امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

سقف متحرک؛ افزایش بهره وری اساسی با استفاده از یک سازه غیر اساسی!


1401/07/27
کد خبر : 26745
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر


در دنیای امروز سقف متحرک توانسته جایگاه ویژه ای در زمینه معماری مدرن برای خود ایجاد کند. متحرک بودن، تنوع رنگ و متریال، ایمنی و دوام بالا و زیبایی از جمله علل موفقیت این سازه های مدرن و به روز است. همچنین لازم به ذکر است که این مدل سقف ها بعنوان سازه غیر اساسی محسوب می شوند. از این رو کاملا مطابق الزامات شهرداری و بدون ممنوعیت در تراس های منازل شخصی و رستوران ها و استخرها قابل استفاده هستند. افزایش بهره وری در فضاهای باز شاید مهمترین دلیل به کارگیری سقف های متحرک در دنیای امروز است.


سقف متحرک

سقف متحرک، سازه ای منعطف و بادوام

معماری انعطاف پذیر امروزه بعنوان یکی از رویکردهای مطرح در توسعه صنایع ساختمانی و شهری مورد توجه مهندسین و فعالان صنعت ساخت قرار گرفته است. یکی از المانهای این رویکرد جدید بی شک سازه های متحرک شامل سقف و شیشه متحرک می باشد. در ابتدا این محصول بعنوان یک سازه گران قیمت و لاکچری شاید تنها در هتل ها و مراکز تجاری بزرگ دیده می شد اما اکنون با نوآوری و کاهش هزینه تولید و همچنین بومی سازی قطعات و اجزای تشکیل دهنده مجموعه اسکای روف توانسته است باعث باز شدن پای این محصول به کافه رستوران ها و حتی منازل شخصی شود. استفاده از سازه تمام آلومنیومی و پوشش ضد آب باعث شده تا سقف متحرک بعنوان یک سقف با دوام و ایمن در معماری فضاهای باز نقش مهمی ایفا کند و نظرات را به سمت خود معطوف نماید. همچنین امکان استفاده از شیشه های جانبی در پیرامون سقف موجب گردیده تا یک فضای کاملا محفوظ از نظر نفوذ آب و گرد و خاک ایجاد شود که همزمان امکان استفاده از آسمان زیبا و چشم انداز ابدی را کاربر ایجاد می کند.


سقف متحرک

انواع سقف متحرک

سقف متحرک اتوماتیک پارچه ای

یکی از انواع سقف های متحرک ، سقف متحرک پارچه ای است .که در آن نوع پوشش از جنس PVCمی باشد. استفاده از پارچه PVC در این نوع سقف ها هم امکان تنوع رنگ و طرح پوشش را فراهم می آورد (هارمونی طراحی) و هم باعث سبک تر شدن وزن سقف می گردد. که این مسئله پروسه نصب را سریعتر و آسانتر می گرداند. علاوه بر این، سقف های جمع شونده پارچه ای از نظر هزینه نسبت به سقف های متحرک آلومینیومی و شیشه ای به صرفه تر هستند.
یکی دیگر از مزایا سقف های متحرک پارچه ای امکان استفاده از لایتینگ روی پروفیل های متصل به پارچه اصطلاحا فابریک پروفیل( Fabric Profile)  می باشد. که با استفاده از ریموت کنترل و از راه دور قابلیت خاموش روشن شدن و تنظیم شدت روشنایی را دارا هستند.


 سقف متحرک

سقف متحرک اتوماتیک آلومینیومی

امروزه سقف متحرک آلومینیومی جایگاه ویژه ای بین سقف های متحرک به خود اختصاص داده است. این نوع سقف به دلیل مزایایی بسیار بالایی که نسبت به دیگر سقف های متحرک دارد توانسته بسرعت جایگزین سقف های متحرک پارچه ای شود . امروزه در سراسر دنیا تمام شرکتها به نحوی سقف متحرک آلومینومی را کنار سقف های متحرک پارچه ای ارائه میدهند یا حتی بعضی از آنها بصورت خیلی تخصصی فقط روی سقف متحرک آلومینیومی در حال طراحی و تولید می باشند. سقف متحرک آلومینیومی یکی از نو آورانه ترین سایبان ها یا شلتر ها در کل دنیا محسوب می گردد. مقاومت بالا در برابر بار برف و انتقال حرارت، ظاهر منحصر به فرد ومناسب برای فضاهای اداری و رستورانی این محصول را به یکی از محبوب ترین و زیباترین راه حل ها برای تبدیل فضاهای باز به فضای قابل استفاده در چهار فصل سال تبدیل کرده است.


 سقف متحرک

شیشه متحرک اتوماتیک ( سیستم شیشه ای گیوتینی)

سیستم شیشه گیوتینی به علت نوع باز و بسته شدن بدین صورت نامگذاری شده است. در این مکانیزم یک پنجره از سه لت یا دو لت شیشه ای تشکیل شده است. که به صورت افقی کاملا پنجره را پوشش داده و همواره یکی از آنها ثابت و دو لت دیگر متحرک می باشند. در سیستم شیشه ای جمع شونده گیوتینی با حرکت عمودی این لت های شیشه ای پنجره باز یا بسته می شود. با استفاده از این محصول (شیشه های متحرک گیوتینی) که هر پنجره متحرک شامل یک موتور و ریموت مجزا هدایت می شوند، می توان همزمان هم یک جان پناه شیشه ای با ارتفاع استاندارد را در اختیار داشت و هم یه دیوار شیشه ای شفاف و کامل عایق را تجربه کرد. بویژه برای تراس ها و روف گاردن هایی که در آن چشم انداز در اولیت می باشد، با استفاده از شیشه متحرک گیوتینی می توان فضایی منحصر به فرد با ابعاد بزرگ و بی نظیر با حداقل کادربندی و داشتن نماهایی بدون معارض را لذت بخش تر کرد و آن را استفاده حداکثری از نور محیط همراه کرد. در شیشه های گیوتینی میتوانید از شیشه تک لایه (ضخامت 8 میلیمتر) و همچنین به منظور کاهش انتقال حرارت و بهره وری در مصرف انرژی از ساختار شیشه دو جداره (دو لایه شیشه 6 میلیمتر و یک اسپیسر به ضخامت 8 میلیمتر) استفاده نمایید. 


سقف متحرک


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26745
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید