امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

راهنمای خرید استخر پیش ساخته و استخر بادی


1401/07/27
کد خبر : 28814
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 11 نفر

شنا کردن در استخرهای روباز همواره از تفریحات موردعلاقه افراد در تابستان به شمار می­آید. در گذشته تنها گزینه موجود برای استخر روباز، استخرهای بتنی بودند که ساخت آن­ها دردسر و هزینه زیادی به همراه داشت؛ اما امروزه استخرهای پیش ساخته و استخرهای بادی با ورود به بازار به عنوان جایگزین خوب و کم دردسر استخرهای بتنی قرار گرفته ­اند. قیمت استخر پیش ساخته و بادی نسبت به استخر بتنی بسیار کم­تر بوده و هم­چنین کاربردهای گسترده‌تری نیز دارند.




استخر پیش ساخته چیست؟

استخر پیش ساخته یکی از انواع استخرهای روباز است که امروزه به دلیل مزایا و راحتی خرید و نصب آن، طرفداران زیادی دارد. این استخرها به طور کامل در کارخانه ساخته می­شوند و فقط 3 ساعت طول می­کشد تا استخر در منزل شما نصب شود و بتوانید از آن استفاده کنید. از دلایلی که افراد استخرهای پیش ساخته را بر استخرهای بتنی ترجیح می­دهند میتوان به کم حجم بودن، راحتی نصب و قیمت مناسب آن‌ها اشاره کرد.

انواع استخر پیش ساخته

استخرهای پیش ساخته دارای دو نوع تقسیم بندی هستند. نوع اول مربوط به متریال استخر ونوع دوم به روکار یا توکار بودن استخر مربوط می‌شود.

استخر پیش ساخته برزنتی (PVC)

استخر برزنتی دارای یک قالب فلزی از جنس استیل است که شکل استخر را مشخص می­کند. این قالب می­تواند به اشکال دایره، بیضی، مربع و اشکال دیگر باشد. پس از اتمام و تهیه قالب، پارچه برزنتی بر روی آن قرار می­گیرد و سطح استخر را می­پوشاند. این استخرها برای راحتی افراد دارای یک نردبان فلزی نیز هستند. استخرهای برزنتی را میتوان به صورت روکار و توکار تعبیه نمود. از مزایا و معایب آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا:

  • قیمت مناسب

  • ساختار انعطاف پذیر

  • آماده سازی حدودا 20 روزه

  • سطح صاف

  • نگهداری آسان

معایب:

  • نیاز به تعویض کامل پس از 10 تا 12 سال

  • آسیب دیدن با اجسام تیز

  • حساس بودن به ماده شیمیایی کلر

استخر پیش ساخته فایبرگلاس

استخر فایبرگلاس نمونه مقاوم­تر استخر­های پیش ساخته است که از رزین و فایبرگلاس تشکیل شده است. این استخر نسبت به تغییرات جوی و آسیب­ها مقاومت بالایی دارد. قیمت استخر پیش ساخته فایبرگلاس از استخر بتنی کمتر اما نسبت به استخر برزنتی بیشتر است. این استخر به دو صورت روکار و توکار استفاده می­شود. معایب و مزایا استخر فایبر گلاس شامل موارد زیر می­گردد:

مزایا:

  • ساختار مقاوم و بادوام

  • تعمیر و نگهداری آسان

  • عدم نیاز به تعویض زود هنگام

معایب:

  • عمق محدود

  • تنوع محدود

  • حمل مشکل

  • تعمیرات گران

استخر پیش ساخته روکار و توکار

استخر پیش ساخته روکار نصب بسیار آسانی دارد و فقط کافی است که ابعاد محل قرارگیری استخر را پیش از خرید آن مشخص کنید و سپس به جست و جو استخر بر اساس آن بپردازید. استخر توکار بر خلاف روکار از مراحل نصب پیچیده­تری برخوردار بوده و باید حتما تحت نظارت افراد مخصوص صورت بگیرد. برای استخر توکار ابتدا باید گودبرداری صورت بگیرد و سپس با استفاده از ماسه بادی در بستر و دیواره­های اطراف، فضای لازم و مناسب برای استخر مهیا می‌شود. قیمت استخر پیش ساخته توکار به دلیل مراحل نصب آن، از استخر روکار بیشتر است.

مزایا استخر پیش ساخته

استخر پیش ساخته دارای مزایای فراوانی بوده که باعث محبوبیت آن می­شوند. از مزایای این استخر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمیز کردن آسان: سطح صاف استخرهای پیش ساخته مانع از رشد جلبک در آن­ها می­شود و هم­چنین مواد کم­تری نیز برای تمیزکاری استخر نیاز است.

  • قیمت مناسب: یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت استخرهای پیش ساخته قیمت مناسب آن­ها نسبت به استخر­های بتنی است که حدود یک ششم آن­ها قیمت دارند.

  • تنوع: استخرهای پیش­ساخته دارای اشکال و ابعاد متنوع هستند که دست خریداران را در انتخاب باز می­گذارند.

قیمت استخر پیش ساخته

استخر پیش ساخته به طور کل نسبت به استخر بتنی از هزینه کمتری برخوردار است اما قیمت آن نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. ابعاد و شکل استخر، روکار یا توکار بودن، جنس استخر و موارد دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت استخر پیش ساخته هستند.

کاربرد استخر پیش ساخته

عموم افراد تصور می­کنند که استخر­های پیش ساخته فقط جنبه تفریحی دارند و در ویلاها، خانه­ها و باغ­ها یافت می­شوند؛ اما از استخرهای پیش ساخته به علت قابلیت جابجایی که دارند، در پرورش ماهی و جمع‌آوری آب باران برای کشاورزی نیز بهره می‌برند.

استخر بادی چیست؟

استخر بادی، یک محصول از جنس PVC بوده که در ابعاد و اشکال مختلف تولید می‌شود. جنس این استخر و چند لایه بودن آن موجب شده است که در برابر نور آفتاب و تغیر دمای آب مقاوم باشد و کم‌تر آسیب ببیند. برخلاف تصور عموم، استخر بادی فقط مختص کودکان نیست و سایزهای مختلفی برای خردسالان، کودکان، بزرگسالان و حتی خانوادگی دارد.


انواع استخر بادی

استخرهای بادی را در سه نوع استخر کودک، استخر بزرگسال و استخر عمیق تقسیم بندی می‌کنند.

استخر کودک

استخر بادی کودک، معروف‌ترین و پرفروش‌ترین نوع استخر بادی است. این استخر به دلیل عمق کم و طراحی‌های جذابی که دارد، برای آب‌تنی کودکان گزینه بسیار مناسب و ایمنی به شمار می‌آید. جدیدترین نوع استخر کودک، استخر بادی همراه با سرسره است که لذت تفریح را دو چندان می‌کند.

استخر بزرگسال

استخر بزرگسال، نوع دیگری از استخر بادی بوده که نسبت به استخر کودک از ابعاد و عمق بیشتری برخوردار است. البته عمق آن به گونه‌ای نست که افراد بزرگسال بتوانند در آن شنا کنند؛ بلکه کاربرد آن محدود به آب‌تنی بوده و برای شنا، استخرهای بادی عمیق پیشنهاد می‌شوند.

استخر عمیق

نوع آخر استخرهای بادی، استخر عمیق است که به دلیل عمق زیاد خود، گزینه مناسبی برای شنا به شمار می‌آید. این استخر از چندین لایه PVC تشکیل شده است و نسبت به استخرهای کودک و بزرگسال، استحکام و دوام بیشتری دارد. این استخر برخلاف کارایی منحصر به فردی که دارد، از تولید گسترده‌ای برخوردار نیست و شرکت اینتکس سیتی یکی از تولیدکنندگان محدود این محصول به شمار می‌آید.

نکاتی که هنگام خرید استخر بادی باید به آن ها توجه کرد

در رابطه با قیمت و خرید استخر بادی توجه به برخی نکات لازم است. از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس محصول: استخرهای بادی از جنس PVC هستند و برخی از انواع آن حتی چندین لایه PVC در بدنه خود دارند. دلیل استفاده از این الیاف در استخر بادی این است که استحکام بالایی داشته و در صورت تماس بدن، خراش و آسیب ایجاد نمی‌کند.

  • ضمانت: امروزه برندهای مختلفی استخرهای بادی را تولید و به بازار عرضه می‌کنند و این امر باعث ورود برخی اجناس بی‌کیفیت به بازار شده است. برای خرید استخر بادی باکیفیت، بهتر است که از نمایندگی‌های برندهای معتبری مانند اینتکس سیتی خرید خود را انجام دهید.

  • خدمات پس از فروش: اصل بودن هیچ کالایی، دلیل بر آسیب ندیدن آن نیست. این امر برای استخرهای بادی نیز صدق می‌کند و ممکن است در اثر ضربه یک جسم نوک تیز، این محصول آسیب ببیند و خدکات پس از فروش در این مواقع به کمک خریدار می‌آید.

  • قیمت محصول: قیمت محصول باکیفیت همیشه بالا بوده و خرید آن از بازار آزاد نیز این افزایش قیمت را چند برابر می‌کند. بهتر است برای خرید مقررون به صرفه، استخرهای بادی را از نمایندگی برندهای معروف خریداری کنید که واسطه‌ای در میان نباشد و شما صرفا پول کیفیت بالای استخر را بپردازید.

خرید استخر بادی و استخر پیش ساخته با کیفیت از اینتکس سیتی

استخرهای بادی و استخرهای پیش ساخته امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار هستند که دلیل این محبوبیت را می‌توان نصب راحت، تنوع و استحکام این استخرها عنوان کرد.

استخرهای پیش ساخته از جمله استخرهای روبازی هستند که انواع مختلفی از لحاظ متریال و نصب روکار یا توکار دارند. این استخرها علاوه بر شنا و آب‌تنی، در پرورش ماهی و کشاورزی نیز کاربرد دارند و از قیمت بسیار مقرون به صرفه‌ای نسبت به استخرهای بتنی برخوردار هستند.

استخرهای بادی نمونه دیگری از محصولات آب‌تنی پرطرفدار هستند که در سایزهای مختلفی برای بزرگسالان، خردسالان، کودکان و خانوادگی تولید می‌شوند. این استخرها به دلیل وجود الیاف PVC در دیواره خود از مقاومت بالایی برخوردار هستند و در برابر نور و تغییرات دمای آب آسیب نمی‌بینند.

شرکت اینتکس سیتی یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه تولید انواع استخرهای بادی و پیش ساخته باکیفیت است برای اطلاع از قیمت این استخرها و خرید، می‌توانید به قسمت فروشگاه سایت اینتکس سیتی مراجعه نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28814
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید