امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

رادیاتور رنو تالیسمان


1401/07/27
کد خبر : 27897
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 13 نفر

حتی میتوان گفت که بخش بزرگی از چرخ صنعت خودروسازی کشور به کمک همین تولیدات فرانسوی چرخیده است .
یکی از این خودرو های فرانسوی ، رنو تالیسمان بود که با استقبال زیادی هم رو به رو شد .

رادیاتور رنو تالیسمان

طرز کار رادیاتور رنو تالیسمان

در گذشته رادیاتورها را از جنس مس میساختند اما امروزه اکثر رادیاتورها را از آلومینیوم میسازند زیرا آلومینیوم گرما و حرارت را به خوبی انتقال می دهد، قیمت مناسب تری دارد، در اثر مجاورت با آب زنگ نمی زند و طول عمر بالایی نیز دارد.
رادیاتور ساختاری مشبک دارد و برای اینکه با محیط اطراف حداکثر سطح تماس را داشته باشد کانال هایی را در آن تعبیه کرده اند.
رادیاتور رنو تالیسمان دو محفظه دارد، محفظه ای که در بالا قرار دارد محل نگهداری آب گرم است که باید خنک شود و محفظه ی پایین نیز آب سرد قرار دارد، آب سرد درون محفظه ی پایین وارد موتور شده و باعث خنک شدن آن میشود و پس از اینکه دمای آب بالا رفت مجددا به محفظه ی آب گرم برمیگردد.
زمانی که آب گرم وارد کانال های رادیاتور میشود در تماس با محیط اطراف قرار میگیرد و به کمک پروانه هایی که در این سیستم تعبیه شده است هوا به درون رادیاتور جریان می یابد و به این ترتیب دمای آب پایین می آید.
تکرار این چرخه باعث میشود که موتور همواره در دمای متعادل و بهینه قرار بگیرد.


 رادیاتور رنو تالیسمان

آب رادیاتور

یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید مایعی است که درون رادیاتور ریخته میشود، این مایع ویژگی دارد که آن را از آب معمولی متمایز می کند و آن انتقال سریع حرارت در ساده ترین و بهترین حالت ممکن است. این مایع آب مقطر یا آب بدون املاح است؛ در صورتی که بخواهید از آب معمولی استفاده کنید به دلیل املاح و ناخالصی های موجود در آن پس از گرم شدن ته نشین شده و باعث میشود که رادیاتور به اصطلاح گل بگیرد و خرابی موتور را به دنبال داشته باشد.
علاوه بر آب مقطر که درون رادیاتور ریخته میشود باید از دو محلول دیگر با نام ضد یخ و ضد جوش نیز استفاده میشود که ترکیب این دو محلول به همراه آب مقطر به حفظ سلامت موتور در گرما و سرما کمک می کند.
به جز محلول هایی که گفتیم از ماده ی دیگری با نام آب رادیاتور نیز میتوان استفاده کرد که دارای خاصیت ضد یخ، ضد جوش و ضد زنگ زدگی و خوردگی است، آب رادیاتور سبز رنگ است و نیاز به ترکیب شدن با آب ندارد.


کمک فنر رنو تالیسمان

انواع کمک فنر


کمک فنرها اگرچه انواع مختلفی دارند اما سه نوع از مهم ترین ها را معرفی خواهیم کرد. کمک فنر رنو تالیسمان نیز از این قاعده مستثنا نیست .


 رادیاتور رنو تالیسمان

• کمک فنر هیدرولیکی یا روغنی

درون این نوع از کمک فنرها یک سیلندر قرار دارد که پر از روغن است و یک پیستون درون آن وجود دارد که در صورت بالا و پایین رفتن خودرو در دست اندازها و چاله ها درون سیلندر حرکت می کند. در اینگونه کمک فنرها در سر پیستون منافذ بسیار ریزی وجود دارد و هنگامی که پیستون درون سیلندر بالا می رود روغن با فشار زیادی از این منافذ خارج میشود و اینگونه انرژی جهشی را به انرژی گرمایی تبدیل می کند و نیروی ضربه ای به وجود آمده خنثی میشود. 

• کمک فنر صلب یا تخت

اینگونه کمک فنرها معمولا در خودروهای سنگین مورد استفاده قرار میگیرند برای مثال حتما کمک فنرهای کامیون را دیده اید که طول زیادی دارند و به صورت لایه لایه روی هم قرار گرفته اند و شبیه به کمان یا شمشیر هستند. این نوع کمک فنرها 2 سر آن به دو نقطه از شاسی متصل است و هنگامی که چرخ خودرو بالا و پایین می رود جمع و باز میشوند که همین مقاومت در جمع شدن شدت نیروی ضربه ای که به شاسی و بدنه منتقل میشود را کاهش می دهد.

• کمک فنر پنوماتیکی یا بادی

همانطور که از اسم این کمک فنر نیز پیداست خنثی کردن اثر ضربه ها در این کمک فنرها به کمک باد فشرده شده است. در این نوع کمک فنرها یک کمپرس در خودرو وجود دارد که هوای فشرده ارسال می کند و هنگامی که پیستون در سیلندر بالا و پایین می رود با مقاومت این هوای فشرده رو به رو میشود و از حرکت راحت و آزاد پیستون جلوگیری می کند. در این کمک فنر نیز نیروی ضربه ای به انرژی گرمایی تبدیل خواهد شد که این تبدیل انرژی راحتی سرنشینان درون کابین را به دنبال خواهد داشت.

سپر رنو تالیسمان

سپر رنو تالیسمان یکی از قسمت های خارجی این خودرو هست که باعث زیبایی دوچندان این خودرو شده است .


 رادیاتور رنو تالیسمان

انواع سپر

– در گذشته سپرها را از جنس آهن و سرب میساختند که به قسمت جلویی خودرو متصل می شدند و از خودرو در برابر ضربه ها محافظت می کردند اما خصوصیات منفی این سپرها باعث شد که پس از مدتی از رونق بیفتند. سپرهای فلزی بسیار سنگین بودند و وزن زیادی را به قسمت جلوی خودرو وارد می کردند، مراحل ساخت چنین سپرهایی طولانی و سخت بود، به راحتی در برابر رطوبت زنگ می زدند، فشار زیادی به قسمت جلوبندی وارد می کردند و اثر ضربه را به کابین منتقل می کردند حتی در برخی موارد در صورت برخورد با عابر پیاده موجب مرگ او میشدند.

سپرهای فلزی به دلایلی که گفتیم به سرعت از رونق افتادند و جای خود را به سپرهای پلاستیکی دادند.

سپرهای پلاستیکی نیز اگر چه نسبت به سپرهای فلزی مزایایی مثل وزن کمتر داشتند اما به دلیل انعطاف پذیری بالایی که داشتند نمی توانستند حفاظت چندانی از خودرو در برابر ضربه داشته باشند.

در پایان مطلب لازم میدانیم به شما توصیه کنیم اگر قصد خرید تجهیزات جانبی و قطعات یدکی خودرو دارید از مجموعه های معتبر آن ها را تهیه کنید. مجموعه هایی مثل پارسیاپارت یکی از برترین ارائه کنندگان تجهیزات و لوازم جانبی خودرو در همه ی برند ها با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت هستند. این مجموعه با هدف تضمین کیفیت، تضمین قیمت و ارسال سریع سعی در جلب رضایت مشتریان و خریداران عزیز دارد. تمامی محصولاتی که توسط مجموعه پارسیا پارت ارائه میشود استاندارد هستند و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. قیمت لوازم جانبی و قطعات خودرو در این مجموعه متناسب با کیفیتی که دارند بسیار مناسب است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27897
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید