امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

سفید کردن دندان با جوش شیرین


1401/07/27
کد خبر : 26494
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 19 نفر

در این روش بهتر است که جوش شیرین با نمک ترکیب شود و اندکی نیز آب به آن قاطی کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. این خمیر را روی مسواک خود قرار دهید و به صورت دورانی مسواک کنید. در استفاده از جوش شیرین برای سفید کردن دندان خود زیاده روی نکنید و نباید بیش از یک بار در روز این کار را انجام دهید پس اگر روزی سه بار مسواک می زنید یک وعده این روش را امتحان کنید. در ابتدا هر شب این کار را انجام دهید تا جرم های روی دندان شما تخریب و جدا شوند و سپس سفیدکردن دندان به واسطه جوش شیرین را هفته ای یکبار انجام دهید. جوش شیرین به مقدار زیاد به بافت لثه ها آسیب می رساند پس نباید نگاه افراطی داشته باشید.


 

روش خانگی سفید کردن دندان ها

یکی از روش های خانگی برای سفید کردن دندان ها استفاده از روغن نارگیل است. چرخاندن روغن نارگیل در دهان و یا غرغره کردن آن سبب می شود که دندان ها سفیدتر شوند. به طور کلی این روش به صورتی است که سبب می شود بافت رویی دندان تحت تاثیر قرار بگیرد. برای این کار نیاز به یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل است که باید در دهان قرار بگیرد و بین 5 الی 20 دقیقه بین دندان ها چرخانده شود. همینطور می توانید از چند قطره روغن استفاده کنید و آن را به خمیر دندان خود اضافه کنید. راه دیگر استفاده از روغن نارگیل برای سفید کردن دندان ها است. مثلاً یک گوشه از روغن نارگیل را به گوشه یک حوله کوچک آغشته کنید و روی دندان ها بمالید. روغن نارگیل ضد میکروبی دارد و برای محافظت از لثه ها گزینه بسیار عالی محسوب می شود. به طور کلی غرغره کردن روش های طبیعی و خوراکی راهکار طبیعی و بی خطر برای سفید کردن دندان ها محسوب می شود و اصلاً عارضه ای ندارد و می تواند درمانی پیشگیرانه باشد. سرکه سیب یکی دیگر از روش های خانگی محسوب می شود که آنتی باکتریال بوده و می تواند لکه های سرسخت روی دندان را از بین ببرد. سرکه سیب برای از بین بردن لکه های قهوه ای و نیکوتین ها گزینه بسیار خوبی محسوب می شود. به طور کلی سرکه سیب یک سفیدکننده طبیعی است که سبب می شود رسوب های روی دندان از بین برود. در سرکه سیب اسید استیک، پتاسیم، منیزیم و پروبیوتیک و آنزیم های وجود دارد که می تواند میکروب ها را سریع از بین ببرد. سرکه سیب به صورت طبیعی خاصیت اسیدی دارد و پلاک هایی که دندان چسبیده است را از بین می برد.

عصب کشی دندان چیست؟

عصب کشی دندان با عنوان پزشکی روت کانال یک پروسه دندانپزشکی محسوب می شود. در این راستا بخش داخلی و نرم دندان یا پالپ از بین میرود. پالپ از اعصاب و بافت و همبند و عروق خونی ساخته شده است و سبب می شود که دندان رشد داشته باشد.
عصب کشی دندان تحت بی حسی موضعی صورت می گیرد و روش های مختلفی داشته و نیاز به دقت بالایی است.
عصب کشی  زمانی صورت می گیرد که قسمت داخلی یک دندان دچار آسیب شده باشد و یا درگیر التهاب و عفونت است. پالپ یا مغز دندان از بین رفته و مرده است. بارها دیده شده است که بخش بالایی و یا تاج دندان هنوز دست نخورده باقی مانده است. زمانی که پاپل آسیب دیده دندان از بین برود سبب می شود که ساختار دندان حفظ شود.
علت های مختلفی در راستای آسیب دیدن پالپ دیده می شود، مثلاً پوسیدگی عمیق به واسطه عدم رسیدگی درست و یا سوراخ و حفره هایی که سبب تجمع غذا می شوند.
وجود یک سری ترک ها روی دندان نیز سبب آسیب به پالپ دندان می شود. از سوی دیگر وارد شدن آسیب و تروما به دندان نیز از دیگر دلایلی است که سبب آسیب دیدگی پالپ دندان شده و نیاز به عصب کشی  را ایجاد می کند.

عوارض عصب کشی دندان

در واقع هدف اصلی از عصب کشی دندان، نجات دندان شما است. اما گاهی شرایط دیگری ایجاد می شود. مثلاً آسیب وارد شده به مغز دندان بسیار عمیق است یا مینای دندان شما تحمل عصب کشی  را ندارد و این موضوع سبب می شود که دندان پس از عصب کشی به زودی عمر خود را به پایان برساند و از بین برود. اما این امکان توسط پزشک بررسی می شود و در صورت هر مشکلی تصمیم گیری به درستی صورت می گیرد.
موضوع دیگر در خصوص عوارض عصب کشی دندان این است که اگر در حین کار ابزارها آلوده باشند و یا مواد آلوده وارد دندان شود احتمال آبسه دندان بسیار زیاد خواهد بود.


 

درمان عفونت دندان

برای درمان عفونت دندان به طور کلی دو روش درمانی خانگی و کلینیکی وجود دارد. در روش کلینیکی پزشک برای بیمار آنتی بیوتیک تجویز می کند و در صورتی که وضعیت عفونت گسترده باشد به او آنتی بیوتیک وریدی تزریق می شود. به هر حال نیاز است که دوره مشخص طی شود تا عفونت طی شود و مصرف آنتی بیوتیک باید دقیقاً سر وقت صورت بگیرد در غیر این صورت مشکلات زیادی ایجاد می کند و شخص باید تا آخر استفاده از آنتی بیوتیک را ادامه دهد.

 

علائم عفونت دندان

دندان در حالی که آبسه کند و دچار ورم شده باشد معمولاً با درد همراه است و فرد می گوید که دندانش عفونت دارد. از دیگر علائمی که مربوط به عفونت دندان است، طعم بد دهان است یعنی هنوز عفونت به حدی نرسیده که به صورت ظاهری مشخص باشد و اما دهان همیشه طعم بدی دارد. مورد دیگر از عفونت دندان مربوط به تب است یعنی دمای بدن بسیار بالا می رود و بدن شخص داغ می شود و احساس تب ایجاد می شود.
گاه عفونت دندان ها حالت نهفته دارند به طوری که فرد مدام از درد گوش شکایت می کند به این ترتیب فکر می کند که باید به گوش پزشک مراجعه نماید. از سوی دیگر نیز دیده می شود که دندان ها سبب بروز سردرد می شوند به طوری که شخص از نظر درد سر دچار مشکل است. اما در اصل دندان ها عفونتی شده اند.
از دیگر علائم مربوط به دردهای دندانی حساسیت شدید به غذاها و نوشیدنی های سرد یا داغ است. همینطور فرد احساس ناخوشایند کلی دارد و یا دهان خود را به سختی باز می کند و بلع او سخت می شود و یا دچار بی خوابی می شود. درد نشانه اصلی عفونت دندان است که به صورت ضربانی و تپنده است و ناگهانی آغاز می شود و رفته رفته شدیدتر می شود و در نهایت به استخوان های فک و گردن هم انتقال می یابد.


کلینیک دندانپزشکی یاس، مفتخر است به عنوان مجهزترین کلینیک دندانپزشکی در شرق تهران، با بهره گیری از برترین متخصصین دندانپزشکی و همچنین تکنولوژی های روز دنیا در محیطی آرام و دلنشین به ارائه خدمات با بالاترین استانداردهای جهانی اقدام نموده است.
خدمات کلینیک کریستال شامل طیف وسیعی از درمان ها و بخش های تخصصی ازجمله ایمپلنت دندانی، ارتودنسی، پروتز ثابت و متحرک، جراحی، دندانپزشکی زیبایی و دندانپزشکی کودکان می باشد. حضور برترین متخصصین با تجربه و استادین دانشگاه در این مرکز، ما را قادر ساخته که کلیه این خدمات را در بالاترین سطح کیفیت ارائه دهیم.
همکاران ما در این مرکز، با تلاش شبانه روزی، سعی در جلب رضایت خاطر شما عزیزان را داشته و پیوسته آماده اند که به نظرات شما عزیزان گوش جان بسپارند.


کلینیک ما
تهران
خیابان وليعصر زعفرانيه خیابان پسيان جنوبي پلاک ١٤ برج الماس طبقه نهم واحد ٩٢
اطلاعات تماس
26353172(021)



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26494
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید