امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

راهنمای خرید قهوه‌ساز خانگی


1401/07/27
کد خبر : 26094
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 23 نفر

این مقاله کمی دلچسب، گرم، تلخ و البته خوشمزه نوشته شده است. می خواهیم در مورد یک خرید جذاب صحبت کنیم. خرید قهوه‌ ساز خانگی که جای آن کاملا در آشپزخانه شما خالی است. اما بیایید به کمی پیش‌تر از این خرید برویم. یعنی اول با خودتان این موضوع را بررسی کنید که شما از چه نوع قهوه‌ ای از لحاظ میزان درصد آسیاب دانه‌ ها و یا استفاده کردن یا نکردن از فیلتر برای قهوه درست شده، لذت می‌برید؟ اسپرسو دوست دارید، کاپوچینو، لاته، قهوه ترک یا فرانسه و یا غیره؟ معمولا چه زمانی در روز را به نوشیدن قهوه ترجیح می‌ دهید و چه میزان بودجه‌ ای را برای خرید قهوه‌ساز خانگی در نظر گرفته‌اید؟
حال اگر به تمام این سوالات پاسخ داده‌ اید، پس با ما برای بررسی و انتخاب یک قهوه‌ ساز خوب و مناسب همراه شوید.


 قهوه ساز


انواع مختلف قهوه سازهای خانگی

دستگاه‌ های قهوه جوش در انواع مختلف و با حجم‌ ها و ظرفیت‌ های مختلف طراحی، تولید و روانه بازار شده‌ اند و استفاده از آنان بسیار راحت است. در این نوع قهوه‌ جوش‌ ها آب بصورت قطره‌چ کان بر روی سبد فیلتردار حاوی قهوه چکیده می‌ شود و بعد از عبور از قهوه در قسمت پایین به درون فنجان یا قوری شما ریخته می‌شود. برای استفاده از این قهوه‌ جوش‌ ها نیازی به جوشاندن آب قبل از درست کردن قهوه نیست. به طور معمول قهوه‌ جوش‌ هایی که فیلتر دارند از یک قوری ترموستات‌ دار و صفحه گرم نگهدارنده برای گرم نگهداشتن قهوه نیز استفاده می‌ کنند.

انواع فیلتر در قهوه سازهای خانگی

این قهوه‌ جوش‌ ها یا فیلتر کاغذی دارند یا فیلتر دائمی. البته فیلترهای دائمی مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر بوده و هزینه کمتری نیز دارند. اما زحمتشان هم زیاد است. چون بعد از استفاده باید تمیز شوند. فیلترهای کاغذی البته میزان تمیزیشان بیشتر است و بعد از استفاده باید آن‌ ها را عوض کرد.

استفاده از کپسول قهوه

 بعضی از قهوه‌ جوش‌ ها هم با کپسول کار می‌ کنند. عملکرد کپسول مانند چای کیسه‌ ای است و یا گاهأ از کپسول‌ هایی با غلاف آلومینیوم نیز استفاده می‌ شود که خیلی سریع و راحت یک فنجان قهوه بدون ایجاد هیچ‌گونه آلودگی و کثیفی را برای شما تهیه می‌ کنند. قهوه جوش‌ ها بطور کلی برای افرادی مناسب هستند که می‌ خواهند قهوه‌ هایی با غلظت و شدت مختلف تهیه کنند، البته عده‌ای هم تصور می‌ کنند که با این نوع قهوه‌ جوش‌ ها نمی‌توان قهوه‌ ای مناسب تهیه کرد!

اسپرسوساز ها

حالا می رسیم به اسپرسو و کاپوچینوسازها، این دستگاه‌ ها با استفاده از بخار قهوه‌ ای دلچسب برای شما تهیه می‌ کنند. قهوه اسپرسو بسیار غنی‌ تر و پرملات‌‌ تر از قهوه‌ هایی است که با قهوه‌ ساز تهیه می‌ شوند و یک قهوه پایه برای تهیه کاپو چینو و لاته محسوب می‌ شود. در این بین دستگاه‌ هایی هم هستند که با پمپ بخار کار می‌ کنند اما کمی گرانتر است.
آیا برای تهیه اسپرسو،‌ می توان از کپسول استفاده کرد؟
 حال می رسیم به قهوه اسپرسو که سیستم تهیه این قهوه با استفاده از کپسول است. ابتدا قهوه را مخلوط می‌ کنند، سپس برشته کرده و در مرحله آخر آسیاب می‌ کنند، سپس آن‌ ها را در کپسول‌ هایی مهر و موم شده و وکیوم ریخته و محکم می‌ کنند و این امر باعث می‌ شود که این قهوه تا 9 ماه تازه بماند. مزیت این قهوه این است که آسان و راحت تهیه می‌ شود. در این دستگاه هیچ فیلتری استفاده نمی‌ شود و تفاله‌ ای هم وجود ندارد، طعم قهوه بی‌ نظیر است و شما می ‎توانید طیف وسیعی از قهوه‌ ها را تهیه کرده و از آن‌ ها لذت ببرید.


 قهوه ساز


اسپرسو سازهایی که آسیاب دارند

در همین راستا قهوه‌ سازهایی هم هستند که در خودشان آسیاب هم دارند و برایتان یک اسپرسوی بسیار خوش‌ طعم تهیه می‌ کنند. البته اصلا نگران نباشید. کار با این دستگاه ‎ها بسیار آسان است. از دانه ‎های آسیاب شده استفاده می‌ شود و محصول نهایی بسیار دلچسب و گواراست. مدل‌ های جدید این محصولات گرم‌ نگهدارنده فنجان هم دارند که کمک می‌ کنند ماگ و فنجان قهوه شما به تدریج گرم بماند و شما هر زمان که خواستید از قهوه دلچسب خود لذت ببرید.

نکات فنی یک قهوه ساز خوب

نوبت بررسی نکاتی است که برای تهیه یک اسپرسو ساز خوب خانگی باید به آنها توجه کنیم. اول از همه میزان بار یا فشار بخار را باید درنظر گرفت.

فشار بخار

 از نکات مهمی که باید برای یک دستگاه قهوه‌ ساز در نظر بگیرید این است که باید دارای فشار بخار خوبی باشد تا کف و خامه خوبی را به شما ارائه بدهد. در اصل بخار باید با پودر قهوه با یک سرعت مناسب و تنظیم شده برخورد کند. اگر این سرعت برخورد کم باشد قهوه تهیه شده تلخ و یا تیز خواهد شد. فشاری مابین 19 تا 41 بار کاملا مطلوب است. البته بعضی معتقدند که فشاری مابین 9 تا 11 بار هم مناسب است فقط در صورتی که قهوه به خوبی آسیاب شده‌ باشد.

ترموبلاک چیست؟

برای دستیابی به بهترین نوع قهوه این موضوع مهم است که قهوه جوشیده نشود. به همین منظور از ترموبلاک استفاده می‌ شود. ترموبلاک‌ ها نوعی جوش‌ آور هستند که به واسطه پمپ، دمای آب را به حد دمای عالی یعنی 90 درجه بالا می برند. البته بعضی از قهوه‌ سازها هستند که ترموبلاک برای کف شیر دارند و به دمایی در حدود 120 درجه نیازمند هستند.

نگهدارنده فیلتر

قطعه بعدی نگهدارنده فیلتر است که هدف از استفاده آن نگهداشتن گرم دانه‌ های قهوه می‌ باشد. در مدل‌ های ساده، پایه فیلتر از جنس آلومینیوم است اما در مدل‌ های گرانقیمت‌ تر و پیشرفته‌تر پایه فیلتر از جنس برنج تهیه شده‌ است. علاوه بر گران‌ تر بودن زمان طولانی‌ تری نیز گرم می‌ مانند.

بررسی ولتاژ دستگاه

مورد بعدی  ولتاژ دستگاه است. همانند کتری برقی، هرچه ولتاژ بیشتر باشد آب نیز زودتر به جوش خواهد آمد. درست در زمانی که تصمیم می‌ گیرید چندین اسپرسو با هم تهیه کنید به خوبی متوجه مزیت مهم داشتن دستگاهی با ولتاژ بالا خواهید شد.

لذت نوشیدن یک قهوه کرما

 حال بگویید که از قهوه اسپرسو لذت می‌برید یا خیر؟ اگر از آن دسته افرادی هستید که اسپرسو را دوست‌دارند باید بدانید که مهمترین نکته در تهیه یک اسپرسوی خوب ایتالیایی، در ابتدا تهیه یک کرم عالی است. این کف یا کرم در اصل همان عصاره خالص قهوه است که شما می‌ توانید روی قهوه اسپرسو به آن دست پیدا کنید. این کف درست مانند یک کلاه خوردنی و جذاب بر روی اسپرسوی شما قرار می‌ گیرد و پر است از مزه و طعم خالص و دلبر قهوه!


 
قهوه ساز



کلام آخر
ما در این مقاله سعی کردیم نکاتی را درباره خرید قهوه ساز،‌ به خصوص خرید اسپرسوساز خانگی را برای شما بازگو کنیم. امیدواریم که با مطالعه این مطالب،‌ بتوانید یک قهوه ساز متناسب با نیازهای خود خریداری نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26094
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید