امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

زعفران قاین و قائنات


1401/07/27
کد خبر : 26920
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر

احتمالا برای شما جالب است که بدانید قاین و قاینات چه شکلی ست؟! همیشه خرید زعفران قائنات را از طریف سایت انجام داده اید اما با شهر قاین و طبیعت زیبای اطرافش آشنا نیستید و اصلا هیچ بکگراندی در این مورد ندارید. ما در این صفحه تصاویری از فضای سر سبز قاین و قاینات را برای شما تهیه کرده ایم تا از راه دور سفری مجازی به قاین داشته باشید. تیم تولید محتوای آلنج زعفران این تصاویر را برای شما عکاسی کرده است تا مکان های دیدنی و کمتر دیده شده از فضای بکر قاین را باهم ببینیم.
شهرستان قائنات در شمال استان خراسان جنوبی قرار گرفته‌است. این شهرستان از شمال به شهرستان‌های خواف و گناباد از استان خراسان رضوی، از غرب به شهرستان سرایان و از جنوب به شهرستان بیرجند محدود شده و از جانب شرق، مرزی به طول تقریبی ۱۳۰ کیلومتر با کشور افغانستان دارد. مساحت این شهرستان بالغ بر ۱۷٬۷۲۲ کیلومتر مربع می‌باشد. شهرستان قائنات، براساس آخرین تقسیمات کشوری مشتمل بر ۵ بخش و ۱۳ دهستان بوده و ۳۷۳ روستا و ۱۲۹۳ آبادی خالی از سکنه دارد. فاصله غربی‌ترین تا شرقی‌ترین در امتداد خط مستقیم ۲۲۵ کیلومتر و از شمال به جنوب ۹۰ کیلومتر و با شکل متناسب یک مستطیل که از استانهای قم، کهکیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری و گیلان بزرگتر می‌باشد. مرکز این شهرستان شهر قائن که برروی دشتی به همین نام می‌باشد. شهر قاین در مسیر بزرگراه آسیای مشهد به زاهدان تا مرز افغانستان ۱۸۰ کیلومتر فاصله داشته و از سطح دریا ۱۴۴۰ متر بلندی دارد و از دو شهر بیرجند و گناباد فاصله‌ای مساوی ۱۰۵ کیلومتر در ۳۷۲ کیلومتری جنوب مشهد و از تهران ۱۳۰۰ کیلومتر فاصله دارد. رشته کوه قهستان در غرب و شاسکوه و آهنگران در شرق آن سر به آسمان سوده و بلندترین قله منطقه کمر سرخ با ۲۸۴۲ متر در نیم بلوک و پست‌ترین نقطه با ۶۱۰ متر در پترگان قرار دارد.

معرفی زعفران آلنج

آلنج به معنای اصل و نام مزارع زعفران مرحوم کربلایی حسن عباسپور بنیانگذار این شرکت واقع در جنوب شهرستان قاینات  میباشد.زعفران آلنج  با ایجاد تغییرات اساسی در امر پرورش و تولید زعفران و همچنین فراوری اصولی زعفران  به  نمادی از تلفیق سنت و تکنولوژی در صنعت زعفران شهرستان قائنات ، پایتخت طلای سرخ جهان، تبدیل شده است. هدف ما ارائه بهترین و با کیفیت ترین زعفران جهان به مشتریان گرامی است که کیفیت بالای زعفران قاینات بدلیل شرایط اقلیمی منطقه ما را در این راه یاری میرساند و مانیز با استفاده از تکنولوژی روز دنیا در این صنعت در پی افزایش کیفیت و خوش نامی زعفران قائنات هستیم.


زعفران صادراتی


قیمت روز زعفران جز اون مواردیه که با توجه به نوسانات مختلف، دائم در حال تغییر هست و امکان ثبت قیمت ثابتی وجود نداره. ممکنه در طول یک روز چندین مرتبه قیمت زعفران تغییر بکنه و آپدیت بشه پس برای اطلاع از قیمت روز زعفران حتما این صفحه رو چک کنید. کانال ها و سایت های مختلفی هستند که قیمت زعفران را خواسته یا ناخواسته اشتباه نشان میدهند اما آلنج زعفران با توجه به اینکه در راس اصناف زعفران کاران قاین قرار دارد، قیمت هایی کاملا صحیح و معتبری ارائه میدهد بنابراین مرجع قیمت روز زعفران میباشد و شما کاربران عزیز میتوانید بدون داشتن دغدغه، لیست قیمت بروز زعفران را در سایت مشاهده کنید.
زعفران به شاخه های مختلفی تقسیم می‌شود:

زعفران پوشال معمولی

به زعفرانی که دارای 5 ویژگی زیر باشد، زعفران پوشال معمولی می گویند:
۱.خوش رنگ باشد
۲.تکه های به هم چسبیده نداشته باش
۳.انتهای کلاله سفیدی دارد
۴.دارای فرخوردگی است
۵.جنس کلاف باشد

زعفران شبه نگین (پوشال شبه نگین)

زعفرانی که خوش رنگ باشد، تکه های به هم چسبیده نداشته باشد، سه شاخه کلاله از هم جدا نیست ولی انتهای کلاله سفیدی ندارد، دارای فرخوردگی است و جنس کلاف باشد یعنی هنگام برداشتن تکه ای از جنس حجم زیاد تری به همراه آن برداشته شود، زعفران شبه نگین است.

زعفران پوشال معمولی قلم دار (پوشال صادراتی)

این نوع زعفران که جنس آن درشت است دارای ویژگی های زیر نیز می‌باشد:
۱.خوش رنگ باشد
۲.تکه های به هم چسبیده نداشته باش
۳.انتهای کلاله سفیدی دارد
۴.دارای فرخوردگی است
۵.جنس کلاف باشد
زعفران نگین سوپر (سوپر نگین صادراتی)
زعفران نگین سوپر که گران ترین و مرغوب ترین نوع زعفران می باشد، دارای ویژگی های زیر است:۱.تیره نیست.
۲.تکه های به هم چسبیده ندارد.
۳.شاخه کلاله ازهم کاملاً جدا می باشد.
۴.انتهای کلاله ها سفید نیست.
۵.جنس کلاله نباید درشت باشد.
۶.به صورت راست و بدون فر خوردگی خشک شده است.


زعفران صادراتی


کشاورزان اغلب بجز زعفران، زرشک، عناب و پسته هم می کارند. مهمترین محصول اونها زعفران هست که شاید دردسرش کمتر از بقیه محصولات باشه. اما نگهداری و حفظ این محصولات واقعا سخته. برای خرید زعفران از کشاورز که در آلنج میتونین انجام بدین، افراد زیادی باید یک فرایند رو آماده و بستر رو مهیا کنن. در این قسمت میخوایم با تیم های مختلف  فروش زعفران النج آشنا بشیم.


مراحل تحویل تا فروش زعفران بدون واسطه در النج زعفران :

1- کارشناسان آلنج، زعفران رو از کشاورز ها تحویل میگیرن
2- بسته بندی زعفران دومین مرحله ست که مرتب و تفکیک می شوند
3-برای تعیین سطح کیفیت، به ازمایشگاه منتقل و مورد بررسی قرار می گیرند
4- در این مرحله هر نوع زعفران در جایگاه مخصوص خودش (طبقه بندی حالت فیزیکی) سورت میشه
5- مراحه عکاسی صنعتی از انواع زعفران و بسته بندی زعفران
6- مرحله تولید محتوا، توضیحات هر نوع زعفران، ویژگی و اطلاعات کاربردی
7- بارگذاری محصولات در سایت فروش زعفران النج
8- بازاریابی اینترنتی و فروش آنلاین زعفران
9- بسته بندی زعفران و ارسال به شهر مقصد


 زعفران صادراتی

صادرات زعفران

زعفران آلنج در راستای ارتباط مستقیم مشتریان خارجی با کشاورزان قائنات واحد صادرات و ترخیص گمرکی خود را در سال ۹۲ راه اندازی نمود و به تمام کشورهای دنیا زعفران قائنات را بدون واسطه صادر میکند. متوسط  صادرات زعفران قائنات توسط شرکت آلنج بصورت سالیانه حدود ۸۰۰ کیلو گرم بوده که این میزان بصورت سالیانه ۲۰ درصد در حال افزایش است و بسیاری از ایرانیان مقیم خارج و تاجران ایرانی علاقمند به محصولات با کیفیت و بدون واسطه قائنات در این زمینه همکاری و قرارداد داشته اند. کلیه امور گمرکی و ترخیص زعفران توسط واحد صادرات زعفران شرکت آلنج در سریعترین زمان ممکن انجام میشود و نیز برند و نام و مشخصات مشتری با مشورت و نظرخواهی از ایشان بر روی بسته بندی ها قابل چاپ میباشد.زعفران آلنج با توجه به ظرفیت بالای تولید زعفران با کیفیت در استان خراسان جنوبی و مخصوصا قائنات توانایی تامین و صادرات زعفران مقادیر زیاد را در سال دارا میباشد.این شرکت تعاونی زعفران با هماهنگی اتحادیه زرشک و زعفران قائنات که مدیر عامل شرکت زعفران آلنج جناب آقای محمد حسین عباسپور نیز نایب رئیس این اتحادیه میباشد. زعفران  حدود ۹۰ درصد کشاورزان این منطقه را  به صورت امانی و نقدی جمع آوری مینماید تا مستقیما بدست مصرف کننده برساند.امید است که صادرات زعفران بدون واسطه زعفران ایرانی و علی الخصوص قائنات بتوان برند زعفران آلنج را به عنوان با کیفیت ترین زعفران ایرانی به جهانیان معرفی نمود و گامی در جهت اعتلای کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی برداشت.
یکی دیگر از نکات جالب توجه صادرات زعفران طی سال‌های اخیر این است که علیرغم این که چین و هند جزو کشورهایی هستند که بیشترین حجم صادرات محصولات کشاورزی نظیر برنج، خشکبار، چای و... به ایران را دارند تعرفه‌های بسیار سنگینی برای واردات زعفران ایرانی اعمال می‌کنند. تعرفه‌های سنگین باعث شده تا عمده صادرات زعفران ایرانی به هند و چین از طریق امارات و به صورت قاچاق به این کشورها وارد شود که از سویی سود حاصل از این صادرات به جیب صادرکنندگان اماراتی می‌رود و از سوی دیگر ایران می‌تواند با افزایش ارتباط و تعاملات بین‌المللی، راه را برای صادرات زعفران ایرانی  به این کشورها باز کند. حدود 64 درصد از زعفران در بسته‌بندی 10 تا 30 گرمی صادراتی کشور در 10 ماهه امسال به مقصد دو بازار امارات و اسپانیا ارسال شد. چین، عربستان سعودی، هند، هنگ‌کنگ، ایتالیا، سوئد، آلمان و تایوان نیز از دیگر بازارهای بزرگ این محصول صادراتی ایران بودند. در مجموع می‌توان گفت که 90 درصد از عمده‌ترین نوع زعفران صادراتی کشور به شش بازار امارات، اسپانیا، چین، عربستان، هند و هنگ‌کنگ ارسال شد. زعفران در 10 ماهه امسال بعد از پسته خندان دومین محصول عمده صادراتی کشور در حوزه کشاورزی و غذایی بود. همچنین زعفران در بسته‌بندی 10 تا 30 گرمی به تنهایی در مدت زمان یادشده در جایگاه بیستم عمده‌ترین محصولات صادراتی ایران جای گرفت. همچنین زعفران ایران به صورت مستقیم به حدود 40 کشور در این مدت صادر شد که البته زعفران ایرانی از طریق مناطقی مانند امارات و اسپانیا به بازارهای دیگری نیز صادرات مجدد می‌شود که با این حساب تعداد بازارهای صادراتی زعفران ایران بسیار بیشتر از 40 بازار است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26920
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید