امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

راهنمای انتخاب و خرید دستگاه دوخت


1401/07/27
کد خبر : 26695
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 24 نفر

دستگاه دوخت

 دستگاه دوخت یکی از پُرکاربردترین دستگاه ها در صنعت بسته ‌بندی انواع مواد تولیدی به شمار می رود. این دستگاه با سرعت و کیفیت بالا می‌تواند کالاهای تولیدی شما را بسته بندی کند و  به دلیل تنوع و گستردگی کالاها، دارای انواع گوناگونی می باشد. شرکت گشتا صنعت اصفهان در این مقاله قصد دارد با شما در مورد دستگاه ‌های دوخت و انواع مختلف آنها صحبت کند. 


دستگاه های دوخت قابلیت دوخت و پرس انواع گوناگون نایلون، کیسه آلومینیومی، فویل، انواع سلفون، وی پک، کیسه های متالایز، فویل های آلومینیومی، کیسه های پلی اتیلن و پلی آمید و غیره را دارد. در این مقاله می خواهیم شما را با انواع مختلف و ویژگی های این دستگاه ها آشنا کنیم.

 

گزینش دستگاه دوخت

برای گزینش بهترین دستگاه دوخت برای بسته بندی محصولات تولیدی خود به این موارد توجه داشته باشید:

  •  تیراژ بسته ‌بندی مورد نظر
  •   نوع جنس بسته بندی
  •  محصول داخل بسته بندی
  •  نیاز دستگاه تاریخ زن و چاپ روی بسته بندی 

انواع دستگاه دوخت

انواع دستگاه های دوخت

معمولاً دستگاه‌ های دوخت به سه دسته تقسیم می شوند: 

 دستگاه های دوخت رومیزی

 دستگاه های دوخت پدالی

 دستگاه های دوخت ویلی

 

دستگاه دوخت رومیزی

دستگاه های دوخت رومیزی ساده ترین نوع دستگاه های دوخت به شمار می‌روند که با استفاده از نیروی دست کار می کنند و یک ساختار شبه اتوماتیک دارند. این دستگاه با گرمایی که در لبۀ بالایی کیسه ایجاد می کند، آن را می دوزد و به دلیل سرعت پایینی که دارد بیشتر در کسب و کارهای کوچک، کارگاه ها و کسب و کارهای خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. دستگاه دوخت رومیزی با برق ۲۲۰ ولت کار می کند و  توان مصرفی کمی دارد. 

مدل های کاتردار دستگاه دوخت رومیزی از قابلیت برش پلاستیک نیز برخوردارند.

 

دستگاه های دوخت پدالی

دستگاه های دوخت پدالی بر خلاف مدل های رومیزی، دارای پایه استند به همراه یک میز نگهدارندۀ محصول هستند که فک های قسمت دوخت دستگاه با فشار بر روی پدال دستگاه حرکت می کنند. به همین جهت به این نوع دستگاه ها، دستگاه های دوخت پدالی یا ایستاده گفته می شود. معمولاً ضخامت بخش پرسی این دستگاه در بازۀ ۲ تا ۱۵ میلی متر قرار دارد و نوع فک های پرسی آن نیز به صورت خطی و شطرنجی هستند. طول دستگاه دوخت پدالی می‌تواند بین ۲۰ سانتیمتر تا ۳۰۰ سانتیمتر در تغییر باشد.

 دستگاه های دوخت پدالی دارای انواع گوناگونی هستند که عبارتند از:

 دستگاه دوخت پدالی آلومینیومی

 دستگاه دوخت پدالی المنتی

 دستگاه پدالی برنجی


 دستگاه دوخت ریلی

دستگاه های دوخت ریلی

در دستگاه های دوخت ریلی که به دوخت اتوماتیک نیز معروف هستند، کالا بر روی دستگاه قرار می گیرد و توسط یک ریل به طرف قسمت دوخت انتقال داده می شود و عمل دوخت با استفاده از گرما و فشار غلتک ها صورت می پذیرد. دستگاه های دوخت ریلی به دلیل کارایی بالا و حجم کمی که اشغال می کنند، بهترین گزینه برای کارگاه ها و مشاغل خانگی به شمار می روند. این دستگاه امکان فعالیت ۲۴ ساعته را دارد و برای تولید کنندگانی که قصد سرمایه گذاری زیاد و سنگین در این زمینه را ندارند، بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند. ضمن آن که از پیچیدگی فنی و هزینه تعمیر و نگهداری پایینی برخوردارند. به همین دلیل برای تولیدات خانگی و تیراژ بالا که بیشتر توسط خانم ها اداره می‌شوند، مناسب هستند.

دستگاه های دوخت ریلی دارای دو مدل هستند:

 دستگاه دوخت ریلی افقی

 دستگاه دوخت ریلی عمودی

که در واقع با توجه به نحوۀ کار و ماهیت محصول انتخاب می شود. 

 

دستگاه دوخت ریلی افقی

دستگاه های دوخت افقی ریلی از سرعت بسیار زیاد بسته ‌بندی برخوردارند. به طوری که فقط کافی است که بسته مورد نظر بر روی دهانه متحرک دستگاه قرار گیرد تا دستگاه به صورت خودکار ادامه کار بسته بندی را با سرعت زیادی انجام دهد. دستگاه های دوخت ریلی افقی از قابلیت نصب تاریخ زن هم برخوردارند. لذا در زمان خرید به کیفیت دستگاه چاپ آن نیز دقت داشته باشید. در انتخاب دستگاه، روی مدلی تمرکز کنید که امکان چاپ بر روی تمام سطوح را داشته باشد.

در دستگاه ‌های دوخت ریلی افقی، بسته بندی محصول به شکل خوابیده و افقی صورت می پذیرد. در مورد محصولات جامدی که خطر ریخته شدن آنها بر روی ریل وجود ندارد، به راحتی می توان از مدل های افقی استفاده کرد.

 

دستگاه دوخت ریلی عمودی

دستگاه دوخت ریلی عمودی دارای قسمت دوخت متحرک است؛ به طوری که با آن می توانید بسته بندی های مربوط به مواد غذایی ریز مثل ادویه جات، نمک یا شکر را بسته بندی کنید. با استفاده از این دستگاه می توانید بسته بندی های حاوی مایعات را نیز پلمپ کنید. 

در دستگاه‌های  دوخت ریلی عمودی، محصول به صورت عمودی به داخل دستگاه فرستاده می شود تا دستگاه مالیات دوخت را به شکل ایستاده انجام دهد و بسته بندی به شکل کامل و بدون مشکل انجام شود. این نوع مدل بسته بندی برای مایعات و موادی که خطر ریخته شدن دارند، مناسب می باشند.

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، سرعت عملکرد دستگاه های دوخت ریلی بالا است و این گزینه برای کسب و کارهای با حجم تولید و بسته بندی بالا مناسب می باشد 

 

عوامل تأثیرگذار در قیمت دستگاه های دوخت

معمولاً قیمت دستگاه های دوخت صنعتی، تابع عواملی از جمله:

 دستی یا اتومات بودن،

 راندمان عملکرد،

 بازه ابعادی بسته بندی،

 شرکت ها و برندهای تولید کننده و

 میزان توان مصرفی آنها

هستند. همچنین دستگاه‌ های مجهز به تاریخ زن و چاپ نسبت به سایر دستگاه های ساده از قیمت بالاتری برخوردارند. از این گذشته، با توجه به آن که برخی از دستگاه های دوخت جنبه وارداتی دارند، لذا قیمت نهایی آنها تابع نوسانات نرخ ارز می باشد.

در پایان به این نکته توجه داشته باشید که چنانچه قصد خرید هر نوع دستگاه دوخت را دارید، پیش از گزینش طرح نهایی و اختصاص بودجه،  از نظرات فنی کارشناسان فروش و مشاوران فنی شرکت گشتا صنعت اصفهان برخوردار شوید تا در جریان جدیدترین طرح ها و قیمت های به‌روز در این زمینه قرار بگیرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26695
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید