امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

راهنمای خرید کرتین وال


1401/07/27
کد خبر : 26637
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 16 نفر

کرتین وال یکی از عباراتی است که در سالهای گذشته در صنعت ساخت و ساز زیاد به کار می رود اما شاید عموم مردم با آن آشنایی نداشته باشند یا در خرید و نوع انتخاب آن دچار شک و شبهه باشند، به همین خاطر در ادامه این مطلب که با کمک شرکت محبوب و حرفه ای آلوتک نگارش شده است به زبان عامیانه کرتین وال ها را بررسی کرده و یکبار برای همیشه جواب سوال های متداول را در این زمینه خواهیم داد.

کرتین وال چیست؟

سیستم های کرتین وال که به آنها پرده دیواری نیز گفته می شود، سیستم های روکش غیر سازه ای برای دیوارهای خارجی ساختمان ها هستند. عموما از آنها در سیستم پوشش نمای ساختمان های بزرگ و چند طبقه استفاده می کنند.
کرتین وال ها فضای داخلی را از نمای بیرونی جدا می کنند، اما فقط وزن خود و بارهای تحمیل شده به آنها (مانند بارهای باد، بارهای لرزه ای و غیره) را تحمل کرده و به ساختار اولیه ساختمان منتقل می کنند. این برخلاف بسیاری از اشکال ساخت و ساز سنتی است که در آنها در حقیقت دیوارهای خارجی بخش اساسی ساختار اولیه ساختمان هستند.
به طور معمول، سیستم های کرتین وال شامل یک قاب آلومینیومی سبک هستند که می توان پانل های لعاب دار یا مات را روی آن ثابت کرد. این پانل های پر کننده اغلب "شیشه ای" توصیف می شوند، چه از شیشه ساخته شده باشند یا از پلاستیک و سایر جنس ها.
کرتین وال ها در قرن نوزدهم با توسعه پانل های شیشه ای بزرگ ظهور کردند و از دهه 1930 که آلومینیوم به عنوان مصالح ساختمانی برای اولین بار در دسترس قرار گرفت، استفاده از آنها رایج شد و حالا در ایران هم از نماهای محبوب به شمار می روند.
می توان گفت کرتین وال ها با جنبش مدرنیسم و به ویژه سبک بین المللی که در اواسط قرن بیستم رواج یافت، ارتباط تنگاتنگی دارند. کرتین وال سبکی مدرن و بدون تزئینات اضافی بود، که با تکرار واحدها و استفاده گسترده از شیشه شکل جذاب آن مشخص می شد؛ سبکی که هنوز برای ساختمانهای بلند در شهرهای جهان در حال استفاده گسترده است.
خوب است بدانید که کرتین وال را می توان به صورت سفارشی طراحی و تولید کرد، اما اگر کرتین وال خاصی مد نظر دارید باید به تولیدکننده های مستقیم مراجعه نمایید که آلوتک یکی از بهترین و فعال ترین ها در ایران در این زمینه است البته باید گفت که سیستم های طراحی سفارشی به طور کلی فقط برای ساختمانهای بزرگتر مقرون به صرفه هستند.



کرتین وال در کنار پنجره های دوجداره

نمای ساختمان ها منتقل کننده سبک ساخت بنا و آنچه در آن ساختمان در حال رخ دادن است، می باشند به همین خاطر در سالهای اخیر سبک های مدرن پرطرفدارتر شده اند زیرا طراحی های مینیمال باب میل بسیاری از مردم در سراسر جهان بوده اند. گذشته از کرتین وال و طرح های جذابی که دارد و سهولت و سرعت نصب آن، همواره درب و پنجره های دوجداره آلومینیمی آلوتک در ایران جزو پرطرفدارها هستند. دلیل این موضوع مزایایی است که درب و پنجره های دوجداره (اغلب آلومینیومی) با خود به همراه دارند که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:
ذخیره انرژی
کاهش صدا
افزایش امنیت
افزایش ارزش ملک
قابلیت نصب بر روی انواع پروفیل
عدم تغییر رنگ
مهار اشعه یو وی
مقاوم در برابر زلزله
عدم ایجاد بخار روی شیشه
غیر قابل اشتعال
تنوع در طرح و رنگ
امکان سفارشی سازی
ساخت به صورت کشویی و لولایی



بهترین شرکت ارائه دهنده کرتین وال و درب و پنجره دوجداره در ایران

مجموعه ساتر با توجه به نیاز بازار و با توجه به علم مدیریت در رشته معماری از سال 1384 وارد بازار نمای ساختمان گردید شرکت ساتر تنها نماینده رسمی و انحصاری در ایران و دفتر شرکت آلوتک ترکیه در ایران می باشد که به غیر از ارائه خدمات فروش محصول و دپو سریع در تهران، پکیج کامل مهندسی نما وطراحی فنی، پیشنهاد سیستم و محاسبات و دیتیل استفاده صحیح و بهینه از پروفیلها، یراقها را طبق استانداردهای بین المللی اراِِئه می‌دهد.

در بعضی از پروژه ها که حساسیت معماری و طراحی بالا باشد با همکاری تیم تخصصی فنی و مهندسی شرکت آلوتک ترکیه پس از بازدید مطابق دیتایل پیشنهادی و خاص بودن آن سیستم طراحی و مختص پروژه، سفارش گذاری و تولید می‌شود.
در فرایند تولید امکان بازدید کارفرمایان محترم و نمایندگان ایشان از فرایند تولید امکان پذیر می باشد و امکان تست های آزمایشگاهی معتبر در اروپا در مقیاسی از دیتایل پروژه مورد نظر منحصر پروژه گواهینامه استاندارد دریافت می‌گردد و انجام آموزش به مجریان و بازدید و نظارت در تمام مراحل تولید و نصب پروژه و در قالب یک مجموعه موجب گردیده که در عرصه صنعت نما و درب پنجره ساختمانی به ویژه در خصوص ساختمان های بلند مرتبه و دارای پیچیدگی، برتری خاصی نسبت به سایر فعالان در این صنعت داشته باشد.

راه های ارتباطی با نمایندگی آلوتک در ایران:

آدرس دفتر مرکزی: تهران، شهرک غرب بلوار پاکنژاد بهاران 1 پلاک 7 واحد 2
  تلفن :  021-88697070
 فاکس : 021 - 88695231
 ایمیل :info[@]saterco.com
وب سایت: https://www.alutech.ir/


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26637
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید