امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

دستگاه مکش جاروبرقی


1401/07/27
کد خبر : 25796
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 23 نفر
جاروبرقى خانگي یکی از لوازم خانگی برقی پرطرفدار که این روزها در همه ی منازل وجود دارد . در زندگي مدرن و پر مشغله اين روزها تصور تمیز کردن خانه بدون جاروبرقي خانگي کاری بس سخت و دشوار و دور از ذهن است.

 جاروبرقي خانگي از جمله دستگاه های صنعتی براي نظافت می باشد که با تسهيل و تسريع در جاروکشی و نظافت جایگاه ویژه ای در بین كاربران به خصوص خانم هاي شاغل داشته است. همچنین به دليل کیفیت نظافت بالاتری که نسبت به شیوه های سنتی و دستي دارد، جاروبرقی خانگی کاربرد فراوانی داشته و بهترین گزینه برای نظافت منازل و مناطق مسكونى می باشد.    



 

دستگاه مکش جاروبرقی:

جاروبرقی خانگی دارای یک دستگاه مکش بسيار قوی می باشد. این وسیله مکنده گرد و غبار داخل شده به دستگاه را به همراه هوا و زباله هاي ريز و درشت به وسیله موتور خود مکش کرده و به داخل مخزن منتقل می کند. غبار های سنگین در داخل مخزن ته نشین شده و باقی می مانند و گردهای سبک همراه با هوا به سمت فیلتر جاروبرقی خانگی کشیده می شوند. با استفاده از فیلتر درون خود آلودگی های هوای ورودی را جذب و هوای خروجی پاکیزه را به محیط باز می گرداند.
در صورتی که دستگاه جارو برقی خانگي استاندارد و با کیفیت باشد می تواند موجب افزایش سلامت محیط در حین نظافت شود. این امری بسيار مهم و قابل تأمل و دغدغه  بسياري از مادران در رسیدگی به نظافت منزل می باشد.                                                         
جاروبرقی خانگی در بعضى از مدل ها صدای پائین دارند که این امر به دلیل وجود یک صداگیر در دستگاه می باشد، که صدای پمپ و موتور را کاهش می دهد. به همین دلیل با توجه به سبك زندگي امروزه و آپارتمان نشيني  بهره گیری از چنین دستگاه هایی در جاروبرقي خانگی آلودگی های صوتی را نیز کاهش می دهد.


موارد استفاده از جاروبرقی خانگی:

جاروبرقي خانگي به منظور جمع آوري زباله هاي ريز و درشت و رفع گرد و خاک فرش ها و غبار در منازل استفاده مي شود.جاروبرقي خانگي را مي توان براي  نظافت خانه از  فضولات وموي حیوانات خانگی  استفاده كرد به خصوص جاروبرقي هاي كيسه دار يك بار مصرف كه پس از هر استفاده كيسه قابل تعويض مي باشد.
همچنین جهت نظافت کامل خانه از جمله: نظافت فرش، موكت ، پاركت و سراميك، مبل ها، پله ها ،گردوغبار درزهاي در و پنجره و بخش های باریک و...كه  با استفاده از سری های مخصوص امکان پذیر می باشد.
جاروبرقی خانگی نظافت را  با قدرت بسیار بیشتری نسبت به روش های سنتي و دستی انجام خواهد شد. زمان نظافت را بسيار كاهش مي دهد. فرآیند نظافت در منزل  را سریع تر انجام می دهد  و مدت زمان بيشتري براي رسيدگي به كارهاي ديگر روزمره باقي مي ماند.

جاروبرقي خانگی داراي فيلتر مي باشد كه موجب جلوگیری از بازگشت مجدد غبار به محیط و منجر به کاهش بروز حساسیت می شو.  نظافت با کیفیت بهتر صورت می گیرد و نتیجه مورد انتظار و مطلوب حاصل می گردد.جاروبرقي خانگى با صرف انرژی کمتر در حین استفاده از آن هنگام فرآیند نظافت منزل از بارزترين و مهمترين مزیت های ملموس این وسیله می باشد.گرد و غبار  موجود در محيط را وارد و هوای پاک از آن خارج می شود و به همین ترتیب موجب سلامت محیط مي شود .

 جاروبرقي هاي خانگي  جديد و پيشرفته تر صدای پایین تري  دارند كه موجب آسایش برای افراد خانه و سايرين در حين نظافت مي شود . این جاروبرقي ها به گونه اي طراحي و ساخته شده اند كه موجب راحتي كاربران در هنگام استفاده باشند از جمله دسته بلند جارو و قابليت تنظيم آن و وجود قلتك زير برس جارو برقي خانگی جهت تسهيل در حركت آن و كاهش اصطحكاك با فرش كمترين آسيب به كمر و ساير اندام ها هنگام نظافت بر بدن وارد مي شود.

انواع جاروبرقی های خانگي:

جاروبرقی خانگى  ایستاده:

جاروبرقی های خانگي ایستاده برای فضا ها و خانه های بزرگ کاربرد دارند. به طور کلی برای گرفتن مو و کرک از فرش نیز بهتر هستند. استفاده از آنها در پله ها، فضاهای تنگ و زیر مبلمان کمی سخت تر است. اغلب از مدل های سیلندر پر سروصدا هستند.

جاروبرقی‌ خانگي سیلندری:

جاروبرقی‌های خانگي سیلندری همان جاروبرقی های قدیمی هستند که در اکثر خانه ها یافت میشوند. براي نظافت زیر مبلمان و فضای کوچک و تمیز کردن پله ها ،جاروبرقی های سیلندری مناسب تر هستند. آنها معمولاً ساکت تر هستند.

جاروبرقی‌خانگى بی سیم:

جاروبرقی‌های خانگي بی سیم قابل حمل كوچكترين و سبكترين گزینه برای تمیز و جارو کردن کمد، سطوح مبلمان، رها شدن  از شر عنکبوت ها در گوشه ديوارها یا گرد و غبار و يا حتی تمیز کردن فضای داخلی ماشین استفاده می شود.

جاروبرقی‌خانگى کیسه‌دار:

جاروبرقي هاي خانگي كيسه دار بهترين انتخاب براي كساني است كه به گردوغبار حساسيت دارند زیرا گرد و غبار در درون یک کیسه‌ی یکبار مصرف و يا دائمي قرار می‌گیرد و هیچ تماسی با محفظه جاروبرقی ندارد. تنها نكته منفی براي جاروبرقي خانگي کیسه دار این است که شما باید مدام برای تعویض کیسه هزینه بپردازید.

جاروبرقی‌ خانگي بدون کیسه:

در جاروبرقي خانگي بدون كيسه محفظه یا کیسه تعبیه شده قابل استفاده مجدد است و نياز نيست هر بار تعويض شود. فقط کافی است پس از پرشدن محفظه آن را خالی کنید و سپس آن را سرجایش بگذارید.                                                       
جاروبرقی خانگی سطلی:                    
جاروبرقي خانگي سطلي دارای ابعاد کوچکی است که به راحتی میتوان آن را جابه جا كرد. حجم مخزن اين جاروبرقي خانگی سطلی معمولا بيشتر از جاروبرقي هاي خوابيده است.

جاروبرقی نیمه صنعتی:

جاروبرقی نیمه صنعتی خانگی دستگاه مکنده ای است که از نظرقدرت مکش و ابعاد ما بین دسته جاروبرقی خانگی و جاروبرقی صنعتی قرار ميگيرد. جاروبرقی نیمه صنعتی خانگی معمولاً برای فضاهای با ابعاد متوسط استفاده میشود.
جاروبرقی هاي نیمه  صنعتى خانگی به طور معمول قدرت مکش  بیشترى از جاروبرقی هاي خانگی دارند و همچنین حجم مخزن این جاروبرقی ها بیشتر از جاروبرقی هاي خانگی مي باشد.

طراحی جاروبرقی نیمه صنعتی:

طراحی آن ها به صورتي است که با  اندازه كوچكتر و صدای کم تر با وجود قدرت مكش بالاي در حد جاروبرقي هاي صنعتي می‌باشد. جاروبرقي هاي نيمه صنعتي خانگی را مناسب براي نظافت اتاقهای هتل، رستوران ها،ويلاها ،بيمارستان ها ،كتابخانه هاو تالارها، مجتمع‌های تجاری، سالن‌های سینما و همایش، سازمان‌ها و محيط هاي اداري، مراکز آموزشی، اماکن مذهبی و...حتي منازل كرده است.

 جاروبرقی نيمه صنعتى خانگی برای منازل با متراژ بالا بهتر است به جاي جاروبرقى خانگى استفاده شود. به دليل اينكه با توجه به متراژ بالاي منزل عمل جمع آوری گرد و خاک و زباله ها زمان بیشتری نياز دارد. موتور جاروبرقي نیمه صنعتی خانگی باید توان بیشتری داشته باشد. باتوجه به متراژ بالاي منزل ميزان گرد و خاك و زباله بيشتري جمع آوري ميگردد، كه نياز به مخزن بزرگتري دارد. این جاروبرقي ها گزينه مناسبي ميباشند.
همچنین با وجود اينكه مخزن كوچكتري نسبت به جاروبرقي هاي صنعتي خانگی دارند، اما قدرت مكش بالايي در حد جاروبرقي هاي صنعتي دارند اما در ابعاد كوچكتر.


این جاروبرقي ها هم قابليت مكش آب را دارند هم قابليت مكش خاك. يكي ديگر از قابليت هاي جاروبرقي نیمه صنعتی خانگی براي نظافت مكان هايي كه در ارتفاع قرار دارند، مانند قفسه هاي كتابخانه و بوتيك ها كه به راحتي قابل تميز كردن ميباشند. براي اين كار از مدل جاروبرقي نيمه صنعتي كوله اي مي توان نام برد كه در توضيح انواع جاروبرقي هاي نيمه صنعتي توضيحات لازم ذكر ميشود.                        
جهت خرید جاروبرقی نیمه صنعتی به چه نكاتي بايد توجه كرد؟
. توجه به متراژ فضای مورد نظر  
. قدرت مکش بالاي جارو برقي
. میزان سر و صدای کم جارو برقي         
. مصرف برق پایین جاروبرقي  
. تعداد ساعت کارکرد جاروبرقي                        
. ابعادو وزن مناسب جاروبرقي                                    
. مانور پذیری راحت جاروبرقي
. سیستم تخلیه پاکیزه جاروبرقي
. عملکرد ساده جاروبرقي
 . طول عمر جاروبرقي با توجه به كاركرد مورد انتظار  
 هزينه كردن معقول، با توجه به اينكه جاروبرقي هاي نيمه صنعتي چند موتوره و چند كاره مي باشند و مخزن بزرگتر وقدرت مكش بيشتري دارند در قبال این جاروبرقی ها كه به جاي هزينه  كردن براي چندين جاروبرقی خانگی مي توان در هزينه صرفه جويي كرد.

انواع جاروبرقی نیمه صنعتی:جاروبرقی هاي  نیمه صنعتی شامل دو دسته جاروبرقی خاک و جاروبرقی آب و خاک میباشد. اگر در محیط مورد نظر خود فقط ضایعات جامد دارید ديگر نیازی به خرید جاروبرقی آب و خاک نمي باشد . اگر تمايل داريد مایعات را با جاروبرقی جمع آوری کنید حتماً باید این مدل جاروبرقی را تهيه نمائید.  
ماهیت موتور جاروبرقی آب و خاک با جاروبرقی خاک متفاوت است. اگر با جاروبرقی خاک مایعات موجود در محيط را جمع آوری کنید موتورجاروبرقي نيمه صنعتي آسیب میبیند.
 

جاروبرقی صنعتی :

 جاروبرقي هاي صنعتي در فضاهای صنعتی مورد استفاده قرار مي گيرند. با توجه به انواع آلودگی‌ها، ذرات و گرد و غبار خطرناک تولید شده در محیط حين كار، مسأله از نظافت و پاکیزگی  معمولي و عمومی فراتر رفته و جدي تر مي باشد و مستقیما به سلامت و ایمنی کارکنان مربوط می‌شود. بنابراين استفاده از جاروبرقی صنعتی راه حلی مناسب و كارآمد برای حفظ و نگهداری پاکیزگی محیط و حذف گرد و غبار، بخار ها و مایعات خطرناک از آن می‌باشد  
 این جاروبرقی ها همگی از نوع جاروبرقی خانگی سطلی هستند و مخزن آن ها از مدل های  نیمه صنعتی و تجاري و به خصوص خانگي بسیار بزرگ تر است  .
همچنین این جاروبرقى در مقايسه با  روش‌های سنتی نظافت همانند جارو کردن دستی و سیستم های دمش هوا، گرد و غبار از محیط حذف نشده و فقط از محلی به محل دیگر منتقل می شود. درحاليكه جاروبرقی صنعتی با برخورداری از سیستم مکش قوی و فیلتراسیون موثر، گرد و غبار موجود در فضا را به نحو موثری جمع آوری کرده و از بازگشت مجدد آن به محیط جلوگیری می‌نمایند.
این جاروبرقي دسته ای از دستگاه های مکنده مي باشند كه قادر خواهد بود مواد مایع و جامد سنگین و با چگالی بالا را مکش کند و در مخزن بزرگ و مقاوم خود جای دهد. همچنين قادرند مواد سمی، اسیدی و خورنده و قابل اشتعال را جمع آوری نموده و از انتشار مجدد آن ها در محیط مورد نظر جلوگیری کنند.
 عملیات غبارگیری در مقايسه با ساير جاروبرقي ها در محیط های حساس به آلودگی و یا محیط هایی که غبارات سمی تولید مي كنند و سلامت کارکنان را تهدید می کند، جاروبرقي صنعتى کاربرد ویژه ای دارد.
این جاروبرقي ها  طراحی و تولید انواع گوناگون دارند كه دستگاه های جاروبرقی صنعتى با قدرت مکش و سرعت مکش های متفاوت امکان جمع آوری سبک ترین مواد تا سخت ترین و سنگین ترین مواد را فراهم آورده است. کاربران متناسب با نوع نياز و شرایط کاری جاروبرقی صنعتی مناسب را انتخاب می کنند.
 جاروبرقی صنعتی جهت انجام عملیات های مختلف قابل استفاده خواهد بود به این معنا که در بیشتر مواد برای جمع آوری آلودگی ها و مواد انباشت شده در محیط از جاروبرقى صنعتی استفاده می شود. هم چنین به منظور انتقال مواد نیز  این جارو برقی قابل به کار گیری بوده و به دلیل داشتن مخزن با گنجایش بالا و قدرت فوق العاده حجم زیادی از مواد را جا به جا می کنند.
 

جاروبرقى هاى صنعتي يكي از مدل هاي توليد شده آن جاروهای هواکار مي باشد. برای كار کردن نیازی به برق نداشته، جهت نظافت و جمع آوری مواد در محیط هایی با دسترسی کم به جریان برق و یا محدودیت استفاده از برق به کار می روند. نوعي از جاروبرقى صنعتى هواكار ضد انفجار می باشد که برای نظافت محیط های دارای مواد اشتعال زا و یا جمع آوری مواد جامد و مایع انفجاری طراحی و ساخته شده اند. در رده جاروبرقي هاي صنعتي تخصصي قرار مي گيرد.
این جاروبرقي ها يك مدل ديگر به نام مکنده کامیونی دارند كه اين سري از جاروبرقي براي مكش و جمع آوري حجم عظيمي از مواد سخت و سنگين استفاده مي شود، به طوريكه در شرايط سخت و دشوار كاري جاروبرقي كاميوني مناسب و كاربردي تر مي باشد.


گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25796
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید