امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

سرویس طلا


1401/07/27
کد خبر : 27126
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

استفاده از اکسسوری ها و زیورآلات در این زمینه به بانوان کمک میکند و کمتر کسی را میتوان یافت که علاقه ای به استفاده از زیورآلات طلا نداشته باشد و همین دلیل موجه ای است که بگوییم بهترین هدیه برای مناسبت های مختلف خرید طلا برای بانوان است. ما در این مطلب ضمن معرفی انواع سرویس های طلا نکاتی را به شما خواهیم گفت که قطعا در خرید سرویس طلا به شما کمک خواهد کرد.
سرویس طلا شامل آیتم های مختلفی است، اکثر سرویس های طلا دارای گردنبند، گوشواره و دستبند هستند که به زیبایی با هم هماهنگ هستند، البته بعضی از سرویس های طلا دارای انگشتر نیز هستند.


سرویس طلا

سرویس طلا زرد

این نوع سرویس طلا زیبایی و درخشندگی خاصی دارند و خالص ترین نوع طلا، طلای به رنگ زرد است. البته باید بگوییم این نوع طلا به خاطر خلوص بالایی که دارند نرم و منعطف هستند به همین دلیل است که هنگام ساخت آلیاژهایی چون مس و روی را به آن اضافه میکنند تا سخت و شکل پذیر شوند.
طلا ۲۴ عیار دارای ۹۹٫۹۹ درصد طلای خالص و درصد بسیار ناچیزی از آلیاژهای دیگر است که افزودن سایر آلیاژ ها به آن موجب بالاتر رفتن سختی و مقاومت آن میشود.
لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که طلای زرد نسبت به طلای سفید آسیب پذیرتر است.

سرویس طلا سفید

یکی از زیباترین زیورآلات طلا، طلا به رنگ سفید است که امروزه طرفداران بسیاری دارد و معمولا تازه عروس ها بخاطر درخشش و چشم نواز بودن، این نوع طلا را انتخاب میکنند.
طلای سفید استحکام و مقاومت بالایی دارد البته این نوع طلا را با با آلیاژهایی مثل نیکل و پالادیوم ترکیب میکنند و برای درخشندگی و جلا بخشیدن به آن رادیوم اضافه میکنند.
جالب است بدانید که حلقه های برلیان و جواهر که بسیار زیبا و درخشان هستند را از طلای سفید میسازند.
سرویس های طلا سفید تراش خورده از جذاب ترین سرویس های طلا هستند که علاوه بر قیمت مناسبی که دارند زیبایی خاص و چشم گیری دارند.

سرویس طلا عروس

برگزاری مراسم عروسی از دیرباز به عنوان یک رسم و رسوم در اغلب کشورها به خصوص کشور ما می‌باشد. معمولا زوج های جوان تمایل دارند تا کلیه مراحل و جزئیات عروسی خود را به بهترین شکل ممکن اجرا نمایند. یکی از این مراحل آماده شدن عروس است. هر دختری دوست دارد تا در شب عروسی خود بدرخشد. از این رو از لباس عروس گرفته تا آرایشگاه و جواهرات را با دقت و وسواس خاصی انتخاب می‌کند. در این میان انتخاب سرویس طلا عروس به عنوان یک چالش بعضا شیرین و سخت شناخته می‌شود.

سرویس طلا عروس رزگلد

این نوع از طلا نیز آلیاژی است و در عیارهای کمتر از ۱۸ موجود است، رزگلد همان طلای سفید است که مقدار طلا و مس به آن افزوده شده است و رنگ آن را متمایل به صورتی کرده است.
نکته ای که لازم است به آن توجه کنید این است که طلا به هر رنگی که باشد ارزشمند است و قیمت آن با توجه به ارزش طلای روز سنجیده میشود.


سرویس طلا

مراحل خرید سرویس طلا عروس

در مراحل خرید سرویس طلا عروس بهتر است تا نکاتی را مد نظر قرار دهید. برخی از این نکات شامل:
1.    میزان بودجه: در ابتدا بهتر است حداکثر میزان بودجه خود را در نظر بگیرید تا بر اساس آن اقدام به خرید نمایید. دقت کنید که وزن طلاها متغیر است؛ پس بهتر است مقداری بیش از بودجه در نظر داشته باشید.
2.    توجه به عیار: همان طور که در این مقاله اشاره شد، توجه به خالص بودن طلا یا همان عیار نیز از دیگر مواردی است که باید به آن توجه کرد. اغلب طلاها در ایران دارای عیار ۱۸ هستند.
3.    طلا زرد یا سفید: مشخص کردن طلا زرد یا سفید قدم دیگری برای خرید سرویس طلا است. شما می‌توانید براساس رنگ پوست و مدل لباس خود، مشخص کنید که چه رنگ طلا برای شما مناسب خواهد بود.
4.    سرویس ساده یا سنگ دار: اغلب سنگ های به کار رفته در ساخت سرویس های طلا ارزشی به اندازه آن نخواهند داشت. اما به لحاظ بصری زیبایی و کیفیت بالایی دارند. این نوع از سرویس های طلا معمولا میزان کار بالایی داشته و در مقابل از قیمت بیشتری نیز برخوردار هستند بنابراین توجه کنید که سرویس ساده یا سنگ دار می‌خواهید.
5.    ایرانی یا خارجی: برخی از طراحی ها و قطعات طلا ها در خارج از کشور ساخته شده و محصول کشورهایی مانند ایتالیا، هند یا ترکیه هستند. این موارد نیز به نسبت قیمت بیشتری خواهند داشت.

نیم ست طلا

 نیم ست به عنوان زیورآلاتی زیبا این قابلیت را دارا می‌باشند که در هر مناسبتی و هر مکانی پوشیده شوند. اما نیم ست ها دقیقا از اجزایی تشکیل شده اند؟
در اکثر موارد نیم ست های طلا به صورت یک جفت گوشواره و گردنبند هستند. اما گاهی مواقع انگشتر نیز به آنها اضافه می‌شوند. نیم ست طلا از مدل های بسیار فراوان و متفاوتی برخوردارند که برای هر نوع سلیقه و سبکی موجود می‌باشند. کافی است به فروشگاه های اینترنتی سر بزنید و انواع آنها را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که قیمت مناسب نیم ست ها نسبت به سرویس های طلا باعث شده تا این سبک از جواهرات طرفداران بیشتری داشته باشد.
انواع نیم ست طلا
•    نیم ست طلا ساده
•    نیم ست طلا مدل تراش
•    نیم ست مدل نگین دار (در این نیم ست از سنگ ها و نگین های قیمتی استفاده میشود)
•    نیم ست طلا بدون نگین
•    نیم ست طلا زرد
•    نیم ست طلا سفید
•    نیم ست رز گلد
•    نیم ست سیاه قلم از محبوب ترین و پر طرفدارترین مدل های نیم ست است، این نیم ست ها به دلیل انعکاس نور از طلا در مجالس و مهمانی ها به شما جلوه زیادی خواهد بخشید و به شما احساس شیک بودن میدهند. نیم ست سیاه قلم با لباس های مجلسی مثل کت و دامن های به رنگ قرمز، کرم، گلبهی بسیار زیباتر دیده میشوند. دلیل نامگذاری این نوع از طلا این است که گل دهی آهار از زمان کاشت بذر تا گل دهی یک و نیم تا دو ماه طول میکشد. آهار حتی در تابستان های گرم نیز گلدهی خود را متوقف نمی کند و مرتب گل های جدید به بار میدهد. آهار در روزهای کوتاه سریع تر گل میدهد به همین دلیل است که در تابستان و نیمی از پاییز از پاییز نیز گل دارد.
•    همچنین نیم ستِ های طلای بچگانه نیز نوعی از نیم ست ها هستند که برای دختربچه ها به زیبایی طراحی شده اند، این نیم ست ها نیز مانند نیم ست های بانوان شامل گوشواره و گردنبند و یا انگشتر هستند. اما نیم ست های بچگانه تفاوت هایی نیز در طراحی دارند، برای مثال در این نوه نیم ست ها برخلاف نیم ست های بانوان به جای استفاده از سنگ و نگین های جواهر، از رنگ های شاد و طرح های کودکانه و فانتزی که معمولا شخصیت های کارتونی است استفاده میشود.


 سرویس طلا

نکاتی برای خرید نیم ست طلا

رنگ پوست

اولین نکته ای که قبل از خرید نیم ست طلا باید به آن توجه کنید رنگ پوست شماست زیرا زیور آلات طلا باید قبل از هر چیزی با پوست و خصوصیات چهره شما هماهنگ باشند تا زیبایی خود را نمایان کنند.

فرم و حالت صورت

بر اساس اصول مد و زیبایی توصیه میشود افرادی که صورت های لاغر و کشیده دارند از نیم ست های با جواهرات دایره ای شکل و کوچک استفاده کنند. برای صورت های گرد و کوچک نیم ست های با جواهرات آویزان و بلند انتخاب مناسب تری است.

هارمونی آیتم های نیم ست

آیتم های مختلف نیم ست به طور کلی با هم هماهنگ هستند زیرا طراحان زیور آلات روی این مسئله دقت کافی دارند اما نکته ای که شما هنگام انتخاب نیم ستِ طلا باید به آن توجه کنید این است که نیم ست را هماهنگ با سایر آیتم ها مثل دستبند و انگشتر انتخاب کنید. در ادامه با چند مثال به شما توضیح خواهیم داد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27126
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید