امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

سدهای یخی و نحوه برخورد با آن در بام خانه


1401/07/27
کد خبر : 26279
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

هنگامی که هوا در داخل منزل و زیر سقف گرم باشد، این دما به سمت بالا حرکت می کند و موجب آب شدن برف های روی پوشش سقف می شود. همین امر باعث می‌شود قطرات ذوب شده برف از پشت بام به سمت پایین چکه کند. سرمای زیاد هوا موجب می شود که تا قطرات به لبه پشت بام برسند، دوباره شروع به یخ زدن ‌کنند. هرچه برف بیشتری ببارد این یخ زدگی ها بیشتر و بیشتر تکرار می شوند و لایه های یخ روی هم ساخته می‌شود.
اصطلاحا به این لایه های تلنبار شده از یخ، سد یخی می گویند. این سد مانع از جاری شدن و سرازیر شدن برف و آب می شود.
سد های یخی خطرات زیادی به همراه دارد.


 سدهای یخی


سقوط آنها بر روی سر افراد خانه که در حیاط تردد می کنند. یا حتی حیوانات خانگی و حتی سنگین کردن وزن سقف منزل موجب تخریب و سقوط سقف نیز می شود.
این سدهای یخی می توانند به گونه های دیگری نیز به سقف ، آسیب برساند:
تغییرات دما زیر یخ ها موجب تغییر حجم شینگل شده و باعث می شود تا شینگل شل شده و آب به لایه‌های سقف  و فوم xps ، نشتی دهد.
بهتر است راه حل مقابله با قندیل ها و سدهای یخی را بشناسید تا از آسیب های احتمالی در آینده پیشگیری کنید.

شما می توانید، سد یخ را با کلرید کلسیم ذوب کنید.
از کلرید کلسیم برای یخ زدایی معابر استفاده می شود. اما شما آن را بر روی سدهای یخی نریزید. چند جوراب بلند را از کلرید کلسیم پر کنید. انتهای آن را گره بزنید. آن ها را به صورت عمودی بر روی سد قرار دهید. این کار باعث می شود که سد های یخی ذوب شوند و خیالتان بابت از بین رفتن قندیل‌ها راحت شود.
توجه داشته باشید که از سنگ نمک استفاده نکنید .زیرا بی فایده است. محصول یخ شکنی که می خرید نیز، می بایست حاوی کلرید کلسیم باشد.


 سدهای یخی


یک سد یخ موجود را به تکه‌های کوچک خرد کنید. این راه باعث می شود حجم عظیم یخ به تکه های کوچکتری تبدیل شود تا زودتر آب شود. اما مراقب باشید در هنگام شکستن، ضربه ها موجب خرابی و خسارت به سقف و پنجره کانال های زهکشی نشود.

برای سد یخ‌ های پوشش سقف خود از بخاری های حرفه‌ای استفاده کنید.
حتما از نیروهای متخصص کمک بگیرید. این کار به تخصص و تجربه و ابزار کاملا حرفه ای نیازمند است.
آنها می دانند چطور از بخاری های حرفه ای استفاده کنند تا یخ ها را آب کنند و آب ناشی از یخ زدایی را به سمت پایین سرازیر کنند. آنها این کار را تا ذوب کامل برف و یخ ادامه می دهند.
 
اگر می خواهید متحمل چنین هزینه هایی نشوید، می بایست پیش از این که برف ها تبدیل به سد یخی شوند، آن ها را از روی پشت بام خود، پارو کنید. یک چنگک سقف سبک را به طول 6 متر تهیه کنید. بلافاصله پس از بارش برف از آن استفاده کنید.
به عایق اتاق زیر شیروانی یک لایه دیگر را اضافه کنید تا انتقال گرما از طریق سقف متوقف شود، این کار باعث می شود، چرخه ذوب مذکور متوقف شود.
یک لایه ۸ تا ۱۰  اینچی عایق نه تنها به جلوگیری از انتقال حرارت کمک می‌کند بلکه به حفظ گرمای داخل خانه نیز کمک می‌کند، با این کار در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود.
اگر فکر می کنید که اتاق زیر شیروانی، با این کار خیلی گرم می شود، از دستگاه تهویه استفاده نمایید.
پوشش سقف‌ها از نظر اندازه و پیکربندی متفاوت هستند. توجه داشته باشید که توسعه یک سیستم تهویه اتاق زیر شیروانی ، نیازمند یک نیروی متخصص واجد شرایط است.
از کابل‌های deicing  استفاده کنید


 سدهای یخی


این کابل ها کار یخ زدایی را بر عهده دارند.
آنها  به طور مستقیم و بر روی شینگل ها نصب می شوند. آنهارا از فروشگاه های بهینه سازی منازل خریداری کنید. آنها از طریق گیره بر روی لبه های پشت بام نصب می شوند تا از ایجاد سد یخی جلوگیری به عمل آورند. اما چون بر روی ظاهر پوشش سقف شما تاثیرگذار است، توصیه می شود که یک سیستم نصب و راه اندازی حرفه‌ای نصب کنید که به زیر شینگل وصل شود.
شینگل اوریبان با توانایی های حرفه ای آماده این است که سیستم حرفه‌ای سقف سازی را به شما ارائه دهد به علاوه می تواند، همزمان شینگل‌های جدیدی را روی سقف منزل شما نصب کند.
این سیستم‌ها ظاهر پوشش سقف شما را خراب نمی‌کنند. و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای سال‌ها دوام داشته باشند.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26279
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید