های آفرود هستند سپر آن ها از جنس فلز است.
سپرهای امروزی علاوه بر اینکه از لحاظ ظاهری و وزن پیشرفت داشته اند به سیستم های هوشمند نیز مجهز شده اند.

وظایف کمک فنرچانگان cs

کمک فنرها قطعات مکانیکی هستند که در نزدیکی هر چرخ نصب میشوند و وظیفه ی میرا کردن نوسانات فنر را انجام میدهند، طول کمک فنر بر اثر تحریکات و حرکات فنر دچار تغییر میشود. این تغییر طول باعث میشود که انرژی حرکتی که بر اثر رها شدن انرژی پتانسیل فنر به وجود می آید به انرژی گرمایی تبدیل شود و در نهایت تخلیه شود. در صورتی که این انرژی آزاد نشود خودرو در عبور از مسیرهای ناهموار و دست اندازها به شدت دچار نوسان های رفت و برگشتی میشود.
کمک فنر که به صورت موازی با فنر در سیستم تعلیق قرار دارد از یک سو به شاسی و از سمت دیگر به طبق یا اکسل متصل میشود. کمک فنر هنگام انقباض فنر جمع شده اما در هنگام برگشت در برابر نیروی فنر مقاومت کرده و با کندی باز میشود.
اگر کمک فنر به درستی جاسازی شود میتواند در طول دو سیکل رفت و برگشتی حرکات فنر را مدیریت کند و نوسانات و ارتعاشات را تعدیل کند.
کمک فنر همچنین میتواند وزن وارد شده بر چرخ ها را تعدیل کند و چسبندگی آن ها را به جاده حفظ می کند و چرخ ها را در حالت ایده آل حفظ می کند.
اگر کمک فنرها نبودند نوساناتی که بر اثر فشرده شدن فنر به وجود می آید از بین نمی رود و به کابین منتقل میشود و آسایش سرنشینان از بین خواهند رفت و چرخ ها از سطح جاده جدا شده و کنترل خودرو از بین می رود.

انواع کمک فنر

کمک فنر روغنی یا هیدرولیکی
کمک فنر تلسکوپی
کمک فنر هیدرواستاتیکی
کمک فنر بادی- گازی
کمک فنر قابل تنظیم یا مغناطیسی
کمک فنر اهرمی

واشر سر سیلندر چانگان cs

واشر سر سیلندر یکی از مهم ترین قطعات موتور خودرو است که در سلامت آن بسیار نقش دارد و سلامت خودرو به آن بستگی دارد. بعضا دیده میشود که بعضی از افراد به دلیل عدم اطلاع از وظایف واشر سر سیلندر نسبت به آن ها بی توجه هستند اما باید گفت واشر سر سیلندر در خودرو آنقدر اهمیت دارد که ادامه کار موتور و کارکرد خودرو به آن وابسته است.
واشر سر سیلندر واشری از جنس مواد نسوز با کیفیت و مقاوم به حرار فولادی چند لایه (MLS) است که بین سیلندر و سرسیلدر قرار میگیرد که مانع از نشت مواد داخل سیلندر به بیرون در هنگام بالا و پایین رفتن پیستون میشود. وظیفه ی واشر سر سیلندر یکپارچه سازی فضای بین سیلندر و سرسیلندر است، همچنین از فرار گاز از محفظه ی احتراق جلوگیری می کند.
واشر سر سیلندر همچنین میتواند از مخلوط شدن آب و روغن (مسیرهای عبور آب و روغن بسیار به هم نزدیک هستند و تنها چند میلی متر با هم فاصله دارند) جلوگیری کند و فضای اتاقک احتراق را آب بندی می کند و اجازه اختلال درعملکرد موتور را نمی دهد.
یکی از دغدغه های اصلی هر راننده ای سوختن واشر سر سیلندر است زیرا سوختن این قطعه باعث میشود مایع خنک کننده موتور یا روغن نشت پیدا کند و موتور آسیب ببند.
دلایل سوختن واشر سر سیلندر
واشر سر سیلندر ممکن است به دلایلی که در ادامه میگوییم دفرمه شود و به اصطلاح بسوزد.
گرمای بیش از حد هوا
عادات و سبک نامناسب رانندگی
آسیب دیدگی ترموستات
ایجاد رسوب در سیستم خنک کننده خودرو
کم شدن آب رادیاتور
بی توجهی تعمیرکار در بستن صحیح واشر سر سیلندر
بسته بودن مجراهای عبور آب در موتور
خنک نشدن آب رادیاتور به دلیل اختلال در عملکرد پروانه و یا رسوب رادیاتور
ایجاد مشکل در عملکرد واتر پمپ و عدم گردش جریان آب در موتور
رانندگی های طولانی مدت در ترافیک و گرما و درنهایت وارد شدن فشار بیش از حد به موتور
پیچ خوردن شلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور
خراب بودن پروانه در تابستان
بی توجهی به آمپر خودرو

در پایان مطلب لازم میدانیم به شما توصیه کنیم اگر قصد خرید تجهیزات جانبی و قطعات یدکی خودرو دارید از مجموعه های معتبر آن ها را تهیه کنید. مجموعه هایی مثل پارسیاپارت یکی از برترین ارائه کنندگان تجهیزات و لوازم جانبی خودرو در همه ی برند ها با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستند. این مجموعه با هدف تضمین کیفیت، تضمین قیمت و ارسال سریع سعی در جلب رضایت مشتریان و خریداران عزیز دارد. تمامی محصولاتی که توسط مجموعه پارسیا پارت ارائه میشود استاندارد هستند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. قیمت لوازم جانبی و قطعات خودرو در این مجموعه متناسب با کیفیتی که دارند بسیار مناسب است. شعار مجموعه پارسیا پارت: پیشرو در تضمین کیفیت، تضمین قیمت و ارسال سریع است.
در پایان لازم ست به شما بگوییم درصورتی که قصد خرید لوازم جانبی و قطعات یدکی خودرو جک اس 5 دارید به شما توصیه میکنیم از مجموعه پارسیا پارت دیدن فرمایید.
پارسیاپارت ارائه دهنده کلیه لوازم و قطعات خودرو در برندهای مختلف .


تماس با ما :
تلفن :36616880021  
0912-9260718
0912-1482896


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27136
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید