امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

راهنمای خرید وسایل گازسوز


1401/07/27
کد خبر : 28687
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

کالاها و وسایل گاز سوز نقش اساسی در روند زندگی بسیاری از جوامع دارند گرچه استفاده از این سوخت فسیلی و مخرب محیط زیست در بسیاری از کشورهای پیشرفته و یا کشورهای ثروتمند منسوخ شده و یا در سطح بسیار محدود و سطحی مورد استفاده قرار می گیرد اما در بسیاری جوامع دیگر به قدرت و توانایی لازم برای جایگزینی بجای گاز بدلایل مختلف نرسیده اند و گاز بعنوان سوخت اصلی و اساسی در آن جوامع بحساب می آید.

کشور ایران بدلیل داشتن منابع گسترده و فراوان گاز استفاده های گسترده ای از این منابع خدا دادی می کند بخاطر وجود این ذخایر و بدست آوری بسیار راحتر آن نسبت به نیروی برق که یک انرژی مطمئن تر و تجدید پذیر است در اکثر منازل وسایل گازسوز به فراوانی یافت می شود در کنار کالاهای خانگی خودروها هم از این سوخت استفاده می کنند.

برای خرید اینترنتی انواع وسایل گاز سوز مانند خرید اینترنتی آبگرمکن گازی و یا خرید بخاری گازی می توانید از انواع فروشگاه های اینترنتی مانند فروشگاه اینترنتی فروشکالا اقدام بخرید بخاری و یا انواع وسایل گازسور و برقی بکنید و وسیله خریداری شده را سالم در محل آدرسی که شما اعلام کرده اید دریافت کنید شما تا هفت روز می توانید در صورت وجود هر مشکل در کالای خریداری شده و یا هرگونه مغایرت آن کالا را پس بدهید و پول خود را دریافت نمایید.

در اینجا به چند نمونه از وسایل گازسوز خاگی می پردازیم

ابتدا وسایل گاز سوز را از نظر محفظه احتراق به سه دسته تقسیم می کنیم.

دسته اول نوع A آنهایی هستند که محفظه احتراق باز دارند و نیازی به دود کش ندارند این دسته اکسیژن لازم برای انجام عمل احتراق را از محیط اطراف خود می گیرند و سیستم احتراق آنها با استفاده از تکنولوژی جدیدطوری طراحی شده است که بمحض اینکه میزان اکسیژن محیط از حد معین پایین تر آمد و یا منو دی اکسید کربن از حد مجاز بیشتر شد و یا به حد خطرناک رسد شعله های گاز شعله های آن وسیله قطع می شود و فقط گاز پیلوت در جریان باقی می ماند و وقتی میزان منو اکسید پایین آمد مجددا شعله های وسیله گاز سوز روشن می شوند. مانند بخاری های بدون دوکش که اخیر بیشتر رایج شده اند و یا اجاق گازها که نیازی به دودکش ندارد.

دومین نوع از دسته وسایل گازسوز نوعB هستند که بعنوان محفظه احتراق باز هستند و احتیاج ضروری به دود کش دارد و از طریق دودکش مواد سمی و منواکسید کربن تولید شده بر اثر سوختن گاز را به محیط خارج و باز منتقل می کند این نوع وسایل اکیژن و هوای مورد نیاز سوختن شعله های گاز را از محیط اطراف خود بدست می آورد نوع دود کش این نوع وسایل دودکش تک جداره می باشد. مانند بسیاری از بخاری ها و شومینه های گرمایی که خانواده ها در زمستان برای گرم کردن محیط زندگی از آنها استفاده می کنند و یا انواع آبگرمکن های زمینی و دیواری استفاده از دود کش تک جداره برای این نوع وسایل اجباری و ضروری می باشده و عدم نصب دود کش باعث مسمومیت و مرگ خواهد بود.

سومین دسته از دسته های وسایل گازی از نوع C محفظه احتراق بسته است این نوع وسایل کاز سوز هم مواد سمی و منواکسید کربن را از طریق دودکش خارج می کند و هم اکسیژن لازم برای سوخت شعله ها را از محفظه بدست می آورد دودکش این وسایل از نوع دوجداره فن دار است که مواد سمی تولید شده وسیله گازسوز را از مرکز دودکس توسط فن خارج می شود و همزمان اکسیژن مورد نیاز از اطرا ف جدار داخلی و از طریق فضای بین دو جدار دودکش به طرف شعله ها هدایت می شود. مانند بسیاری از آبگرمکن های تولیدی جدید و یا پکیج های شوفاژ دیواری بوتان و ایران رادیاتورکه از سیستم خلیه محفظه دوجداره فن دار استفاده می کنند

انواع وسایل گازسوز خانگی گاز سوز

آبگرمکن گازی دیواری

آبگرمکن گازی زمینی

بخاری گازی مبله

بخاری گازی دیواری

شومینه

فر گاز

اجاق گاز معمولی

اجاق گاز روکابینتی

تنور گازی خانگی

پکیج شوفاژ دیواری

مزایای استفاده از وسایل گازسوز

براحتی و بوفور در دسترس است

قیمت گاز در کشور به نصبت سوخت های دیگر ارزان تر است

هزینه های تعمیر آنها نسبتا مناسب است

دارای گرما دهی خوبی است

نصب این وسایل آسان است

آبگرمکن های دیواری آب فوری و 24 ساعته بما می دهند

معایب استفاده از وسایل گاز سوز

احتمال نشط گاز و ایجاد آتش سوزی و انفجار محل

خطر نشت مواد محترقه مانند دود و مواد سمی و مسمومیت افرا موجود در محل

بخاری های گازی رطوبت محیط را می گیرند و هوای محیط را خشک میکنند و بعضی از افراد را دچار مشکل می کنند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28687
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید