امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

روشویی کابینتی بخرم یا روشویی سرامیکی !؟


1401/07/27
کد خبر : 28669
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 11 نفر

امروزه در تمام خانه ها، سرویس بهداشتی و توالت وجود دارد و با توجه به رایج شدن آپارتمان نشینی دیگر نمی توان از دستشویی های خارج از خانه و در حیاط استفاده کرد. سرویس بهداشتی نیاز به روشویی دارد چرا که ما ایرانی ها عادت داریم بعد از استفاده از توالت، دست هایمان را بشوییم از طرفی ظاهر روشویی هم مهم است تا فضای سرویس بهداشتی را از نظر بصری، زیباتر کند. روشویی ها در چند سال اخیر در مدل ها و جنس های زیادی ساخته می شوند و شما می توانید با توجه به سلیقه خود و همچنین ابعاد سرویس بهداشتی، مدل مناسب روشویی مدرن را انتخاب کنید. دو مدل روشویی مدرن پر فروش، روشویی کابینتی است که چند سالی است به بازار آمده و مدل دوم هم روشویی سرامیکی است که جدیدتر می باشد. در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم که کاربردهای روشویی سرامیکی و کابینی و مزایا و معایب هر یک از آنها چیست. ممنون از اینکه تا انتهای مطلب ما را همراهی خواهید کرد.

تنوع روشویی ها

روشویی ها از نظر تنوع، در طرح ها، سایز ها، جنس ها و رنگ بندی های مختلف ساخته می شوند. اول از همه، روشویی به این شکل بود که بر روی یک پایه چینی سوار می شوند و چون که این پایه باریک بود، فضای زیادی را اشغال نمی کرد و برای محیط های کوچک تر هم کاربرد داشت.

پس از آن، روشویی های کابینتی به بازار عرضه شدند که چوبی بودند و باکس هایی برای ذخیره کردن مواد شوینده و وسایل داخل دستشویی داشتند. بر روی چوب این روشویی ها یک ورق پلاستیکی قرار داده می شد تا چوب از رطوبت سرویس بهداشتی مصون بماند اما پس از مدتی که از استفاده این مدل روشویی می گذشت، به دلیل وجود رطوبت و شستشوهای مکرر، دچار رطوبت گرفتگی می شد و برجستگی های خود را نشان می داد. به همین دلیل تولید روشویی های کابینتی چوبی رفته رفته متوقف شد و در حال حاضر روشویی های کابینتی با جنس pvc تولید می شوند.

روشویی کابینتی با جنس pvc، از نوعی پلاستیک فشرده و سخت شده تولید می شود و به نسبت روشویی های چوبی و فلزی، هم از استحکام بیشتری برخوردار است و هم اینکه تنوع بیشتری هم دارد.

روشویی کابینتی

 

روشویی کابینتی بخرم یا روشویی سرامیکی ؟

وقتی انتخاب بین روشویی سرامیکی و روشویی کابینتی باشد، خرید سخت تر می شود چرا که هر دو از نظر جنس و زیبایی می توانند بهترین باشند و سلیقه و نیاز مشتری تعیین می کند که کدام مدل را بخرد.

در این بخش، مزایا و معایب هر یک از این دو نوع روشویی جدید را توضیح می دهیم تا شما بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید :

مزایا و معایب روشویی سرامیکی مدرن

اقلام سرامیکی ساختمانی سالیان زیادی است که مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل مزایایی که دارند، همواره مورد تقاضا هستند. از سرامیک برای تولید چینی آلات بهداشتی استفاده می شود و روشویی سرامیکی نیز یکی از متنوع ترین و پر کاربردترین روشویی های مورد استفاده در سرویس بهداشتی و حمام منازل و اماکن عمومی یا صنعتی است.

این مدل روشویی سرامیکی به تازگی وارد بازار شده است و جنس آن از سرامیک پرسلان است و با روشویی های سرامیکی قدیمی که از جنس چینی لعاب دار هستند، متفاوت می باشد.

از مزایای روشویی سرامیکی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • بهداشتی بودن : سرامیک به دلیل لعاب متراکم و خلل و فرج کم و همچنین سطح صیقلی خود، نفوذ پذیری بسیار پایینی دارد و امکان رشد باکتری ها و قارچ ها بر روی روشویی هایی که از سرامیک ساخته می شوند، به حداقل می رسد. به دلیل همین ویژگی خاص سرامیک است که از آن برای ساخت سینک و روشویی استفاده می شود و یکی از بهداشتی ترین گزینه های ممکن است.
  • نظافت آسان : نظافت سرامیک آسان است حتی اگر برای مدت طولانی تمیز نشده باشد، با مقداری ماده شوینده ساده و آب گرم، به راحتی تمیز می شود.
  • ماندگاری و دوام بالا روشویی سرامیکی : روشویی سرامیکی، یک روشویی با کیفیت و مقاوم در برابر ساییدگی است و تا سالیان سال مورد استفاده قرار می گیرد بدون آنکه ذره ای تغییرات ظاهری داشته باشد.
  • زیبایی، ظرافت و تنوع بالای روشویی سرامیکی : روشویی سرامیکی را می توانید در رنگ بندی و طرح بندی های مختلفی پیدا کنید و همچنین در ابعاد بسیار ظریف و بزرگ، تولید می شود.
  • قیمت متنوع و متناسب روشویی سرامیکی :  روشویی سرامیکی با توجه به ابعاد، ظرافت ساخت و اندازه، در قیمت های متنوعی به فروش می رسد و شما می توانید متناسب با بودجه ای که دارید، یک روشویی سرامیکی زیبا بخرید.
  • مقاوم در برابر رطوبت : سرامیک به دلیل ترکیباتی که دارد، از نفوذ آب جلوگیری می کند و به همین دلیل مقاوم در برابر رطوبت است.

در پایان لازم است به معایب روشویی سرامیکی هم اشاره کنیم که از جمله آنها به شرح زیر هستند :

  • شکنندگی
  • وزن بالا
  • ضرورت نصب ایمن تر به دلیل وزن بالایی که دارد.
  • قیمت گران بعضی از روشویی های سرامیکی لوکس
  • نیاز به تمیز کاری روزانه دارد زیرا رنگ زمینه آن سفید است و بیشتر از هر مدل دیگری مستعد لکه و آلودگی می باشد.

روشویی مدرن

مزایا و معایب روشویی کابینتی مدرن

روشویی های کابینتی در دو نوع دیواری و زمینی در بازار موجود هستند که در انواع دیواری به دلیل آنکه از سطح زمین فاصله دارد، برای تمیز کردن و نظافت کارتان را راحت تر می کنند. در مدل های زمینی نیز پایه ها طوری طراحی شده اند که در مقابل ضربه و رطوبت مقاوم باشند و ماندگاری بالایی داشته باشند.

پس اگر به دنبال یک مدل روشویی هستید که اقلام آرایشی و بهداشتی خود مانند مسواک، حوله، شوینده ها و ... را در آن نگهدارید و همچنین از بابت جنس و کیفیت روشویی خیالتان راحت باشد، روشویی کابینتی جنس pvc را به شما پیشنهاد می کنیم.

از مزایای روشویی کابینتی عبارتند از :

  • نظم بیشتر : با استفاده از روشویی کابینتی می توانید به فضای سرویس بهداشتی نظم بیشتری بدهید و وسایل را داخل کمد روشویی قرار دهید.
  • رعایت بهداشت : نگهداری لوازم شخصی داخل کمد بسته، باعث بهداشت بیشتر می شود مخصوصا در فضای سرویس بهداشتی که آلودگی های زیادی هم دارد، روشویی کابینتی به حفظ بهداشت کمک می کند.
  • ماندگاری بالا : روشویی کابنیتی pvc به نسبت سایر کابینت روشویی ها ماندگاری بسیار بهتری دارد و پس از سالها استفاده، کیفیت خود را از دست نمی دهد زیرا پی وی سی جزو مواد تجزیه ناپذیر است.
  • ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت : از مزایای کابینت روشویی  pvc، مقاوم بودن آن در برابر رطوبت است و هیچ میزان آبی از جداره آن نفوذ نمی کند.
  • ضدخش : کابینیت روشویی pvc ضد خط و خش است در نتیجه برای همیشه خیالتان راحت است که یک کابینت زیبا داخل سرویس بهداشتی خود دارید.
  • مقاوم در برابر گرما و حرارت : روشویی کابینتی pvc عایق گرما و حرارت است و به این راحتی ها در مقابل حرارت خراب نمی شود.
  • نصب آسان : نصب روشویی کابینتی پی وی سی آسان است و هزینه نصب کمتری به نسبت نصب روشویی سرامیکی دارد.
  • وزن اندک : روشویی کابینتی pvc به نسبت روشویی سرامیکی وزن بسیار پایین تری دارد و اگر قصد جابجایی و وصل کردن آن در سرویس بهداشتی دیگری داشته باشید، کارتان سخت نخواهد بود.
  • تنوع مدل : کابینت روشویی pvc تنوع بالایی دارد و اگر قصد خرید این مدل کابینت را داشته باشید با مدل های زیادی روبرو می شوید.

به جزء مزایای فوق، از معایب روشویی کابینتی می توانیم به این مورد اشاره کنیم که نیاز به تمیزکاری دائمی دارد و تقریبا هر روز باید آن را تمیز کنید.

سخن پایانی

روشویی سرامیکی و روشویی کابینتی دو مدل از روشویی های مدرن هستند که مدل های مختلفی هم در بازار دارند. روشویی سرامیکی جدیدتر است و جنس آن از سرامیک پرسلان می باشد پس آن را با روشویی سرامیکی قدیمی که جنس چینی لعابی دارد، اشتباه نگیرید.

در یک جمع بندی اگر بخواهیم این دو مدل روشویی را مقایسه کنیم، روشویی کابینتی که از جنس pvc ساخته شده است، وزن کمتری دارد و به همین دلیل نصب و حمل و نقل آسان تری دارد اما در سایر موارد مثل نفوذ ناپذیری در مقابل رطوبت، عایق گرما و حرارت، تنوع رنگ و طرح، تنوع سایز و ابعاد و ... با یکدیگر برابری می کنند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28669
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید