امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

سرویس کفگیر و ملاقه، دستیار حرفه ای شما در آشپزی


1401/07/27
کد خبر : 26645
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

یکی از وسایلی که شاید در مقایسه با سایر لوازم آشپزخانه کمتر به چشم بیاید، ولی بسیار کاربردی است؛ سرویس کفگیر و ملاقه است! معمولا نوعروسان و خانم هایی که کمتر تجربه آشپزی کردن دارند، در زمان خرید سرویس کفگیر و ملاقه به زیبایی ظاهری و جنس این محصول دقت می کنند، در حالی که مادرها و خانم هایی که بصورت حرفه ای آشپزی می کنند، موقع خرید این محصول علاوه بر جنس و کیفیت، به میزان کاربردی بودن اقلام آن نیز توجه می کنند. در این مطلب قصد داریم، برای آن دسته از خانم هایی که شناخت دقیق و تخصصی نسبت به سرویس کفگیر و ملاقه آشپزخانه ندارند، درباره این وسیله، انواع آن و نکات مهمی که در هنگام خرید این محصول باید به آنها دقت کنید، صحبت کنیم. با ما همراه شوید.


 سرویس کفگیر و ملاقه

منظور از سرویس کفگیر و ملاقه چیست؟

شاید در ابتدا کمی خنده دار بنظر برسد؛ سرویس کفگیر ملاقه چیست! ولی در واقع بسیاری از خانم ها کاربرد دقیق ابزارهای این سرویس را نمی دانند، و از آنها استفاده غلط می کنند. منظور از سرویس کفگیر و ملاقه مجموعه ‌ای از ابزارهای دسته‌ دار است، که برای هم زدن، جابجایی و پخت و پز مواد غذایی از آن استفاده می شود. شکل ظاهری این ابزارها متفاوت است. از بعضی از آنها برای هم زدن یا سرو غذاهای مایع مانند آش، سوپ و خورشت استفاده می شود، بعضی دیگر برای سرو سالاد یا پاستا، و از تعدادی از آنها هم برای غذاهای سرخ کردنی استفاده می شود. معمولا تنوع این محصول در آنلاین شاپ هایی مانند فروشگاه اینترنتی هوم پارسی بسیار بالاست، و شما می توانید علاوه بر این محصول، سایر محصولات مرتبط خود را نیز تهیه کنید، مانند خرید قابلمه، کتری و قوری یا حتی سرویس غذاخوری.


سرویس کفگیر و ملاقه

معرفی انواع سرویس کفگیر و ملاقه

سرویس کفگیر و ملاقه های موجود در بازار ایران، از نظر جنس، تعداد ابزارها و نوع کاربرد شامل موارد زیر هست:

• کفگیر و ملاقه استیل

محبوب ترین و کاربردی ترین جنس کفگیر و ملاقه، استیل است. این جنس از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است. متریال استیل، در واقع همان فولاد ضد زنگ بوده، که در برابر حرارت و گرما مقاوم است. اگر دقت کرده باشید، قیمت کتری و قوری نیز به دلیل استفاده از استیل در بدنه آن، گران تر از سایر انواع این محصول است.

• کفگیر و ملاقه چوبی

قدمت و قیمت سرویس کفگیر و ملاقه چوبی، از جنس استیل بیشتر است. کاملا سالم و طبیعی است. فقط مشکلی که وجود دارد این است که، اگر دچار ترک خوردگی شوند، آلودگی به آسانی وارد مغز چوب شده و باعث به وجود آمدن بوی بد می‌شود.

• کفگیر و ملاقه مسی

این نوع سرویس، نسبت به سایر انواع آن قیمت نسبتا بالایی دارد. ولی این نکته را بخاطر داشته باشید که فلز مس برای سلامتی انسان و هم چنین تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

• کفگیر و ملاقه پلاستیکی

کفگیر و ملاقه‌ پلاستیکی در صورتی که از مواد درجه یک و مرغوب ساخته شده باشد، سبک و مقاوم در برابر گرما و حرارت باشد، انتخاب بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای برای خانم های خانه دار خواهد بود.


سرویس کفگیر و ملاقه

نکات مهم در انتخاب و خرید ست ‌کفگیر و ملاقه

همان طور که گفتیم، سرویس کفگیر و ملاقه از کاربردی ترین محصولات هر آشپزخانه ای هستند، که به جرات می توان گفت آشپزی کردن بدون آنها به سادگی میسر نخواهد بود. در واقع این ابزار کمک می کند تا آشپزی برای شما لذت بخش تر شود. اما در انتخاب این محصول باید به چند نکته مهم توجه کنید، و مواردی را در نظر بگیرید:

• جنس سرویس

اولین نکته هنگام خرید ست کفگیر و ملاقه، توجه به جنس این محصول است. انتخاب جنس محصول به سلیقه و مقدار بودجه ای که برای خرید اختصاص داده اید، بستگی دارد. فقط باید دقت کنید، جنسی که انتخاب می کنید با جنس سرویس پخت و پز شما، متناسب باشد. مثلا اگر سرویس قابلمه شما تفلون است، کفگیر و ملاقه استیل شاید گزینه مناسبی نباشد!

• پایه دار بودن و نوع محصول

مورد دوم در هنگام انتخاب و خرید ست کفگیر و ملاقه، مربوط به پایه دار محصول و نیز نوع محصول است. اینکه سرویسی که انتخاب می کنید، دارای پایه باشد یا خیر باز به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. اگر سرویس انتخابی شما دارای پایه باشد، باید به نحوه نصب پایه بر روی میز و یا دیواری بودن آن حتما دقت کنید.

• تعداد و زمینه های مصرفی قطعات

از دیگر فاکتورهای اساسی در هنگام خرید سرویس کفگیر و ملاقه، تعداد و نوع کاربرد هر یک از اجزای تشکیل دهنده سرویس است. معمولا این مدل محصولات، از سه پارچه شروع می شوند، و تا 12 پارچه نیز در بازار موجود هستند. هر کدام از قطعات یک سرویس کاربرد خاص خودش را دارد.

• اندازه و وزن محصولات

در هنگام خرید حتما به اندازه و وزن اقلام داخل ست کفگیر و ملاقه دقت کنید. یادتان باشد، کار با این وسایل آشپزخانه باید برای شما راحت و آسان باشد. وسایل سنگین و حجیم به مرور زمان به سلامتی شما آسیب می زند.

• قابلیت شستشو

شست و شوی راحت و تمیز اقلام سرویس کفگیر و ملاقه بسیار مهم است. زیرا در صورتی که راحت شست و شو نشوند، ذرات غذا روی آنها باقی می ماند، و باعث ایجاد بوی بد یا حتی مسمومیت می شود. برخی از ست های کفگیر و ملاقه، از قابلیت شستشو با ماشین های ظرفشویی نیز برخوردار هستند.

• چند پارچه بودن سرویس

هنگام خرید به چند پارچه بودن سرویس کفگیر و ملاقه خود نیز اهمیت دهید. سعی کنید اگر تازه وارد دنیای آشپزی شده اید، یا نوعروس هستید، کار خود را با سرویس های کم تعداد آغاز کنید.
اکنون که با این محصول بطور کامل آشنا شدید، اگر قصد تهیه آن را دارید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی هوم پارسی است. این وبسایت بهترین بستر برای خرید اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه شما در ایران است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26645
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید