امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

راهنمای خرید انواع مبلمان


1401/07/27
کد خبر : 26857
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 13 نفر
 مبل‌‌ها در سبک‌‌ها و مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. هر یک از مدل‌های مختلف مبلمان متناسب با شرایط و سلایق طیف خاصی از افراد خواهند بود.  در ادامه این مقاله از فروشگاه هومینه همراه ما باشید.

انواع مبل بر اساس سبک و مدل

از اولین نکاتی که باید در راهنمای خرید مبلمان به آن دقت کرد، مدل و سبک کلی آن است. مبل‌‌ها از این حیث، زمین تا آسمان با یکدیگر تفاوت دارند. در ادامه این راهنمایی خرید این انواع معرفی شده‌اند.

مبل کلاسیک

بسیاری مبل کلاسیک را همان استیل در نظر می‌گیرند که به لحاظ فنی اشتباه است. این دو اگرچه شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند اما از جنبه‌هایی نیز متفاوت از یکدیگر هستند. در مبل‌های کلاسیک از سبک و سیاق سنتی پیروی می‌شود. در مبل‌های کلاسیک به مانند استیل از کنده کاری، طرح‌های زیبا و برجسته‌ای در بدنه چوبی مبل استفاده می‌شود اما نسبت به مبل استیل ساده‌تر هستند.

از طرفی نیز معمولاً چوب به کار رفته در مبلمان کلاسیک نسبت به مبل‌های استیل کمتر است و به همین دلیل وزن مبل کلاسیک نسبت به مبل استیل کمتر بوده و در شرایط یکسان نیز قیمت آن نسبت به مبلمان استیل کمتر است. مبلمان کلاسیک معمولاً به صورت هفت نفره و برای مثال در قالب کاناپه سه و دو نفره همراه با دو مبل تک نفره به فروش می‌رسند.

مبل استیل

مبل استیل یا همان مبل‌های سلطنتی در بین ما ایرانی‌‌ها بسیار محبوب هستند. طرح‌های به کار رفته در بدنه این نوع از مبلمان بسیار پیچیده و شلوغ است. در ساخت قاب مبلمان استیل از چوب زیادی استفاده می‌شود، این نوع مبلمان نسبت به سایر مبل‌ها سنگین‌تر هستند. مبلمان استیل معمولاً به صورت ۹ نفره و در قالب یک کاناپه سه نفره، چهار مبل و دو صندلی میزبان عرضه می‌شوند.

مبل راحتی

مبل راحتی یا اسپرت را نیز می‌توان در هر خانه‌ای یافت. تنوع بالا، هزینه کمتر و راحتی در استفاده از دلایلی ست که بسیاری این مدل و سبک از مبلمان را به مدل‌های خشک و رسمی استیل و کلاسیک ترجیح می‌دهند. نکته مهم در انتخاب مبل راحتی، استحکام و کیفیت مواد به کار رفته در آن است. محصولات عمدتاً به دو صورت شرکتی و کارگاهی در بازار موجود هستند.

محصولات شرکتی به دلیل تولید در شرایط بهتر و استفاده از مواد با کیفیت‌تر عمدتاً از نظر کیفی و قیمت بالاتر از مبل‌های کارگاهی هستند. مبل‌های شرکتی اغلب دارای لوگوهای برجسته یا دفترچه مشخصات و راهنمای استفاده است. در هنگام خرید مبلمان کارگاهی از جنس چوب، فوم و پارچه‌های استفاده شده در مبل اطلاعات کامل را از خریدار دریافت کنید.

مبل راحتی ال

مبل‌های ال از جمله مبل‌های اسپرت و راحتی هستند. مبل‌های راحتی ال از انواع مدل‌های مبلمان جدید و مدرن است که با توجه به فضای کوچک و آپارتمانی خانه‌های امروزی، استفاده از آن‌ها در دکوراسیون داخلی منازل ایرانی کاربرد فراوانی دارد و می‌تواند فضای بسیار متعادل و خوبی را ایجاد ‌کند. مبلمان ال علاوه بر این که فضای کمتری اشغال می‌کنند، تعداد صندلی بیشتری نیز در اختیار شما قرار می‌دهند و این به این معنی است که این نوع مبلمان بسیار به صرفه هستند.

مبل راحتی تختخواب شو

این مدل از مبل‌های راحتی در سایزها و اندازه مختلفی در دسترس هستند. در واقع مبلمان تختخواب‌شو هم می‌توانند به صورت ال و هم ست‌های مبل پنج و هفت نفره باشند. مبل‌های تختخواب‌شو به مانند مبل‌های ال برای فضاهای آپارتمانی کوچک بسیار مناسب هستند زیرا با تغییر در ساختار آن‌ها می‌توان استفاده‌های دیگری هم علاوه بر نشستن از آن‌ها کرد.

مبل چستر

مبل چستر با اینکه ریشه انگلیسی دارد، ولی قرن‌های است که در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و هنوز هم از نظر سبک و عملکرد هم با فضای سنتی و هم با محیط مدرن تطابق دارد. مبل چستر عمدتاً از چرم ساخته می‌شوند اما امروزه انواعی از جنس پارچه، کتان، میکروفیبر و پلی استر نیز در بازار موجود شده‌اند.

مبلمان اداری چیست؟

مبلمان اداری به مجموعه‌ای از میز، صندلی و وسایل کار گفته می‌شود که در محیط کار از آنها استفاده می‌شود. مبلمان اداری اجزای بسیارزیادی دارد که تمامی آنها در محیط کار مورداستفاده قرارمی‌گیرد. که در ادامه تمامی این اجزا را به شما معرفی می‌کنیم.

میزاداری

میز یکی از اساسی‌ترین آیتم‌های مبلمان اداری است که در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شود. شما می‌توانید بسته به فضای محیط اداری خود برای خرید این آیتم اقدام کنید. بهتراست به دنبال میزهایی باشید که در عین اشغال فضای کم بتواند نیاز روزمره کارکنان را نیز برطرف کند.

صندلی اداری

کارمندان مدت زمان زیادی از وقت خود را روی صندلی می‌نشینند از این رو باید صندلی انتخابی خاصیت ارگونومیک داشته‌باشد. یعنی کمترین آسیب به ستون فقرات فرد در زمان استفاده از آن واردشود. صندلی‌های اداری نیز تنوع زیادی دارند که ازجمله آنها می‌توان به صندلی کارشناسی، صندلی مدیریتی، صندلی انتظار و … اشاره‌کرد.

پارتیشن اداری

به صورت کلی معنی از پارتیشن نوعی جداکننده است که می‌تواند بخش‌های مختلف اداره و شرکت را از هم جداکند. این نوع پارتیشن بهترین انتخاب برای فضاهای محدود است زیرا به راحتی می‌توان با کمک آن بخش‌های مختلف را از هم مجزاکرد. پارتیشن در انواع متفاوتی نظیر دوجداره، تک‌جداره، کلاسیک و… ارائه می‌شود که می‌توانید بسته به نیاز خود آنها را خریداری کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26857
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید