امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب و نحوه‌ی استفاده صحیح آن


1401/07/27
کد خبر : 25812
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 18 نفر

باید بدانید که نحوه‌ی صحیح استفاده از کرم‌های ضد آفتاب می‌تواند روند پیری پوست شما را کندتر کند. از طرفی دیگر انتخاب یک ضد آفتاب باکیفیت ممکن است برای هرکسی دشوار باشد.
بنابراین ما قرار است در این مقاله در مورد نحوه‌ی صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب و انواع آن با شما عزیزان صحبت کنیم؛ پس برای کسب اطلاعاتی کامل تا پایان این مقاله همراه ما باشید.


 
بهترین کرم ضد آفتاب خارجی

کرم ضد آفتاب برای چه افرادی می‌باشد؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که آیا پوست من نیاز به کرم ضد آفتاب دارد یا خیر؟ شاید با خود فکر کرده‌اید که شما پوستتان خوب است در نتیجه نیاز به ضد آفتاب ندارد.
در پاسخ به این فکر و سوال باید گفت که ضد آفتاب کرمی است که هر متخصص آن را برای تمامی سنین تجویز می‌کند. پس اگر تاکنون از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نکرده‌اید، بهتر است که از امروز تصمیم بگیرید این کرم را بزنید.
البته کرم‌های ضد آفتاب متنوعی وارد بازار شده‌اند که با برندهای خارجی و داخلی متنوعی به فروش می‌رسند. راهنمای خرید کرم ضد آفتاب
می‌تواند شما را در انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب کمک نماید.


 
استانداردهای اصلی یک کرم ضد آفتاب مناسب

چرا باید کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

نور خورشید دارای اشعه‌های مضری به نام اشعه‌های فرابنفش می‌باشد که برای پوست انسان بسیار خطرناک است؛ بنابراین کرم‌های ضد آفتاب می‌توانند در برابر اشعه‌های مضر خورشید از پوستتان محافظت نمایند.
شاید این موضوع را ندانید ولی برخورد اشعه‌ی خورشید با پوست می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را تشدید کند. خطر ابتلا به سرطان پوست فارغ از نژاد، سن و جنسیت ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد؛ بنابراین بهترین گزینه برای پیشگیری از این بیماری تنها استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب می‌باشد.


 
ضد آفتاب و تاثیر آن بر خشکی پوست

کرم ضد آفتاب مناسب

همانطور که گفته شد کرم‌های ضد آفتاب در انواع و اقسام گوناگونی وجود دارند و این موضوع ممکن است کمی قدرت انتخاب را برای شما سخت کند. برای حل این موضوع می‌توان از آکادمی درماتولوژی آمریکا کمک گرفت، این موسسه ویژگی اصلی یک ضد آفتاب مناسب را اینگونه بیان می‌کند:
•    Spf آن 30 درصد به بالا باشد.
•    مقاومت خوبی در برابر آب داشته باشد.
•    محافظت خوبی در مقابل اشعه‌های مضر مانند uva و uvb داشته باشد.
شما می‌توانید با انتخاب یک راهنمای خرید کرم ضد آفتاب مناسب بهترین محصول پوستی را برای خودتان تهیه نمایید.
علت حساسیت پوست با کرم ضد آفتاب
در برخی موارد ممکن است که خود فرد پوستی حساس داشته باشد و با زدن کرم حساسیت آن بیشتر شود و در برخی مواقع ممکن است که خود کرم این حساسیت را برای پوست ایجاد نماید.
برای اینکه حساسیت‌زایی یک ضد آفتاب را چک کنید، بهتر است که ابتدا آن را بر روی بازوی خود تست نمایید. اگر حساسیتی ایجاد شد می‌توانید کرم ضد آفتاب دیگری را برای خود تهیه نمایید.
انتخاب کرم‌های ضد آفتاب بی‌رنگ که دارای ذرات معلق اکسید روی و اکسید فلز غیر طبیعی هستند، می‌تواند بهترین گزینه برای پوست‌ها حساس باشد.
البته تنوع آنقدر در کرم‌های ضد آفتاب زیاد است که محصولاتی هم برای پوست‌های حساس در نظر گرفته شده است؛ هم‌چنین کرم‌های ضد افتابی هم مخصوص پوست کودکان ساخته شده که می‌توانید برای فرزندانتان خریداری نمایید.


 
بهترین فروشگاه ضد آفتاب

انواع کرم‌های ضد آفتاب موجود در بازار

 

•    ضد آفتاب ضد آب:

کرم‌های ضد آفتابی وجود دارند که به صورت ضد آب می‌باشد، شما می‌توانید از این کرم برای شنا در دریا و استخر استفاده نمایید.
البته بهتر است برای این نوع کرم گول حرف‌های برخی از تبلیغات را نخوردید و با استفاده از یک راهنمای خرید کرم ضد آفتاب بهترین نوع آن را تهیه نمایید.

•    لوسیون:

بیشتر کرم‌های ضد آفتاب موجود در بازار به صورت لوسیون هستند که قیمتی بسیار مناسب دارند. این نوع کرم‌ها ممکن است کمی احساس چسبندگی به پوست شما بدهد.

•    کرم ضد آفتاب برای دفع حشرات:

این نوع کرم برای دفع حشرات مورد استفاده قرار می‌گیرد، البته مواد ضد حشرات موجود در آن ممکن است اثر خود ضد آفتابی بودن را تا حدودی کاهش دهد.

•    کرم ضد آفتاب مخصوص پوست‌ کودکان و پوست‌های حساس:

کرم‌های ضد آفتابی ساخته شده‌اند که کاملا سازگار با پوست‌های حساس می باشد، چراکه بیشتر از فاکتورهای فیزیکی در آن استفاده شده است و فیلترهای شیمیایی را در آن به حداقل رسانده‌اند.
به همین دلیل می‌توان از این نوع کرم ضد آفتاب برای نوزادان و کودکان خردسال هم استفاده کرد.
شما می‌توانید با استفاده از یک راهنمای خرید کرم ضد آفتاب مناسب بهترین محصول را برای پوست حساس خود تهیه نمایید.

نحوه صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب

برای اثر بخشی بیشتر کرم ضد آفتاب باید آن را 20 الی 30 دقیقه قبل از خروج از منزل بر روی پوستتان بزنید. نحوه صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب به شرح زیر می‌باشد:
•    قبل از اینکه درب کرم را باز کنید، آن را به خوبی تکان دهید تا مواد داخلش به خوبی ترکیب شود.
•    اگر می‌خواهید مرطوب کننده یا آبرسان به پوستتان بزنید باید آن را قبل از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.
•    به مقدار لازم بر روی پوست کرم ضد آفتاب بزنید، چراکه استفاده کم از کرم ضد آفتاب ممکن است نتیجه دلخواه را برای شما ایجاد نکند. پس به اندازه از این کرم استفاده نمایید.
•    کرم ضد آفتاب را از پیشانی شروع به زدن کنید.
•    هنگام استفاده از ضد آفتاب مراقب باشید تا دور چشمانتان نزنید؛ چرا که برخی از این کرم‌ها برای دور چشم مناسب نمی‌باشند.
•    بهتر است طبق دستوری که بر روی بسته کرم نوشته شده عمل نمایید. توجه نمایید که کرم ضد آفتاب باید هر دو ساعت مجدد تمدید شود.


 
کرم ضد آفتاب رنگی



سخن پایانی
کرم‌ ضد آفتاب بهترین انتخاب برای محافظت از پوست می‌باشد، این نوع کرم برای تمامی افراد در هر سنی مناسب است.
استفاده از کرم‌های ضد آفتاب با درصد 30 به بالا، اثربخشی بهتری خواهند داشت؛ بنابراین برای خرید ضد آفتابی مناسب باید نهایت دقت را به کار ببرید و بهترین نوع را باتوجه به نوع پوستتان انتخاب نمایید.

گالری تصاویر
برچسب ها :
# کرم ضد آفتاب

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25812
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید