امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

راز داشتن لبخند جذاب و هالیوودی چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 26983
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 17 نفر

یک لبخند زیبا اهمیت زیادی در به تصویر کشیدن شخصیت افراد دارد. لبخند هالیوودی گزینه‌ای عالی برای برطرف کردن نقص دندان‌ها و داشتن یک لبخند زیبا است. پس از دهه شصت میلادی بازیگران هالیوود با مراجعه به دندانپزشک دست به ترمیم دندان‌ها و اصلاح طرح لبخند خود زدند، از آن دوره به بعد اصطلاح «لبخند هالیوودی» در بین عموم مطرح شد. بیشتر هنرپیشه‌های معروف دندان‌های خود را با روش‌های زیبایی لمینت، کامپوزیت و... اصلاح کرده‌اند.

قبل و بعد از لمینت سرامیکی

روش‌های ایجاد لبخند هالیوودی

روش‌های متفاوتی برای بهبود وضعیت، سلامت دندان‌ها و اصلاح طرح لبخند وجود دارد. شما می‌توانید با گرفتن مشاوره از یکی از متخصص‌های کلینیک دندانپزشکی دیجیتال دکتر نوشین نصیری، بهترین روش اصلاح لبخند خود را انتخاب کنید. 

انواع روش‌های ایجاد لبخند هالیوودی به شرح زیر است.

روکش‌های دندان

یکی از رایج‌ترین تکنیک‌ها برای به وجود آمدن یک طرح لبخند زیبا، استفاده از روکش‌های سرامیکی و کامپوزیتی است. این روکش‌ها، لمینت سرامیکی و کامپوزیت دندان اندازه و رنگ دندان را تغییر داده و تمام نقص‌های ظاهری دندان را برطرف می‌کنند. همچنین این روش‌ها دوام بالایی نیز دارند.

برای دیدن نمونه کارهای قبل و بعد لمینت سرامیکی دکتر نوشین نصیری کلیک کنید.

رفع مشکلات ظاهری دندان با لمینیت

اصلاح لبخند لثه

افرادی که هنگام خندیدن مقدار زیادی از لثه‌شان پیدا می‌شود، می‌توانند از این روش استفاده کنند. کوتاه بودن دندان‌ها، فعالیت بیش از حد عضله کنترل‌کننده حرکت لب بالا و کوچک بودن لب بالایی از رایج‌ترین دلایل این مشکل هستند.

سفید کردن دندان

یکی از اصلی‌ترین اصول داشتن لبخند هالیوودی، داشتن دندان‌های سفید و درخشان است. به منظور سفید کردن دندان‌ها از روش بلیچینگ می‌توان استفاده کرد. در این روش مواد مخصوصی به دندان‌ها زده می‌شود که باعث سفیدی دندان می‌شود.

کاشت دندان مصنوعی

یکی از دلایلی که ممکن است در حین لبخند زدن اعتماد به نفستان را از بین ببرد، جای خالی دندان از دست رفته است. این جای خالی تاثیر منفی روی ظاهر دندان‌ها می‌گذارد. به منظور رفع این نقص روش‌های مختلفی وجود دارد، از جمله آن‌ها می‌توا به دندان‌های مصنوعی، ایمپلنت، پروتزها و بریج دندان برای کاشت اشاره کرد. هر کدام از این روش‌ها می‌تواند جایگزین خوبی برای جای خالی دندانتان باشد و زیبایی لبخند را به شما بازگرداند.

ارتودنسی

ارتودنسی برای بهبود وضعیت ظاهری، رفع نا هم‌ردیفی دندان‌ها و برطرف کردن ناهنجاری‌ها بهترین راه‌حل است. ارتودنسی روش‌های مختلفی دارد که هرکدام برای رفع مشکلات هم‌ردیف نبودن تاثیر بسزایی دارد.

باندینگ

اگر دندان‌های شما نقص‌های جزئی دارند روش باندینگ روش مناسبی برای شماست. در این شیوه مشکلاتی مثل لب پریدگی، تغییر شکل، اندازه رنگ دندان، ترک و... اصلاح می‌شود و تاثیر صددرصدی و زیبایی دوچندان لبخند هالیوودی را حس می‌کنید.

ماندگاری طرح لبخند هالیوودی

ماندگاری لبخند هالیوودی یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که ذهن مراجعان را درگیر می‌کند. متاسفانه به طور دقیق نمی‌توان زمانی را برای ماندگاری لبخند هالیوودی و کارهای انجام شده روی آن را مشخص کرد. باید توجه داشته باشید که این مراقبت از دندان‌ها است که ماندگاری آن را افزایش می‌دهد و حتی اگر مراقبت صحیح صورت نگیرد ممکن است دندان‌هایتان به حالت قبل برگردد.

 برخی از روش‌ها نیازمند تکرارند، به عنوان مثال سفید کردن دندان. ممکن است پس از مدتی دندان‌های شما رنگ زرد به خود بگیرد و در این صورت شما باید دوباره به متخصص خود مراجعه کرده و اقدام به سفید کردن مجدد دندان‌هایتان کنید. در صورت کاشت دندان حتما به جنس آن دقت کنید. دندان‌های چینی جنس نامرغوبی داشته و ممکن است به راحتی بشکند و یا لب پر شود. اگر این اتفاق بیفتد شما ملزم خواهید شد به تعویض آن بپردازید. اما اگر از روکش دندان استفاده کرده باشید، ده الی پانزده سال نیازی به تمدید نخواهید داشت و می‌توانید از زیبایی دندان و لبخندتان لذت ببرید.

ماندگاری لمینت سرامیکی

اصول اولیه لبخند هالیوودی

برای داشتن لبخند هالیوودی، دندان‌پزشک و متخصص معالج با معاینه، عکس‌برداری و کمک گرفتن از نرم‌افزارهای مخصوص لبخند مراجع را آنالیز می‌کند و مشکلات و آسیب‌های احتمالی را بیان کرده و با موافقت بیمار دست به درمان و رفع آن مشکلات می‌زند. لبخند هالیوودی شرایط اولیه و اصولی دارد که در ادامه به این اصول اشاره می‌کنیم.

  • تمام دندان‌های بالا شیب ملایمی به سمت وسط داشته باشند.
  • نسبت ابعاد طول به عرض دندان‌ها ۷۵ تا ۸۰ درصد باشد.
  • ترتیب قرار گرفتن دندان‌ها با کشیدن خط فرضی از بین دو چشم تا زیر بینی، قرینه باشد.
  • دندان‌ها سفید و یک رنگ باشد.
  • هنگام خندیدن یک تا سه میلی‌متر از لثه شما نمایان شود.
  • پهنای بیشتر لبخند و نمایان شدن بیشتر دندان‌ها
  • تراز بودن و تقارن دندان‌ها
  • جایگزینی دندان‌های افتاده و جلوگیری از پوسیده شدن فاصله آن

مزایای ایجاد لبخند هالیوودی

داشتن لبخند هالیوودی مزایای زیادی دارد. امروزه اکثر افراد نیاز به ایجاد طرح لبخند زیبا و تصحیح دندان‌ها را به منظور حفظ سلامت و بهبود زیبایی حس می‌کنند و به دنبال روش‌ها و مزایای آن می‌گردند. در زیر به برخی مزایای ایجاد طرح لبخند هالیوودی اشاره کرده‌ایم.

  • داشتن لبخندی زیبا
  • بالا رفتن اعتماد به نفس
  • زیبایی دندان‌ها
  • بهبود وضعیت دندان‌ها
  • جوان‌تر شدن چهره
  • بهبود سلامت دندان ها
  • بالا رفتن دوام و استحکام دندان‌ها
  • راحتی رعایت بهداشت دندان و دهان
  • سلامت دهان در بازه زمانی طولانی

تعداد جلسات درمان

تعداد جلسات و مراجعه شما به پزشک خود، بستگی به این دارد که کدام روش درمانی و زیبایی برای شما انتخاب شده است. برای کسب اطلاع از این مسئله بهتر است از دندان‌پزشک متخصص مشاوره گرفته، نوع و روش درمانی و مدت زمان و تعداد جلسات را مشخص کنید.

مراقبت‌های لازم پس از ایجاد لبخند هالیوودی

دندان‌های شما بعد از درمان‌ و عمل‌های زیبایی به مراقبت زیاد و توجه نیاز دارند. باید توجع داشته باشید که بهداشت دندان و دهان خود را بیشتر از قبل رعایت کرده و از نخ دندان به طور مرتب استفاده کنید. از جویدن غذا‌ها و اجسامی که سفت هستند و ممکن است باعث پریدگی دندان و آسیب به آن شود، پرهیز کنید. یک رژیم غذایی مناسب انتخاب کنید. همچنین هرچند وقت یک بار ضروری است به دندان‌پزشک خود مراجعه کرده و دندان‌هایتان را چکاپ کنید.

در آخر

باید توجه داشته باشید که برای داشتن لبخند هالیوودی، باید به مراکز معتبر و متخصصین حرفه‌ای مراجعه کنید. در صورتی که این عمل‌های درمانی و زیبایی به درستی صورت نگیرد، نه‌تنها باعث ایجاد نتیجه دلخواه نمی‌شود، ممکن است آسیب‌زا نیز باشد. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی دکتر نوشین نصیری، از داشتن لبخند جذاب هالیوودی بهره‌مند شوید و با اعتماد کامل به این مرکز تخصصی از تمام راهکارهای موجود بهره برده و به نتیجه دلخواه خود دست یابید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26983
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید