امروز شنبه 10 شهریور 1403

Saturday 31 August 2024

سایتهای برتر ایران با توجه به طبقه بندی موضوعات


1401/07/27
کد خبر : 24539
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 18 نفر

1. خبرگزاری ها و سایت های خبری

بیشترین تکرار در بین سایت های اول ایران متعلق به سایتهای خبری و خبرگزاری‌هاست. این سایتها که به لحاظ سیاسی به گروه‌های مختلفی وابسته هستند، نشان­دهندۀ فعالیت بالای سیاسی ایرانیان و سیاسی بودن آنهاست.

فارس، تابناک، باشگاه خبرنگاران، عصرایران، خبرآنلاین، مشرق، ایسنا، تسنیم، افکار، مهر، فرارو، انتخاب، جهان، جام، خبرگزاری دانشجو،رجا و الف

2. سایت های بازرگانی و تبلیغاتی

امروزه اینترنت به دلیل اقبال بالای مخاطبان به یکی از مراکز مهم برای فعالیت­های تبلیغاتی و تجاری تبدیل شده است و سایت ها بسیاری در این زمینه فعال شده اند. از جمله سایت­‌های معروف فروشگاهی عبارتند از: دیجی کالا، میهن­‌استور، ای‌فروش، ایران تجارت، پرتال جامع خودرو کشور، موبایل، باما، فینال و دیوار.

3. وبلاگها و شبکه های اجتماعی

با ورود اینترنت یکی از مهمترین استفاده ها از این شبکه جهانی برای ارتباط گیری‌های مجازی بین افراد بود. در این حوزه تاکنون سایت های زیادی به وجود آمده‌اند. در ایران نیز بیش از ده سال پیش، وبلاگها با یک موج وارد فضای مجازی کشور شدند و هم اکنون سرویس‌دهنده های وبلاگی جز پربیننده‌ترین سایت های ایران هستند و بالاتر از همۀ اینها سایت بلاگفا قرار دارد. پس از بلاگفا شبکه‌های مجازی همچون فیس نما، میهن بلاگ، پرشین بلاگ، کلوپ، روزبلاگ، بلاگ اسکای، نی نی سایت و ... قرار دارند که به لحاظ بیننده اغلب این سایت ها جز بیست سایت برتر ایران قرار دارند.

4. دانلود و آپلود

امروزه همۀ امور اینترنتی بر اساس برنامه های مختلفی است که توسط شرکت نرم افزاری طراحی می شود. بسیاری از این برنامه ها در اینترنت به صورت رایگان وجود دارند و هر کسی می تواند آنها را دانلود کند. در کنار دانلود نرم افزار می توان به دانلود موارد دیگر مثل فیلم، عکس، موسیقی، کتاب، بازی، و ... اشاره کرد. دانلودها، میهن دانلود، سافت‌گذر، سافت 98، پاپ موزیک و پی سی دانلود اشاره کرد. در کنار سایتهای ایرانی باید از سایت شرکت مایکروسافت و شرکت موزیلا نیز نام برد که برای دانلود نرم افزارهای مختلف از آنها استفاده می شود. و همچنین برخی از معروفترین و پربیننده‌ترین سایت های آپلود فایل عبارتند از: آپلود فایل، پرشین گیگ، آپلود بوی و شیر لایو.

5. تفریحات و سرگرمی

بسیاری از کسانی که روزانه به اینترنت مراجعه می کنند، صرفا دنبال تفنن و تفریح هستند و سعی دارند مطالب جذاب و جالب را دنبال کنند. سایت های مثل بیتوته، تبیان، برترین ها، آکاایران،آفتاب آنلاین، نیک صالحی، سیمرغ، نودُهشتی ها، پرشین وی، بحث آزاد، تکناز، راسخون و آریایی ها در این دسته قرار می گیرند.

6. شرکت ها و سازمان ها دولتی و غیردولتی

در بین سایتهای پربیننده ایران برخی سازمانها و شرکتهای دولتی و غیردولتی وجود دارند که هر کدام بنا به دلیلی در این رده قرار گرفته است و پربیننده بودن این سایت ها دلیل یکسانی ندارد. سایتهای سازمانی سایت سازمان سنجش ، سایت بانک ملت و بانک ملی و از دیگر سایت هایی که مربوط به شرکتها و سازمانها هستند می توان به سایت شرکت مدیریت فناوری بورس، همراه اول، کانون فرهنگی آموزش و تأمین اجتماعی اشاره کرد.

7. موتورهای جستجوی خارجی

با گسترش شبکه جهانی اینترنت یکی از مهمترین ابزارها برای دست یابی سریع به اطلاعات موتورهای جستجو هستند. این موتورها باید بتوانند با سرعت و دقت بالا مطالب مورد نظر مخاطبان را پیدا کنند و در بهترین شکل به آنان ارائه دهند. موتور جستجوی گوگل ، سایت یاهو در ایران رتبه سه و در جهان نیز رتبه چهار را در اختیار دارد. سایت­های اسک (ask)، بینگ (bing) و ام اس ان (msn) اشاره کرد .


نکته قابل ذکر درباره این دسته این است که متأسفانه در بحث موتورهای جستجو، سایتهای داخلی بسیار ضعیف عمل کرده و هیچ یک از آنها در بین سایتهای پربیننده ایرانی جایگاهی ندارند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/24539
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید