امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

راهنمای جامع انتخاب کولرگازی


1401/07/27
کد خبر : 28297
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 12 نفر

هرساله با افزایش گرمای کره زمین، به خصوص در فصل تابستان، افراد زیادی به فکر نصب کولرگازی درخانه و محل کار خود می افتند. کولر گازی به دلیل سیستم خنک کنندگی قوی‌تر و همچنین مصرف نکردن آب، با توجه به کمبود منابع آبی ،  قابلیت مدیریت دما و کنترل پذیر بودن تقاضای بیشتری برای مصرف به ویژه در اقشار با درآمد متوسط رو به بالا دارد. انتخاب ظرفیت مناسب این محصول با توجه به محیط، نکته‌ای است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشت.
با توجه به موارد مطرح شده ، لازم است اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب این محصول ارائه شود تا مخاطب بتواند اطلاعات کافی در زمان انتخاب و خرید داشته باشد. در ادامه مهم ترین پارامتر های تاثیر گذار در زمان انتخاب این محصول را مورد بررسی قرار خواهیم داد.


 راهنمای انتخاب کولرگازی

ظرفیت کولر گازی و چالش های انتخاب مناسب

از مهمترین ویژگی‌های انتخاب کولر گازی ظرفیت آن است. این ویژگی طبق عوامل متفاوتی از جمله میزان تابش خورشید، ابعاد فضا، شرایط آب و هوایی و... محاسبه می‌شود. ظرفیت کولر باید حتماً متناسب با خصوصیات فضای مورد استفاده باشد. در صورتی که از کولر کوچکی برای یک فضای گسترده استفاده کنید، به منظور دستیابی به دمای مد نظر شما در محیط دستگاه باید دائماً مشغول به کار باشد و این امر منجر به استهلاک شدید و کاهش عمر مفید دستگاه خواهد شد. در عین حال، بهره گیری از سیستم تهویه مطبوع بسیار بزرگ برای فضاهای کوچک هم راه حل مناسبی نیست، چون در این حالت دستگاه باید در زمان اندکی پس از روشن شدن خاموش شود که این قطع و وصل مکرر به سیستم آن آسیب جدی وارد می کند. در کنار این آسیب، استفاده از کولر بیش از حد قوی مصرف برق را نیز به شدت بالا می برد که عملاً صرفه اقتصادی نخواهد داشت.
بنابراین، به منظور ایجاد تعادل میان استهلاک دستگاه و هزینه برق باید کولر گازی با ظرفیت مناسب انتخاب کنیم.

توجه به رتبه‌ی مصرف انرژی در زمان انتخاب

با توجه به اینکه کولر گازی ممکن است در مناطقی از کشور در اکثر فصول و به صورت شبانه روزی روشن باشد، یکی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید این نوع تجهیزات می بایست در نظر گرفته شود، توجه به رتبه‌ی مصرف انرژی است. مقدار مصرف انرژی کالا با برچسبی که بر روی کولر گازی قرار دارد بررسی می‌گردد. این برچسب به صورت 7 طیف رنگ از سبز پررنگ تا قرمز و از حروف لاتین A تا G رتبه بندی شده که رنگ سبز و حرف A به معنی بیشترین میزان بازدهی دستگاه می‌باشد که و به هر مقدار رو به پایین نوار و رنگ قرمز برویم میزان مصرف انرژی بالاتر و در نتیجه بازدهی دستگاه کاهش می‌یابد.
به عنوان مثال، کولرهای گازی حاره ای تک الکتریک دارای برچسب درجه مصرف انرژی A و کولرهای پنجره ای تک الکتریک دارای برچسب مصرف انرژی B هستند. هر دو محصول مذکور در خانه تاسیسات به شما ارائه شده است تا بتوانیم بیش از پیش به تنوع محصولات در دسترس برای انتخاب بهتر شما عزیزان کمک کنیم.

در نظر گرفتن میزان صدای کولر گازی

در بحث خرید این دستگاه ها میزان صدای محصول را فراموش نکنید . مقدار این صدا را می توان از روی عددی که بر حسب دسی بل بر روی محصول درج شده است، بررسی نمود. واضح است هر چه صدای تولید شده به وسیله کولرگازی کمتر باشد آرامش شما نیز بیشتر خواهد بود.

گارانتی و خدمات پس از فروش چالشی همیشگی در زمان خرید

همانطور که بیشتر شما عزیزان می دانید وسایل برقی همچون کولر گازی صرف نظر از برند و کیفیت ساخت، بسیار آسیب پذیر هستند. به علاوه به دلیل وارد شدن کالاهای قاچاق داشتن ضمانت نامه، اهمیت بسیار بالایی دارد. خدمات پس از فروش جهت رفع مشکل عدم قابل اعتماد بودن سیستم های برقی از جمله خدماتی است که فروشگاه اینترنتی خانه تاسیسات روی تمام محصول خود ارائه می‌دهد. کولر گازی نیز از این امر مستثنی نیست.
خرید باکیفیت این امکان را فراهم می کند تا یک متخصص ماهر از طرف شرکت برای راه اندازی دستگاه مراجعه کند و اگر در  این مدت مشکلی برای دستگاه پیش آمد برای رفع آن آماده باشد.

چه نوع کولر گازی بخریم؟

کولرهای گازی به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند اما سه نوع از آنها در مصرف خانگی و اداری کاربرد بیشتری دارند. هریک از این سه نوع دارای معایب و فواید خاص خود هستند. یک متقاضی خرید تجهیزات تهویه مطبوع، به خصوص انواع کولرهای گازی، باید بسته به نیاز خود به بررسی محصولات در دسترس بپردازد و تشخیص دهد که با توجه به شرایط محیط مد نظرش می بایست چه دستگاهی تهیه کند. برای شفاف سازی بیشتر و ارائه تجهیزاتی که به شما بیشترین تنوع و بهترین عملکرد را در انواع ساختمان های مسکونی و اداری عرضه می کنند، کولر اسپلیت، کولر پنجره‌ای وکولرهای ایستاده سه مدلی هستند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.


 راهنمای انتخاب کولرگازی

بررسی انواع کولر مختلف از کولرگازی

کولر اسپلیت: اسپلیت نوعی کولر گازی است که از دو بخش داخلی و بیرونی تشکیل شده‌ است. هوای گرم خانه را جذب کرده و بعد از خنک کردن به داخل بر می گرداند. این نوع کولرها همیشه در نمای اتاق‌تان حضور فعال دارند، زیرا دارای چرخه‌ی معکوس بوده و در فصل سرد برای گرمادهی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته دیگر عملکرد این محصولات آن است که این مدل ها گرانتر از کولرهای پنجره‌ای هستند؛ اما مصرف برق‌شان کمتر است و در درازمدت ‌صرفه‌‌ی اقتصادی بیشتری دارند.
کولر پنجره‌ای: این کولرها نیازی به نصب شدن روی دیوار ندارند، زیرا  بدنه‌ی کولر درون پنجره جا می‌خورد و به‌ سادگی آماده‌ی مصرف می‌شود. قیمت پایین و قدرت خنک‌کنندگی بالا از نکات مثبت این کولرها است. وزن زیاد و مصرف برق  بالا نیز در کنار ایجاد سروصدای فراوان ازنقاط ضعف کولرهای پنجره‌ای محسوب می‌شوند. در بسیاری از محیط ها که نیازمند خنک شوندگی سریع و حفظ دما در عین پایین نگه داشتن هزینه هستند کولرهای پنجره ای گزینه ای ایده آل به شمار می روند.
بسیاری از دفاتر اداری وسیع و بزرگ می توانند خروجی مثبتی از این نوع تجهیزات را انتظار داشته باشند.
کولرهای ایستاده:  مصرف این کولرها معمولا به دلیل ظرفیت بالا یا در صنعت است و یا مکان های پر رفت و امد. مکان‌هایی همچون پایانه‌های مسافربری، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مساجد و... . کم صدایی و قدرت رطوبت زدایی بالا از جمله مزیت‌های این نوع از کولر گازی ها است. همچنین، به لطف طراحی ویژه آنها، دیگر نیازی به کانال کشی یا نصب در بیرون از ساختمان نیست و به راحتی می توان در فضای داخلی از آنها بهره برداری نمود. شاید مهمترین مسئله در این میان فضایی است که توسط کولرهای ایستاده اشغال می شود، بنابراین باید در هنگام خرید این محصولات علاوه بر مساحت محیط و ظرفیت، به ابعاد آنها نیز توجه داشته باشید.
فروشگاه اینترنتی خانه تاسیسات با ارائه برندهای مختلف  این محصول در خدمت شما عزیزان است تا شما را برای داشتن بهترین انتخاب متناسب نیازهای شما راهنمایی کند.

جمع‌بندی

در این راهنمای جامع سعی شد، تا حد امکان به موضوعاتی که ممکن است در خرید کولر گازی حائر اهمیت هستند بپردازیم. همانطور که گفته شد انتخاب کولر گازی مناسب به عوامل زیادی بستگی دارد که برخی از آنها اهمیت بیشتری دارند، اما با این وجود توجه به تمامی آنها خالی از لطف نیست و می تواند کمک بیشتری به انتخاب صحیح دستگاه نماید. عوامل دیگری مانند طراحی پنل کولر گازی،کنترل از راه دور، مقدار پرتاب باد و... نیز باید در نظر گرفته شود. در نتیجه هر کاربر باید بنا بر شرایط و نیاز خود آنها را بررسی کند.
در این نوشته به چند مورد مهم اشاره شد اما همواره پیشنهاد  می‌شود از کارشناسان مجرب راهنمایی بگیرید تا با صرفه هزینه کمتر بهترین مدل کولر گازی را انتخاب کنید. خانه تاسیسات به عنوان فروشگاه برتر آنلاین در این زمینه، آماده است تا خدمات خود را برای راهنمایی و معرفی تجهیزات برتر به شما کاربران عزیز و گرامی ارائه نماید و همکاران ما در بخش پشتیبانی خانه تاسیسات آماده پاسخگویی به سوالات شما در این باره هستند.
منبع : tasisathome.com


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28297
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید