امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

راهنمای خرید قهوه خوب


1401/07/27
کد خبر : 26093
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 23 نفر

قهوه،‌ این نوشیدنی مسرت‌ بخش، دنیای عجیبی را برای ما ایجاد کرده است. این نوشیدنی خوش عطر و طعم باعث شده که خرید یک قهوه خوب،‌ همواره یکی از دغدغه های افراد باشد. به همین دلیل بسیاری از ما به دنبال راهنمای خرید قهوه خوب هستیم. راهنمایی که با عمل به دستورات آن،‌ بتوانیم خرید بهترین قهوه را تجربه کنیم. همچنین از دم کردن و نوشیدن جرعه جرعه آن لذا ببریم. با ما همراه باشید تا بهترین راهنمای خرید قهوه خوب را مطالعه کرده و بتوانید بهترین ملاک های خرید قهوه را شناسایی کنید.

گام اول

از قهوه انتظار چه طعمی دارید؟

احتمالا گفتن از تاریخچه قهوه و نحوه پیدایش آن، باعث خستگی شما خواهد شد. تقریبا همه دوستداران قهوه، داستان پیدایش قهوه را بارها و بارها شنیده‌ اند. لذا از گفتن دوباره آن صرف نظر میکنیم. پس به سراغ شناسایی طعم قهوه می رویم. به طور کلی ما دو دسته کلی قهوه داریم. دانه های روبوستا و دانه های عربیکا. از نظر ظاهری، دانه های عربیکا بر روی خود یک شیار به شکل s دارند. اما شکاف روی دانه های روبوستا صاف است. روبوستا دارای طعم تلخ است. در حالی که عربیکا طعمی ترش و کمی گس دارد. پس در ابتدا باید بدانید که به کدام طعم علاقه بیشتری دارید. سپس اقدام به انتخاب نوع قهوه خود کنید.

گام دوم

میزان کافئین

در کنار طعم، لازم است بدانید قهوه روبوستا در کنار طعم تلخ خود،‌ دارای کافئین بیشتری می باشد. اما عربیکا کافئین کمتری دارد و در اصطلاح قهوه لایت محسوب می شود. به طور کلی قهوه روبوستا برای شروع یک روز پر انرژی انتخابی بسیار عالی است. اما برای عصر،‌ عربیکا می‌ تواند یک نوشیدنی بسیار مناسب باشد. چرا که کافئین بسیار پایینی دارد که باعث اختلال در خواب شبانه شما نخواهد شد.


 قهوه خوب



گام سوم

دانه قهوه بخریم یا قهوه آسیاب شده؟

بهترین قهوه آن است که دانه های آن درست قبل از دم شدن،‌ آسیاب شده باشد. پس اگر در منزل، آسیاب قهوه دارید، بهتر است نسبت به خرید دانه های قهوه اقدام نمایید. قبل از دم کردن، به میزان مورد نیاز، دانه های قهوه را آسیاب کنید و از عطر و طعم بی نظیر آن لذت ببرید.
اما اگر در منزل آسیاب قهوه ندارید، لازم است که پودر قهوه را خریداری کنید. برای این منظور لازم است قهوه‌ای را تهیه کنید،‌که به تازگی آسیاب شده باشد.برای خرید پودر قهوه،‌ می‌ توانید از بسته های پودر قهوه آماده استفاده کنید. همچنین می توانید قهوه را به صورت باز از فروشگاه محصولات قهوه خریداری نمایید.

قهوه فله و یا باز بهتر است؛ یا قهوه بسته بندی

اگر قهوه باز، در مقابل شما آسیاب شود، می تواند یک انتخاب خوب باشد. در غیر اینصورت بهتر است قهوه را به صورت بسته بندی خریداری نمایید. چرا که تاریخ آسیاب شدن قهوه، روی بسته درج شده است. پس می توانید با اطمینان از تازه بودن آن، نسبت به تهیه آن اقدام نمایید.

گام چهارم

 خرید قهوه متناسب با دستگاه

این مهم است که بدانید قهوه را باید متناسب با دستگاه خانگی خود خریداری کنید. میزان ریز و درشتی قهوه های آسیاب شده رابطه مستقیمی با دستگاه شما دارند. فرنچ پرس، موکاپات، اسپرسوساز، قهوه ساز و سایر وسیله هایی که برای دم کردن قهوه انتخاب می کنید، میتواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد.


 قهوه خوب



گام پنجم

رست اصولی دانه های قهوه

شاید کنترل این مورد برای شما بسیار سخت باشد. چرا که دانه های قهوه معمولا از قبل برشته شده اند و شما حتی زمان خرید قهوه به صورت باز نمی توانید این مورد را کنترل کنید. اگر خرید یک قهوه خوب برای شما بسیار دارای اهمیت است، پیشنهاد می کنیم که امکانات رست قهوه را نیز در منزل فراهم کنید. در این شرایط، شما می توانید از یک قهوه بی نقص لذت ببرید.

رست قهوه چیست؟

رست قهوه یا همان برشته کردن دانه های قهوه به این معناست که دانه های قهوه در معرض حرارت قرار می گیرند. در این فرایند کمی پخته شده و رطوبت خود را از دست می دهند. اگر قهوه به صورت ناقص رست شود، طعم آن به شکل کامل مطلوب نیست. اگر زمان زیادی را در معرض حرارت قرار بگیرد، به اصطلاح سوخته شده و روغن آن خارج می شود. پس رست قهوه نیز داری اهمیت بسیار زیادی است.

چگونه رست قهوه را بررسی کنیم؟

برای اطمینان از رست صحیح قهوه، بهتر است از قهوه های بسته بندی و برندهای معتبر استفاده نمایید. چرا که استانداردهای گوناگون برای رست این قهوه ها رعایت شده و شما با اطمینان خاطر می توانید نسبت به خرید انواع قهوه اقدام نمایید.

گام ششم

آگاهی از ترکیبات قهوه

برای نوشیدن یک قهوه خوش عطر و طعم، شما می توانید از ترکیبات مختلف استفاده کنید. در بعضی از پودرهای قهوه، قهوه های مختلفی با هم آسیاب شده اند. گاهی قهوه روبوستا و عربیکا در کنار هم آسیاب می شود. لذا یک قهوه پر کافئین در کنار طهم ترش و گس عربیکا خواهید داشت. در بعضی موارد، قهوه های نقاط مختلف دنیا در کنار هم آسیاب می شوند. چرا که قهوه های مختلف،‌ دارای عطر و طعم متفاوتی هستند. بعضی از قهوه ها عطر نان تست، میوه و انواع گل دارند. با آسیاب کردن این قهوه ها در کنار هم، می توان به یک ترکیب بی نظیر دست یافت.


 قهوه خوب



گام هفتم

شناسایی انواع قهوه ها

حال که برای خرید یک قهوه خوب، مشتاق هستید،‌ بد نیست درباره قهوه در سراسر دنیا اطلاعات کلی داشته باشید. مطالعه درباره عطر قهوه های مختلف می تواند شما را در رسیدن به یک ترکیب عالی، یاری دهد. در کنار آن می توانید روش های مختلف دم کردن قهوه را بررسی کنید. چرا که هر قهوه می تواند با کمی تغییر در روش دم کردن، نتیجه فوق العاده ای را به شما دهد.

کلام آخر
  ما سعی کردیم راهنمای خرید قهوه خوب در هفت گام را به شما ارائه دهیم. امیدواریم که با بررسی این هفت گام بتوانید به یک ترکیب فوق‌العاده از قهوه رسیده و از نوشیدن آن لذت ببرید. همچنین بتوانید قهوه مناسب خود را برای ساعات مختلف روز تهیه کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26093
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید