امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

دندان های یکدست و زیبا با روش ساده و بی دردسر


1401/07/27
کد خبر : 27344
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 21 نفر

به مرور زمان شاهد تغییر رنگ دندان ها بر اثر عواملی چون عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک، مصرف دخانیات، استفاده از قهوه و نوشیدنی های رنگی و... هستیم. در مواردی شاهد هستیم که با روش های سفید سازی و مسواک این لکه و نازیبایی ها برطرف نمی گردد. یا اینکه ذاتاً دندان ها به گونه ای هستند که رنگی مات و کدر دارند. یا آنکه بر اثر عوامل مختلف شاهد لب پریدگی، شکستگی و ترک در دندان ها هستیم.
 مورد دیگر نامرتب بودن و چرخش دندان ها است. ممکن است دندان هایی سالم باشند اما نحوه قرارگیری آنها در کنار دیگر دندان ها به گونه ای است که حالتی نازیبا به آن بخشیده است. این عوامل و موارد مشابه دیگر سبب می شود که بسیاری از افراد از فرم دندان‌های خود ناراضی باشند و در صدد رفع این مشکلات برآیند.
 

 راه حل چیست؟

 شاید خیلی از افراد فکر کنند کشیدن و یا جایگزین کردن دندان ها تنها راه نهایی رهایی از این مشکلات است. اما به لطف روش‌های جدیدی که متداول شده است بدون تغییر خاصی در دندان می توان ظاهری زیبا به دندان‌ها بخشید. پوشش های سرامیکی و کامپوزیتی با مقاومت مناسب و بسیار ظریف می‌تواند گزینه‌ای مناسب جهت رفع مشکلات نامبرده باشد.
در بعضی از موارد دندان ها در زمان اجرای لمینت سرامیکی کمی تراشیده می شود. اما جای نگرانی وجود ندارد با  تبحر بالا و تجربه مناسب کادر کلینیک زیبایی ایمپلنتیا این مقدار تراش بسیار اندک و گاهاً به صفر می‌رسد. لذا اگر تمایل دارید که دندان‌های یکدست و سفیدی داشته باشید و به دنبال بهترین مرکز ایمپلنت دندان هستید ایمپلنتیا بهترین گزینه است.

 چرا لمینت دندان ها گزینه مناسبی است؟

 برای داشتن دندان های یکدست و زیبا با رنگی چشم نواز لمینت می تواند گزینه ای مناسب باشد. به دلایل زیر می توان استفاده از  لمینت را تجربه نمود:

• بدون دردی خاص و خونریزی: 

بسیاری از افراد از بروز درد هنگام خدمات دندانپزشکی هراس دارند یا اینکه از درد آن استرس می گیرند. در استفاده از این روش به هیچ وجه از درد و خونریزی خبری نیست و این کار در آرامش انجام می شود.

• قیمت مناسب: 

شما قیمتی مناسب بابت انجام این کار هزینه می کنید که نسبت به تغییرات مثبتی که شاهد آن هستید بسیار رضایت بخش است. البته دانستن این نکته نیز ضروری میباشد که انواع لمینت سرامیکی قیمتی بالاتر و کیفیتی بهتر نسبت به انواع کامپوزیت ای دارند. لمینت های کامپوزیتی به دلیل عدم نیاز به تراش دندان و قیمت مناسب تری که دارند نیز طرفداران بسیاری دارد. اما اگر دوست دارید درخشندگی، زیبایی و ماندگاری بالاتری را تجربه کنید انواع سرامیکی نیز می تواند گزینه ای مطلوب باشد.

• اجرای سریع و بی دردسر:

پس از بررسی ها و معاینه پزشک این فرآیند می‌تواند در زمانی کوتاه انجام شود. همانطور که در قبل توضیح داده شد به راحتی می توان لایه‌های پوشاننده را بر روی دندان ها قرار داد و عیوب مختلف را برطرف نمود.

• حفظ ساختار کلی دندان:

با این روش پایه و ساختار اصلی دندان حفظ می‌گردد و تغییر بسیاری روی آن انجام نمی‌شود.

• نقش محافظتی:

در دندان هایی که دچار ترک شده اند این لایه ها می تواند از گسترش آن جلوگیری کند.

• بهبود عملکرد دندان:

در هنگام جویدن غذا پس از شکسته شدن و لب پریدگی مشکلاتی به وجود می آید. با اجرای لمینت دندان این مشکل تا حد زیادی برطرف می‌گردد.

• نقش جلوگیری کننده:

دندان‌ها پس از اجرای لمینت در برابر سایش نیز مقاومت بیشتری پیدا می‌کنند.
• از دیگر مزایای لمینت دندان مسدود نمودن فواصل نامطلوب بین دندان هاست.

 لزوم اجرای صحیح لمینت در مرکزی معتبر

اجرای صحیح و اصولی می تواند عمر لمینت ها را افزایش دهد. اگر انجام این کار در مرکزی معتبر و پزشکی متبحر انجام نشود ممکن است با عوارضی مواجه شویم. در زیر نمونه هایی از مشکلات پس از انجام لمینت توسط افراد غیرمتخصص بیان می‌شود:

• شکل گیری عفونت:

اگر این کار به طرز صحیح توسط پزشک انجام نگردد ممکن است فضایی برای باکتری و پلاک ها در دندان شکل بگیرد و سبب عفونت شود.
• در برخی موارد عدم استفاده از مواد مرغوب ممکن است سبب بروز حساسیت و آلرژی شود.

• پوسیدگی دندان:

اگر چسباندن لمینت به درستی انجام نشود و بین روکش و دندان شما به درستی اتصال ایجاد نگردد، این فضا می‌تواند شرایط را برای تجمع باکتری ها فراهم نموده و موجبات پوسیدگی ‌دندان مهیا شود.

• دشواری در غذا خوردن:

اگر توسط تیمی غیر متخصص و کم تجربه عمل لمینت انجام شود، عدم نصب صحیح و پرداخت نامناسب و به وجود آمدن ارتفاعی نامطلوب می‌تواند در جویدن غذا مشکلاتی را به وجود آورد.

• شکستن و جدا شدگی سریع:

هرگونه نصب غیر اصولی توسط افراد کم تجربه می‌تواند سبب جدا شدن لمینت و یا شکستن آن شود.
با توجه به مواردی که گفته شد این گونه می‌توانیم بگوییم که استفاده از مواد مرغوب توسط بهترین کلینیک ایمپلنت در تهران یا سایر شهرها به همراه تجربه و تبحر در اجرای صحیح آن، می‌تواند عمر لمینت‌های شما را ۱۰ الی ۱۵ سال بالا ببرد. این مهم در کلینیک زیبایی دندانپزشکی ایمپلنتیا به بهترین شکل انجام می‌شود. شما می‌توانید با خیال آسوده با شماره تلفن این مرکز 02126354980 تماس گرفته و بعد از انجام مشاوره تخصصی و رایگان اقدام به تعیین نوبت نمایید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27344
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید