امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

راهنمای خرید میکروفن رومیزی


1401/07/27
کد خبر : 25784
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر


میکروفن (microphones) یکی از ابزارهای مهم و کاربردی برای افرادی است که در زمینه‌های سخنرانی، مداحی، تولید محتوای صوتی (پادکست)، کارهای رادیویی، مجری گری و … فعالیت دارند. این محصول در انواع مختلفی از جمله یقه ‌ای، رومیزی، داینامیک و … در بازار دیده می شود.
انتخاب و خرید میکروفن مناسب به بودجه و کاربرد شما وابسته است. میکروفن‌های موجود در بازار بسته به قیمت و قابلیت‌ها، هرکدام برای کاربرد خاصی مناسب هستند. با مطالعه این مطلب می توانید نکاتی را که پیش از خرید میکروفن نیاز است، در نظر بگیرید و در نتیجه بهترین گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید.

میکروفن رومیزی چیست؟

با توجه به پیشرفت و کاربرد تکنولوژی در زندگی امروز، میکروفن به یکی از تجهیزات ‏صوتی ضروری تبدیل شده است. میکروفون رومیزی هم یکی از پرکابردترین انواع آن است که در مکان‌های مختلف ‏به کار می‌رود.
همانطور که از نام آن مشخص است، میکروفن رومیزی بر روی یک پایه قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را بر روی میز و ‏سطوح صاف قرار دهید. کار با یک میکروفون رومیزی استاندارد نیز معمولا آسان است. کافیست آن را به ‏پورت دستگاه مورد نظر وصل کنید و از آن استفاده کنید.


 

انواع میکروفن رومیزی ‏

پیش از خرید میکروفن رومیزی، بهتر است با انواع و شیوه عملکرد این دستگاه‌ها آشنایی داشته باشید.
میکروفن های رومیزی به چند مدل تقسیم می‌شوند: ‏

‏ 1. میکروفن رومیزی پیجینگ

معروف‌ترین میکروفون های رومیزی حرفه‌ای مدل پیجینگ می‌باشند. میکروفن رومیزی پیجینگ جهت پیج کردن یا ‏اطلاع ‌رسانی در مکان‌های مختلف مانند بانک، فرودگاه، بیمارستان و ... به کار می‌رود. این میکروفون انعطاف‌پذیری خوبی دارد، سری آن در تمامی جهات می‌چرخد و به راحتی می توان از آن استفاده کرد.
به طور ‏کلی میکروفن های رومیزی پیجینگ توسط یک کلید روشن و خاموش می‌شوند که مجهز به یک LED روشن خاموش هستند. این نوع میکروفن با یک کابل ‏اتصال به آمپلی فایر متصل می شود. برخی از انواع حرفه‌ای میکروفون پیجینگ رومیزی، توانایی اجرای فایل صوتی و انتقال آن به ‏بلندگو را نیز دارند. ‏

2. میکروفن رومیزی کنفرانس

در برگزاری مراسم یا کنفرانس ها برای اینکه صدا به شکل یکنواخت و مناسب به گوش حاضرین و مخاطبین برسد، میکروفن رومیزی کنفرانس استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که میکروفن رومیزی کنفرانس با میکروفن پیجینگ کاربردی متفاوت است.
فرض کنید یک جلسه مهم دارید و تعداد افراد و فاصله آن ها زیاد است. بدون وجود میکروفون ‏رومیزی برای کنفرانس، برگزاری مناسب جلسه ممکن نیست. ‏میکروفن رومیزی کنفرانس به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند که صدای خود را به شکل یکنواخت به افراد دیگر برسانند. ‏


‏3. میکروفن رومیزی برای کامپیوتر

یکی از کاربردهای دیگر میکروفون رومیزی برای لپ‌تاپ ‏و کامپیوتر است. از مهترین کابردهای آن می‌توان به گیمینگ، مکالمه اینترنتی، ضبط صدا و ضبط فیلم ‏برای شبکه های اجتماعی، اشاره کرد.
کاربرد آسان این محصول یکی از دلایل محبوبیت آن است. زیرا برای استفاده، کافی است تا آن‌ها را به پورت مربوط متصل کنید. بهتر است بدانید میکروفن های رومیزی کامپیوتر با تمامی سیستم عامل‌ها سازگار هستند.



‏میکروفون رومیزی بی سیم و باسیم

تمام انواع میکروفون(Types of microphones) های رومیزی که اشاره شدند، در دو مدل بی سیم و با سیم به فروش می‌رسند. ‏هر کدام از آنها مزایای خود را دارند و از نظر عملکرد تفاوت زیادی ندارند. به طور مثال در اتاق ‏کنفرانس بهتر است که از مدل بی سیم استفاده کنید، زیرا معمولا جلوی هر فرد یک میکروفون رومیزی ‏قرار می گیرد. پس اگر سیم‌ها زیاد باشند ممکن است مشکلاتی ایجاد شود یا جلوه زیبایی نداشته باشد.

انتخاب میکروفن مناسب

وقتی در بازار به‌ دنبال خرید میکروفن هستید، حتما کاربرد مشخصی از آن می خواهید. میکروفن‌ها صرف‌نظر از ظاهر و بازه قیمتی، هرکدام برای وظیفه خاصی طراحی شده‌اند. پس مهم‌ترین نکته در انتخاب آن‌ها، توجه به کاربری مورد نیاز است.
اکنون که با انواع میکروفن‌های رومیزی و کاربرد آن ها آشنا شدید، به راحتی می توانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

قیمت میکروفون های رومیزی

در انتخاب هر تجهیزات سخت‌افزاری، بودجه کاربر بسیار اهمیت دارد. حتی در صورت داشتن بودجه‌ زیاد، باید در انتخاب تجهیزات دقت کنید تا میکروفن مورد نیاز خود را تهیه کنید. بازه قیمت میکروفن‌های رومیزی در بازار بسیار متنوع است. اگرچه قیمت بیشتر همیشه به ‌معنای کارایی بهتر نیست، اما ارتباطی نسبی بین قیمت و کیفیت وجود دارد.

لوازم جانبی

هنگام خرید میکروفن باید به لوازم جانبی آن نیز دقت کنید. پیشنهاد می کنیم تنها به‌ دنبال گزینه‌ی گران‌تر یا ارزان‌تر نباشید و نیازهای خود را در انتخاب میکروفن در اولویت اول قرار دهید.

کلام آخر
خرید میکروفن خوب و باکیفیت یکی از نیازهای افرادی است که در سالن های کنفرانس، سخنرانی، اطلاع رسانی، تولید محتوای صوتی و … فعالیت دارند. میکروفن های رومیزی از انواع پرطرفدار میکروفن ها هستند که امکان ضبط و پخش صدای رسا، شفاف و باکیفیت را فراهم می‌کنند.
اگر به دنبال خرید میکروفن رومیزی از بهترین برندهای موجود در بازار هستید پیشنهاد می کنیم به فروشگاه بانی باند مراجعه کنید. در فروشگاه اینترنتی بانی باند انواع و اقسام سیستم‌های صوتی جهت برآورده کردن نیازهای مختلف مشتریان ارائه می گردد. مشتریان می توانند پس از کسب آگاهی کامل در مورد محصولات، به آسانی محصول مورد نظر خود را از بین مدل های مختلف انتخاب کنند و سفارش بدهند.
به علاوه می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره محصولات و خرید تجهیزات با فروشگاه اینترنتی بانی باند تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25784
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید