امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

ساخت، نصب و تعمیر ترانسفورماتور توسط تیم حرفه ای صنعت یار


1401/07/27
کد خبر : 26664
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

مجموعه نیرورسانی صنعت یار نه تنها در زمینه طراحی و ساخت انواع ترانسفورماتور فعالیت دارد، خدمات نصب، عیب‌یابی، تعمیر و نگهداری این دستگاه الکتریکی را نیز ارائه می‌دهد. جهت مشاهده پروژه‌های انجام شده گروه صنعت‌یار در زمینه ساخت، نصب و تعمیر ترانسفورماتور می‌توانید به وب سایت این مجموعه به آدرس www.etsanatyar.ir مراجعه کنید.

اهمیت استفاده از ترانسفورماتور

 نصب و تعمیر ترانسفورماتور


این دستگاه در حقیقت برای انتقال نیرو از محل تولید به بقیه مکان‌های مصرف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این انتقال می‌تواند از نزدیک‌ ترین مکان تا دورترین مکان‌ در نظر گرفته شود. شاید بتوان گفت که ترانسفورماتور یکی از اساسی‌ ترین و کلیدی ‌ترین عناصر انتقال شبکه‌ های قدرت برقی در نظر گرفته می ‌شود. این دستگاه امروزه کاربردهای زیادی داشته و بدون آن بسیاری از صنایع دچار مشکلات زیادی می شوند.
در سال‌های اخیر کشور ما ایران توانسته در این زمینه به خودکفایی رسیده و ترانسفورماتورهای داخلی را تولید کند. باعث افتخار است که می‌ توان گفت امروزه در کشور ما چیزی حدود شصت درصد این محصول به‌صورت داخلی تولید و بازار عرضه می‌شود.
با تمامی این تفاسیر باز هم کشورمان به دلیل نیاز بالا به این محصول از کشور های دیگر هم اقدام به وارد کردن ترانسفورماتورهای مختلفی می‌ کند.

نصب ترانسفورماتور

برای نصب این دستگاه شیوه‌های گوناگونی وجود دارد اما استانداردهایی مشخص را باید در تمامی این روندها در نظر گرفته گرفت.
فردی که برای این کار استخدام می‌شود باید به چندین نکته حیاتی در حین نصب ترانسفورماتور اهمیت دهد. در اولین مرحله باید تمامی جیب‌های پیراهن یا شلوار خود را از وسایل اضافی خالی کرده و ابزارهای مورد نیاز خود را به وسیله نخ‌ های کتان ببندد. جنس کتان می‌ تواند موجب شود تا شما به‌راحتی ابزار های خود را در جایی گره زده و از آن‌ ها در زمان مناسب استفاده کنید. همچنین موجب می ‌شود در هنگام سقوط وسایل آن‌ ها را به‌راحتی از داخل دستگاه بازیابی کرده و مورد استفاده قرار بدهید. بهتر است هیچ‌ یک از ابزارهای شما داخل دستگاه ترانسفورماتور سقوط نکنند چرا که می‌تواند باعث اخلال در کار شما به‌صورت طولانی‌مدت شود.
برای پاک کردن ترانسفورماتور هم می‌توانید از پارچه‌های نخی ساده و بسیار تمیز استفاده کنید این کار می‌ تواند باعث تمیز شدن و طول عمر دستگاه شما شود. یکی از نکاتی که در هنگام نصب ترانسفورماتورها باید در نظر گرفته شود تمیز کردن کلی هر قطعه به‌صورت جداگانه است چراکه قبل‌از مونتاژ آن‌ها بر روی ‌هم باید تمامی قطعات به‌صورت زیر و رو به ‌صورت کامل تمیز و بدون نقص باشند. جهت نصب اصولی دستگاه ترانسفورماتور می‌توانید با تیم حرفه‌ای صنعت یار تماس بگیرید تا کارشناسان و متخصصین این مجموعه در محل مورد نظر حاضر شده و دستگاه ترانسفورماتور شما را به بهترین شکل ممکن در جای خود نصب کنند. جهت مشاهده پروژه‌های این مجموعه در زمینه ساخت، نصب و تعمیر ترانسفورماتور می‌توانید به آدرس این مجموعه به نشانی www.etsanatyar.ir مراجعه کنید.

عیب‌یابی ترانسفورماتور

 نصب و تعمیر ترانسفورماتور


هر دستگاهی در نهایت می‌تواند با مشکلاتی در حین کار مواجه شود در این بخش می‌خواهیم به چند روش ساده برای عیب‌یابی ترانسفورماتور اشاره کنیم در ابتدای این متن باید بگوییم که ترانسفورماتورها سیستم‌های بسیار پیچیده‌ای دارند و نیاز به مراقبت‌ها و بروزرسانی‌های زیادی دارند. از همین‌ رو بهتر است هر از چند گاهی حدالمقدور در زمان‌های مشخص، به سرویس کردن این دستگاه در بخش ‌های مختلف اهمیت دهید.
توجه داشته باشید که خطای الکتریکی به‌طور معمول در بخش سیم‌ ها و ارتباط آن‌ ها پیچ ‌های مورد نظر صورت می‌گیرد. این موارد بیشتر در حالت رطوبت گرفتن دستگاه یا محکم نبودن قسمت عایق روی هادی‌ ها پیش می آیند. ناگفته نماند که خطاهای انسانی و البته زدن صاعقه به دستگاه هم می‌ تواند موجب چنین اختلالی در دستگاه شود. شما می ‌توانید برای عیب‌یابی از دستگاه خود و اطمینان حاصل کردن از خرابی ‌های آن از روش‌ های تست خرابی ترانسفوماتور استفاده کنید. این روش‌ ها کمک می‌کنند تا ایرادات دستگاه شما به‌خوبی مشخص‌شده و بتوانید به‌راحتی آن‌ ها را برطرف کنید. در این روش‌ ها از طریق آنالیز گاز می‌توانید عیب‌ های ترانسفورماتور خود را بررسی کرده و آن‌ها را تک‌به‌تک برطرف کنید. برای این روند از گاز کروماتوگرافی استفاده می ‌شود.

تعمیر  و نگهداری ترانسفورماتور

همانطور که اشاره کردیم دستگاه ترانسفورماتور دستگاهی بسیار پیچیده است و نیاز به مراقبت‌ های ویژه ‌ای در حین کار دارد. شما با توجه به سرویس کردن‌ های مداوم و با زمان‌بندی مشخص گاهی اوقات دچار اشکالاتی در دستگاه می‌شوید. در چنین مواردی بهتر است دستگاه خود را به فردی خبره و با صلاحیت بسپارید. در این موارد بهتر است از افراد متخصص برای تعمیر ترانسفورماتور استفاده کنید. این کار می‌تواند طول عمر دستگاه را افزایش داده و کارایی آن را برای مدت‌زمان زیادی برای شما حفظ کند. درصورتی که هر گونه مشکلی برای دستگاه ترانسفورماتور شما به وجود آمد می‌توانید عیب‌یابی و تعمیرات تخصصی آن را به تیم حرفه‌ای صنعت یار بسپارید. درضمن می‌توانید برای مشاهده پروژه‌های اجرا شده این تیم حرفه‌ای در زمینه ساخت، نصب و تعمیر ترانسفورماتور به سایت این مجموعه به آدرس www.etsanatyar.ir مراجعه کنید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26664
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید