امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

راه های تشخیص ایزوگام خوب و با کیفیت


1401/07/27
کد خبر : 27180
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 24 نفر

پس بهتر است که قبل از آنکه فصول سرد سال فرا برسد به فکر این مسئله باشند. قیمت آسفالت و قیمت ایزوگام باعث می شود که ما در انجام این کار سهل انگاری کنیم و متاسفانه بعد از بروز خرابی پشیمان می شویم.
 
عمر مفید بهترین نوع ایزوگام بین 8 تا 10 سال و بهترین نوع آسفالت 20 سال است. بنابراین اگر ایزوگام خانه شما قدمتی بیش از این مدت زمان دارد، نیازمند نصب مجدد ایزوگام هستید. نصب ایزوگام کاری است که نیاز به افراد متخصص در این زمینه دارد و کوچکترین اشتباه در عایق کاری آن ضررهای سنگینی برای شما به بار می آورد. پس بهتر است که این کار را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید.
در ادامه این مطلب قصد داریم تا نکاتی را در انتخاب یک ایزوگام خوب و با کیفیت با شما در میان بگذاریم.
1.    قیمت ایزوگام بالا، دلیل بر باکیفیت بودن آن نیست. (پس اگر هنگام خرید، قیمت ایزوگام پایین بود به نکات دیگری که در ادامه به آن اشاره می کنیم دقت کنید.)
2.    یکی از ساده ترین روش ها برای تشخیص ایزوگام خوب، بوییدن ایزوگام است. اگر ایزوگام بوی نامطبوعی بدهد، کیفیت خوبی هم ندارد؛ البته بوی بد ایزوگام هم با روش هایی از بین می برند. پس به این روش هم اکتفا نکنید.
3.    از کاربردی ترین راه های تشخیص ایزوگام میزان چسبندگی آن است. با دست کشیدن به ایزوگام متوجه این قضیه می شوید اگر چیزی به دستتان نچسبید، ایزوگام مرغوب است. ولی اگر سنگ ریزه و ذرات سیاه رنگ به دستتان چسبید، دلیل بر بی کیفیتی ایزوگام است.
4.    ایزوگام با کیفیت از قدرت کشسانی بالایی برخوردار است. پس تا جایی که میتوانید ایزوگام را بکشید. اگر دچار پارگی نشد جنس ایزوگام قابل قبول است.
5.    اگر برای تست ایزوگام فرصت دارید. تکه ای از آن را برش بزنید و به مدت 2 ساعت در فریزر نگهداری کنید. سپس تا زاویه 120 درجه خم کنید. اگر اثری از شکستگی یا ترک خوردگی در آن مشاهده کردید به کیفیت آن شک کنید!
6.    وزن یک عایق و ایزوگام با کیفیت 4 کیلوگرم در هر متر مربع است. یعنی ایزوگامی که 1 متر عرض و 10 متر طول دارد وزنی معادل 40 کیلو گرم خواهد داشت.
7.    ضخامت عایق یکی دیگر از معیار های مهم خوب بودن عایق است که البته به لایه های ایزوگام بستگی دارد. بطور مثال ایزوگام 1 لایه 3 میلی متر، ایزوگام 2 لایه 4 میلی متر و ایزوگام 3 لایه 5 میلی متر ضخامت دارد.
8.    ایزوگام‌های سه لایه از کیفیت بهتری نسبت به ایزوگام‌های دولایه و یک لایه برخوردار هستند.
9.    و در نهایت پایین بودن قیمت ایزوگام یکی از دلایل مهم در انتخاب ایزوگام است. ایزوگامی که قیمت پایینی داشته باشد 100 درصد کیفیت مناسبی ندارد.
در آخر اگر شما بهترین و با کیفیت ترین نوع ایزوگام را هم انتخاب کنید. اما نصب ایزوگام را به افراد غیرحرفه ای بدهید. نتیجه ای در بر نخواهد داشت و برای شما ضرر و زیان به بار می آورد. پس بهتر است که اجرای آسفالت و ایزوگام را به افراد حرفه ای و کار بلد در این حوزه واگذار کنید. در این زمینه شرکت های زیادی هستند که برند و شهرت خاصی ندارند
 یکی از بهترین شرکت ها و برندها با سابقه ای طولانی در این حوزه، ایزوگام ایران است. ایزوگام ایران (https://izogamiran.com)، بهترین مجری قیرگونی و آسفالت کاری و ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ایزوگام، قیمت قیرگونی و قیمت آسفالت می‌باشد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27180
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید