امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

سمپاش و کود با کیفیت، ضامن کشاورزی بهینه


1401/07/27
کد خبر : 26807
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 11 نفر

وقتی صحبت از کشاورزی صنعتی یا حتی سنتی در میان باشد، انتظار برداشت محصول با کیفیت و فراوان طبیعی است اما این امر با ابزارآلات ساده و ابتدایی میسر نمی شود. با اینکه کشاورزی عملی سخت و طاقت فرسا محسوب می شود اما می توان با روش هایی نسبتا ساده از سختی آن کاست. در این میان استفاده از کود های با کیفیتی مثل فسفر بالا جهت رشد بیشتر گیاهان، سمپاش صد لیتری برای سمپاشی بهینه ی زمین های بزرگ و ابزار ساده ی شیلنگ جمع کن برای جمع آوری ساده ی انواع شلنگ از سطح زمین کشت می تواند بسیار موثر باشد.
در ادامه با معرفی این ابزارآلات به کاربرد ها و نحوه ی استفاده از آن ها به طور تخصصی اشاره خواهیم کرد.


سمپاش و کود

کود فسفر بالا چگونه روی رشد گیاهان اثر می گذارد؟

کود فسفر بالا یکی از کودهای بسیار مناسب و مرغوب است که می تواند بسیاری از نیازهای گیاه برای رشد را فراهم کند. این کود پس از نیتروژن یکی از ضروری ترین و پرمصرف ترین عناصر مورد نیاز برای درختان و گیاهان می باشد. شما می توانید تاثیرگذاری این عنصر را مدتی پس از استفاده بر روی گیاهان مشاهده کنید.

کود فسفر بالا با بهبود کیفیت محصول، افزایش تولید دانه، مقاومت بیشتر ساقه، بلوغ زود هنگام و افزایش رشد ریشه حاصل می شود. این خاک رشد گیاهان را افزایش داده و برای گیاهان بسیار مفید است. از دیگر ویژگی های بارز این کود، استفاده از آن به دو صورت مایع و خشک می باشد.
مدت زمانی پس از کاشت گیاه یکی از بهترین زمان برای استفاده از عنصر می باشد. همچنین شما می توانید در زمان گلدهی درختان میوه مقداری از این کود را وارد خاک کنید تا با نفوذ آن بر روی ریشه درخت، میوه دهی بسیار بالایی خواهد داشت.

مزایای کود فسفر بالا

این کود مزایای بسیار بالایی را به دنبال دارد که از جمله مهم ترین آن ها عبارت است از:
•    تحریک رشد گیاه
•    افزایش مقاومت گیاه در برابر عوامل بیماری زا
•    افزایش سیستم ایمنی گیاه در برابر نفوذ آفات
•    بهبود کیفیت محصولات
•    بلوغ یکنواخت تر و سریع تر محصولات
•    بهبود میوه دهی درختان میوه
•    افزایش کیفیت گل دهی گیاه

فسفر بالا مایع

یکی از روش های استفاده راحت از کودهای فسفر بالا، حل کردن آن در آب می باشد. با این کار نیازی نیست که شما به صورت جداگانه آن را کوددهی کنید. برای استفاده از کود فسفر بالا مایع تنها کافیست که مقداری از این محلول مایع را در داخل سیستم آبیاری ریخته تا به صورت قطره قطره این کود به خاک و گیاه شما تزریق شود.

نشانه های کمبود فسفر بالا در گیاه

تشخیص کمبود فسفر بالا در گیاه نسبت به سایر عناصر سخت تر است. در مراحل اولیه رشد گیاه، در صورت کمبود این عنصر شما هیچ گونه علائم و نشانه هایی را مشاهده نخواهید کرد. هنگامی کمبود این ماده در گیاه خود را نشان می دهد که دیگر دیر شده و نمی توان آن را جبران کرد. یکی از نشانه های کمبود این کود، تغییر غیر عادی رنگ برگ های گیاهان می باشد. هنگامی که برگ ها به رنگ سبز مایل به آبی تیره شود، شما می توانید کمبود این ماده را تشخیص دهید.

سمپاش و کود

سمپاش صد لیتری بهترین گزینه برای سمپاشی زمین های بزرگ

مقابله با آفات و حشرات مختلفی که به عنوان یک تهدید دائمی برای مزارع و زمین‌های کشاورزی محسوب می‌شوند. امری بسیاری حیاتی در صنعت کشاورزی است. مشخص است که هرچه مساحت زمین‌های کشاورزی بالاترباشد به همان نسبت نیز، وقت و انرژی بیشتری باید صرف مراقبت از مزارع شود. اما در کنار وقت و انرژی، استفاده از حجم زیاد سم نیزهزینه‌ای جانبی محسوب می‌شود و کشاورزان باید راهی برای کم کردن هزینه‌های خود در این بخش پیدا کنند. رویارویی با این چالش‌ها منجر به عرضه سمپاش‌ صد لیتری به بازار شد تا هم بتواند مساحت بالایی را پوشش دهد و هم در هزینه و زمان صرفه جویی شود.

کاربرد سمپاش صد لیتری

سمپاش‌ صد لیتری در انواع مختلف برقی و بنزینی، از جمله محصولات پرکاربرد در صنعت کشاورزی به حساب می‌آید که با دارا بودن ویژگی‌هایی منحصر در محیط‌های گوناگون استفاده می‌شود. معمولا در زمین‌های کشاورزی که درخت‌های گوناگون کاشته شده، نیاز به سمپاش‌های با ظرفیت‌های متفاوت نیز احساس می‌شود. در سال‌های اخیر یکی از رایج‌ترین و پرفروش‌ترین ایزارآلات سمپاشی، سمپاش‌های دستی و برقی بوده‌است، ولی با این وجود همچنان برای سمپاشی در زمین‌های کشاورزی در مساحت‌های بسیار بالا نیاز به استفاده از سمپاش‌های صد لیتری احساس می‌شود. درکنار این موارد باید این نکته را نیز در نظر داشت که بسیاری از کشاورزان در فصل سمپاشی مقدار قابل توجهی از سم مورد نیاز خود را با آب مخلوط می‌کنند و به همین دلیل باید از سمپاش‌های بزرگ و حجیم با ظرفیت مخزن بالا، همچون سمپاش‌های صد لیتری استفاده کنند. ازاین نوع سمپاش‌ها برای سمپاشی درختان با ارتفاع زیاد نیز استفاده می‌شود چرا که علاوه پوشش دادن مساحت‌های بالا، قدرت پرتاب سم مایع این دستگاه بسیار زیاد بوده و به همین دلیل برای آفت زدایی از درختان بنلد قامت نیزاستفاده می‌شود. به منظور حمل و نقل آسانتر، بعضی از انواع مختلف سمپاش‌های صد لیتری بر روی فرغون قرار گرفته و به همین دلیل سمپاش‌های صد لیتری، به سمپاش‌های فرغونی نیز معروف هستند. در خصوص سمپاش‌های فرغونی در قسمت مربوطه به طورمفصل صحبت خواهد شد.

سمپاش‌ صد لیتری فرغونی

همانطور که اشاره شد سمپاش‌ فرغونی، یکی از متداول‌ترین دستگاه‌های سمپاشی برای آفت زدایی از مزارع و باغات بزرگ و وسیع است. راندمان بالای این نوع از سمپاش‎ها باعث شده سرعت عملیات سمپاشی برای دفع آفات افزایش یافته و از طرف دیگر در مصرف سم نیز صرفه‌جویی شود. مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده این دستگاه عبارتند از: یک مخزن ۱۰۰ لیتری، یک موتور و پمپ ۴ زمانه با قدرت ۳ تا ۵.۵ اسب بخار برای پمپاژ سم، لوله های تامین سوخت و لوله‌های انتقال سموم، نازل‌ها برای هدایت سموم، صافی برای جدا کردن ناخالصی‌ها. با توجه به ابعاد بزرگ و حجیم سمپاش، امکان حمل آن توسط یک نفر وجود ندارد. در نتیجه همه‌ی اجزای آن روی شاسی سوارشده و با داشتن ظاهری شبیه به فرغون، یک اپراتور نیز به راحتی می‌تواند به حمل این دستگاه اقدام کند. هنگام کار با این دستگاه رعایت نکات ایمنی کاملا ضروری است. چرا که هرگونه نشتی از دستگاه و نداشتن اطلاعات لازم از چگونگی نحوه‌ کار آن، می‌تواند جان اپراتور را به خطر بیندازد. به همین دلیل قبل از استفاده از دستگاه حتما لباس ایمنی بپوشید و از ماسک، دستکش و چکمه‌ی مخصوص سمپاشی استفاده کنید.با توجه به قدرت بالای پرتاب سم این دستگاه، از این ابزار برای آفت زدایی از درختان بلند نیزاستفاده می‌شود. این نکته را در نظر داشته باشید که می‌شود به جای سم از آب نیز برای پرکردن مخزن این دستگاه استفاده کرد. به همین دلیل می‌توان این دستگاه برای شستشو در مساحت‌های بالا نیز استفاده کرد.

سمپاش و کود

نحوه استفاده از شیلنگ جمع کن و کاربرد آن

شیلنگ جمع کن دستگاهی دایره ای است که در داخل آن یک قرقره قرار گرفته و شیلنگ حول این دایره می چرخد. شیلنگ جمع کن برای جمع کردن منظم شلنگ و نگهداری از آن مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در انواع مختلفی تولید شده و به صورت کلی می توان گفت مسئول نگهداری و مراقبت از شیلنگ ها در برابر آسیب می باشد.

انواع شیلنگ جمع کن

شیلنگ جمع کن بر اساس کارکرد به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود که عبارت است از:

شلنگ جمع کن دیواری

یکی از رایج ترین این دستگاه ها، شیلنگ جمع کن دیواری می باشد. این قرقره های نصب شده بر روی دیوار، معمولا نزدیک به شیر آب قرار می گیرند و نمی توان آن را جابجا کرد. این قرقره ها برای آبیاری باغ های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد و در صورتی که قصد دارید برای باغ های بزرگ از این شلنگ جمع کن ها استفاده کنید، می توانید چند قرقره به آن اضافه کنید.

 شیلنگ جمع کن دستی

شلنگ جمع کن های دستی از دیگر نوع شیلنگ جمع کن ها هستند که با استفاده از اهرم موجود بر روی آن و نیروی فیزیکی دست کار می کند. این دستگاه کیفیت ساخت بالایی دارد و برای باغ های کوچک استفاده می شود. هزینه خرید شلنگ جمع کن دستی نسبت به سایر دستگاه ها بسیار پایین تر است.

شیلنگ جمع کن اتوماتیک

شلنگ جمع کن های اتوماتیک از دیگر دستگاه های موجود در بازار است که می تواند به صورت کاملا پیشرفته و سریع شیلنگ ها را جمع کند. این دستگاه همان طور که از نامش مشخص است، شیلنگ ها را به صورت اتوماتیک حول محور دایره ای به گردش در می آورد. شیلنگ جمع کن اتوماتیک برای باغات وسیع و مزارع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای شیلنگ جمع کن

•    از اصلی ترین مزایای شیلنگ جمع کن نگهداری از شیلنگ ها در برابر گل و لای و آلودگی است.
•    این دستگاه به جمع شدن سریع و راحت شیلنگ ها کمک می کند.
•    همچنین استفاده از این دستگاه ها باعث عدم اشغال فضا می شود.
•    افزایش عمر شیلنگ ها و جلوگیری از فرسایش از دیگر مزایای شلنگ جمع کن به شمار می رود.

سمپاش و کود

انواع ادوات کشاورزی را از کجا بخریم؟

سایت کشاورزی ایران به نشانی اینترنتی WWW.KESHAVARZIIRAN.COM با هدف خدمت‌رسانی و تامین نیازهای صنعت کشاورزی ایران تاسیس شده است.
تعهد کیفیت محصولات کشاورزی ایران با عنایت به تجربه و شناخت فنی محصولات تولیدی و وارداتی و حساسیت‌های بالا در انتخاب آن شکل گرفته و تضمین قیمت نیز ماحصل حذف واسطه و عرضه مستقیم و دست اول محصولات است. علاوه بر امکان سفارش محصولات به صورت آنلاین در این سایت که مزیت ارسال رایگان را به همراه دارد، امکان خرید عمده ی انواع کود و ادوات کشاورزی از جمله فسفر بالا، شیلنگ جمع کن و سمپاش صد لیتری از طریق تماس با این مجموعه مهیا است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی از کارشناسان سایت کشاورزی ایران می توانید با شماره های تماس خط ثابت: 02126305952 و شماره همراه: 09109812738 تماس حاصل فرمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26807
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید