امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

سامانه برگزاری کلاس آنلاین ارزان با امکاناتی شبیه اسکای روم


1401/07/27
کد خبر : 28235
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 13 نفر
در سال‌های اخیر با توجه به پیشرفت تکنولوژی شاهد حضور گسترده افراد در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستیم. این روند روز به روز گسترش یافته، تا جایی‌که بسیاری از فعالیت‌‎های آموزشی و کاری (کنفرانس و سمینار) به‌صورت غیرحضوری و جلسه آنلاین انجام می‌شوند. در زمینه آموزش و برگزاری دوره‌های مختلف نیز برگزاری کلاس آنلاین در نرم‌افزارهایی نظیر اسکای روم و وبینار موجب شده تا افراد به آسانی و بدون صرف هیچ هزینه‌ای بتوانند از خدمات آموزشی بهره‌مند شوند. با یک بررسی ساده خواهید دید که در شرایط کرونایی، تمامی فرآیندهای آموزش و ارائه دروس در مدارس، آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها از طریق کلاس آنلاین برگزار می‌گردد.

شما نیز در صورت نیاز می‌توانید به یکی از سامانه‌های برگزاری کلاس آنلاین ارزان یا رایگان مراجعه نموده و از خدمات‌شان استفاده کنید؛ البته به یاد داشته باشید که نرم‌افزارهای فراوانی در زمینه برگزاری انواع کلاس آنلاین رایگان وجود دارد. بدین منظور می‌بایست از طریق سایت‌ها یا اپلیکیشن بازار و گوگل پلی، نرم افزار مورد‌نیاز خود را دانلود نموده و از آن جهت پیشبرد اهداف آموزشی و کاری خود استفاده نمایید. در ادامه برای آشنایی بیشتر با سامانه برگزاری کلاس آنلاین و مزایای آن با ما همراه باشید.

کلاس آنلاین ارزان

کلاس آنلاین چیست؟

ورود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به زندگی افراد بستر مناسبی برای استفاده از خدمات آموزشی و کاری رایگان (ارزان) فراهم نموده است؛ البته با توجه به حاشیه‌ها و جنبه‌های منفی فضای مجازی، تنها کسانی موفق هستند که با هدف افزایش آگاهی، کسب علم و رونق کسب و کار وارد این عرصه شوند. در غیر این‌ صورت عملکرد آن‌ها نیز مانند سایر فعالان شبکه‌های اجتماعی کاری بیهوده و صرفاً برای گذران وقت خواهد بود. در این راستا برای علاقه‌مندان به کسب علم و حرفه‌های مختلف یک‌سری کلاس به صورت غیرحضوری (از راه دور) برگزار می‌شود که به آن‌ها کلاس آنلاین می‌گویند.

با استفاده از کلاس آنلاین بدون محدویت زمانی و مکانی می‌توانید از مفاهیم کلاس استفاده کنید. در تمامی نقاط دنیا پروسه آموزش مجازی از همین طریق و با استفاده از برنامه‌های مختلف نظیر Adobe connect، وبینار و غیره انجام می‌شود. کلاس‌های آنلاین شرایطی فراهم نموده‌اند تا تمامی افراد از نقاط مختلف یک شهر یا کشور به‌طور همزمان از آموزش‌های علمی و عملی بهره‌مند شوند.

انواع کلاس آنلاین

با توجه به شرایط درسی و زمینه‌های مختلف آموزشی، افراد شرکت‌کننده در کلاس آنلاین عمدتاً مدرسین و دانش‌آموزان هستند. در این خصوص نیز سازمان‌های برگزاری جلسه آنلاین به دو روش کلی فرآیند ارائه مفاهیم آموزش مجازی به فراگیران را انجام می‌دهند.

1- کلاس‌های آنلاین بدون نظارت مدرسین (کلاس ویدئو محور)

یکی از متداول‌ترین روش‌های برگزاری کلاس آنلاین در دنیا به‌صورت ارائه انواع آموزش‌های علمی و عملی بدون حضور مدرس در کلاس انجام می‌شود. در این روش آموزش مطالب در قالب ویدئو، پاورپوینت، پی دی اف و فایل‌های صوتی توسط مدرس تهیه شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد. در این روش آموزش، مدرس تنها فرآیند یادگیری دانش‌آموزان را ارزیابی می کند.

2- کلاس آنلاین با حضور مدرس (کلاس زنده)

این نوع از کلاس‌های آنلاین با حضور همزمان دانش‌آموز و معلم در یک زمان مشخص انجام می‌شود. بدین صورت که فراگیران و مدرس وارد یکی از نرم افزارهای آموزش غیرحضوری شده و کلاس به‌صورت زنده برگزار می‌گردد. اسکای روم یکی از کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای برگزار‌کننده کلاس آنلاین در کشور است؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از معلمان با این روش، فرآیند ارائه و انتقال مطالب درسی را به دانش‌آموزان انجام می‌دهند. این روند برگزاری آموزش‌های مجازی به کلاس سنتی شباهت زیادی دارد و موجب افزایش میزان یادگیری دانش آموزان می‌شود.

آموزش کلاس آنلاین اسکای روم

ابزارهای موردنیاز برای برگزاری کلاس‌های آنلاین

برای برگزاری انواع کلاس آنلاین رایگان به یک‌سری ابزار و تجهیزات نیاز داریم. بعضی از مهم‌ترین این ابزارها عبارتند از:

- تلفن همراه هوشمند، تبلت، لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی

- اینترنت با سرعت و پهنای باند موردنیاز جهت برگزاری کلاس آنلاین ارزان

 - استفاده از به‌‍روزترین مرورگرها مانند فایرفاکس و گوگل کروم؛ در صورت وجود نسخه پایین مرورگر روی سیستم، باید آن را به‌روزرسانی کنید. در غیر این‌صورت فرآیند اجرای کلاس درس مجازی با مشکل مواجه می‌شود.

- اسپیکر با میکروفن یا هدست‌های دارای میکروفن جهت برقراری مکالمه صوتی بین مدرس و فراگیران

مزایای استفاده از کلاس آنلاین و سامانه آموزشی

ویژگی و مزایای استفاده از جلسه آنلاین موجب شده تا آموزش‌های مجازی جایگاه ویژه‌ای در ارتقاء سطح علمی دانش‌آموزان پیدا کنند. به‌طوری‌که بیش از پیش شاهد استفاده از این روش آموزش در سطح ایران و جهان هستیم. برخی از بارزترین مزایای استفاده از کلاس آنلاین به شرح زیر است:

- عدم نیاز به حضور فیزیکی در کلاس درس موجب صرفه‌جویی در وقت و هزینه کاربران می‌شود.

- دسترسی به کلاس‌های آنلاین آموزشی با استفاده از اینترنت و بدون محدویت زمانی و مکانی.

- امکان ضبط صدا، تصویر و ویدئوی جلسات آموزشی و مشاهده آن‌ها به دفعات مکرر.

- بهره‌مندی از تجربیات علمی بهترین اساتید کشوری در کلاس آنلاین رایگان و سایر کلاس‌های مجاری.

- اشتراک‌گذاری همزمان فایل‌های پی دی اف، پاورپوینت، عکس و ویدئوهای آموزشی.

- امکان نظارت مستمر والدین بر روند تدریس معلمان و میزان یادگیری فرزندان.

- بهبود فرآیند آموزشی و جلب توجه بیشتر دانش‌آموزان به مسائل درسی.

- منعطف بودن شرایط حضور در کلاس آنلاین بنا به شرایط زندگی و کاری افراد

- افزایش اعتماد به نفس و تقویت فن بیان فراگیران

معایب کلاس‌های آنلاین

کلاس آنلاین در کنار تمامی مزایا و ویژگی‌ها، یک‌سری معایب نیز دارد. از این‌رو جهت بهره‌مندی از بهترین و ایده‌آل‌ترین شرایط آموزش مجازی می‌بایست با رفع این معایب، میزان کیفیت و کارایی جلسه آنلاین آموزشی را افزایش دهید. برخی از معایب کلاس‌های آنلاین عبارت است از:

- تفاوت در نحوه و میزان دسترسی به کلاس؛ با توجه به نوع دستگاه (موبایل، کامپیوتر و ...)، پهنای باند و سرعت اینترنت

- عدم حضور فیزیکی و نداشتن تعامل چهره به چهره

- کاهش سطح رقابت بین دانش‌آموزان

- کاهش رشد مهارت‌های فردی

- محدودیت دسترسی به مطالب و موضوعات آموزشی

سخن آخر

در پایان پس از آشنایی با مزایا، معایب و ابزار موردنیاز برگزاری کلاس آنلاین می‌توانید با توجه به نیاز و زمینه فعالیت نسبت به راه‌اندازی کلاس آنلاین رایگان و جلسات آنلاین آموزشی اقدام کنید؛ زیرا سامانه‌های برگزاری کلاس آنلاین ارزان با ارائه خدمات گوناگون، نیاز بسیاری از مؤسسات آموزشی نظیر مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشکده‌های فنی و غیره را برطرف ساخته‌اند. به امید اینکه بیش از پیش بتوانیم سطح آموزش مجازی را از طریق برگزاری کلاس در اسکای روم و وبینار ارتقاء بدهیم.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28235
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید