امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

راهنمای خرید قفل دیجیتال خانه


1401/07/27
کد خبر : 27160
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 21 نفر

قفل دیجیتال با رتبه استاندارد

یکی از موضوعات مهمی که در راستای خرید قفل دیجیتال می‌بایست بررسی شود، رتبه استاندارد آن است که با عنوان ANSI/BHMA شناخته می‌شود. به طور کلی قفل دیجیتال در سه رده استاندارد عرضه می‌شود که شما می‌توانید مورد مناسب خود را خریداری نمایید.
اولین رتبه مربوط به قفل‌هایی است که امنیت بسیار بالایی دارند. این مدل از قفل‌ها معمولاً برای مواد تجاری بوده و برای منزل استفاده نمی‌شود و به زبانی ساده‌تر، برای منزل گران قیمت بوده و به صرفه نخواهد بود. رتبه دوم مربوط به قفل درب دیجیتال مخصوص منزل است که بسیار رایج بوده و محبوبیت زیادی در بین خریداران ایجاد کرده است.
در نهایت نوبت به رتبه سوم از قفل می‌رسد که قیمت ارزانی دارد و امنیت آن نیز پایین است. رتبه بندی ها بر اساس نوع عملکرد قفل و همین‌طور میزان قدرت و پایداری آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. بنابراین در خرید قفل دیجیتال باید به رتبه استاندارد آن دقت زیادی داشته باشید و همه موارد را به درستی بسنجید.


 قفل دیجیتال خانه

بررسی شرایط ارتباطات قفل دیجیتال درب

یکی دیگر از نکات مهمی که در خرید قفل دیجیتال باید به آن پرداخته شود، تکنولوژی ارتباط با سایر دستگاه‌ها است. در واقع قفل دیجیتالی می‌بایست بتواند با سایر دستگاه‌ها و همین‌طور گوشی‌ها ارتباط درستی برقرار نماید پس پروتکل‌های به کار برده شده در قفل‌ها اهمیت زیادی دارد. مثلاً یکی از قابلیت‌های مهم داشتن بلوتوث است که سبب می‌شود قفل دیجیتال به درستی کار کرده و با سایر سیستم‌ها و دستگاه‌ها ارتباط بگیرد.
دقت شود که اگر از پروتکل بلوتوث برای قفل دیجیتال درب استفاده شود دسترسی محدودی وجود خواهند داشت و به طور کلی زمانی که نزدیک به قفل هستید و یا در منزل حضور دارید می‌توانید بر درب نظارت کنید و پس از دور شدن از خانه ارتباط قطع می‌شود.
نوعی تکنولوژی دیگر به اسم Z-Wave وجود دارد که کمک می‌کند تا بتوانید هر کجا که هستید کنترل و نظارت کافی روی منزل خود داشته باشید و به نسبت بلوتوث بسیار عالی است.

جئو فنسينگ قفل درب دیجیتالی

حتماً شنیده‌اید که برخی از قفل‌های دیجیتال بدون دخالت دست به سادگی باز و بسته می‌شوند. ویژگی جئو فنسینگ در برخی از قفل‌ها سبب چنین سیستمی خواهد شد به طوری که اگر از خانه دور شوید در قفل شده و زمان نزدیک شدن نیز درب باز می‌شود. به این ویژگی از قفل های، قفل اتوماتیک نیز گفته می شود.

در خرید قفل دیجیتال به عمر باتری دقت کنید!

یکی از موارد پر اهمیت در خرید قفل دیجیتال این است که دقت کنید که باتری مورد استفاده در آن چقدر کیفیت دارد. قفل‌های دیجیتال معمولاً با باتری کار می کنند و پیش از خرید می‌بایست به عمر باتری توجه شود. باتری‌ها باید در زمان درست خود تعویض شوند در غیر این صورت ممکن است، پشت درب گیر کنید. در ضمن بهترین نوع قفل دیجیتال، قفل اثر انگشتی می باشد چرا که  منحصر به فرد است و امکان هک در آن صفر می باشد.


 قفل دیجیتال خانه

وضعیت امنیتی قفل دیجیتال

بهتر است به رمز عبور قفل دیجیتال دقت داشته باشید. اگر نیاز دارید که قفل شما از چندین کد پشتیبانی نماید چه خوب است در انتخاب رمز عبور همه شرایط را در نظر بگیرید. در طراحی برخی از قفل‌های دیجیتال از اپلیکیشنی استفاده می‌شود که سبب تولید کد خواهد شد. برخی مدل‌های دیگر وجود دارند که خودشان روی صفحه و به صورت مستقیم کد تولید می کنند. بهتر است در زمان خرید حتماً تاریخ اعتبار رمز عبور در ذهن شما وجود داشته باشد.
شاید در مورد شخصی سازی کنترل قفل نیز چیزی شنیده باشید. دقت کنید که شما می‌توانید برای برخی از مدل‌های قفل درب دیجیتال سناریو و برنامه خاصی تعریف کنید. به این ترتیب زمانی که در خانه نیستید اگر فردی قصد وجود به منزل شما را داشته باشد و شما اجازه این کار را به او بدهید، می‌بایست تکنولوژی اجرا شود که بتواند چنین سیستمی را پیاده سازی نماید. معمولاً وجود کدهای یک‌بار مصرف که به واسطه اپلیکیشن تولید می‌شود یکی از روش‌هایی است که در برخی از قفل‌ها دیده می‌شوند. در واقع کدهای اختصاصی برای مدت زمان خاصی فعال و گاه غیرفعال خواهند شد.

کیفیت بدنه و ظاهر قفل دیجیتال

به هر حال ظاهر قفل نیز می‌بایست مورد پسند شما قرار بگیرد و از بهترین متریال در اجرای آن استفاده شود. کیفیت ساخت قفل دیجیتال می‌بایست به صورتی باشد که در برابر ضربه، حرارت، آب و فشار از خود مقاومت زیادی نشان دهد این رویکرد سبب می‌شود که قفل به نوبه خود بتواند ساختار مناسبی داشته باشد و از نظر کیفیت بی‌نظیر باشد. ظاهر قفل نیز می‌بایست به لوکس شدن منزل شما کمک کند.


 قفل دیجیتال خانه

سؤالات مهم در راستای خرید قفل دیجیتال

آیا قفل دیجیتال با قطع شدن برق از کار می‌افتد؟

خیر در صورتی که در قفل از باتری استفاده شده باشد حتی با قطع شدن برق نیز، قفل عملکرد درست خود را حفظ می‌کند. اما نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که همه قفل‌های دیجیتال خانه دارای چراغی باری اعلام اتمام باتری هستند. به این معنی که وقتی ظرفیت باتری در حال تمام شدن باشد چراغ به شما اخطار می‌دهد و به طور کلی هشدارها به درستی کار می کنند و شما باید نسبت به تعویض باتری اقدام کنید.

آیا در انتخاب قفل دیجیتال، اپ موبایل اهمیت دارد؟

100 درصد! همه عملیات در قفل‌های دیجیتالی توسط برنامه‌های موبایل انجام می‌شود و به طور کلی کلید اصلی دستور به قفل توسط موبایل است. در این صورت باید بررسی کنید که اپلیکیشن مورد نظر به واسطه موبایل شما به درستی کار می‌کند یا خیر و رابط کاری خود را ارزیابی کنید. این رویکرد سبب می‌شود تا میزان راحتی در استفاده از اپ موبایل مشخص شود و اثر گذار باشد.

آیا قفل‌های دیجیتال نیاز به سیم کشی دارند؟

این سؤال بارها و بارها از سوی کاربران پرسیده شده است. قفل‌های دیجیتالی در صورتی که با باتری کار کنند نیازی به سیم نخواهند داشت و در لیست لوازم بی‌سیم منزل قرار می‌گیرد و البته که نصب و نگهداری آن نیاز به یک متخصص و نصاب کاربلد دارد.


 قفل دیجیتال خانه


نتیجه گیری
در خرید لوازم هوشمند مثل خرید قفل دیجیتال می‌بایست به سیستم‌های نظارت تصویری و صوتی آن‌ها هم دقت بیشتری شود تا کیفیت دستگاه تضمین شده و طول عمر بیشتری داشته باشد. همچنین اصالت و واردات قانونی آن ها بسیار مهم است، پس حتما قفل دیجیتالی خود را از شرکت معتبری مثل قفل دیجیتال بارمان خریداری کنید.
منبع: digitaldoorlock.ir


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27160
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید