امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

دستگاه تصفیه هوا


1401/07/27
کد خبر : 26481
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 18 نفر

دستگاه های تصفیه کننده هوا، دستگاه هایی می باشند که امروزه به دلایل مختلف و منحصر به فرد توانسته جایگاه ویژه ای را در بین مصرف کنندگان به خود اختصاص دهد. استفاده از دستگاه تصفیه هوا در کلان شهر ها و شهر های شلوغ امری کاملا ضروری و مهم می باشد. دستگاه های تصفیه کننده زیادی توسط برند های مختلف و متنوعی طراحی و تولید شده است که می توان به دستگاه تصفیه کننده هوا مدل  XJ2100UV، دستگاه تصفیه کننده هوا مدل XJ7800، دستگاه تصفیه کننده هوا مدل XJ4800، دستگاه تصفیه کننده هوا مدل XJ8200و …. اشاره کرد که هر کدام مزیت ها و ویژگی های منحصر به فردی دارند. در اینجا قصد داریم به بیان ویژگی های دستگاه تصفیه هوا  بپردازیم و همچنین به معرفی انواع دستگاهِ های تصفیه کننده هوا مزیت های استفاده از آن ها، نکات مهم در هنگام خرید آن ها و …. بپردازیم.

دستگاه تصفیه هوا صنعتی


دستگاه های تصفیه کننده هوا در مدل های مختلفی طراحی و تولید شده اند که می توان به دستگاه تصفیه هوا صنعتی، دستگاه تصفیه هوا خانگی و … اشاره کرد. دستگاه های تصفیه کننده هوا صنعتی، نوعی از دستگاه های مصرفی در شرکت ها و صنایع مختلف می باشند که قدرت بالاتری نسبت به دستگاه های تصفیه هوا خانگی دارند. دستگاه های تصفیه کننده هوا صنعتی اغلب در شرکت ها و صنایع مانند صنایع پتروشیمی، مورد استفاده قرار گرفته است زیرا محیط داخلی این نوع شرکت ها آلوده بوده و تنفس در چنین محیط هایی خطرناک خواهد بود. استفاده از دستگاه های تصفیه کننده هوا صنعتی باعث می شود تا آلودگی ها و آلاینده های موجود در هوا را تا 99 درصد از بین ببرد.
دستگاه تصفیه هوا

انواع دستگاه تصفیه هوا


خریداران و یا مصرف کنندگان دستگاه هایِ تصفیه کننده هوا ممکن است در هنگام خرید دستگاه تصفیهِ هوا دچار تردید شوند و سوالاتی ذهن آن ها را درگیر کند. آشنایی با انواع دستگاه ها می تواند پاسخ بسیاری از سوال های خریداران باشد. به همین دلیل قصد داریم به معرفی انواع دستگاه های تصفیه هوا بپردازیم. دستگاه هایِ تصفیه کننده هوا مدل های مختلف و متنوعی دارند که می توان به دستگاه های تصفیهِ هوا خانگی و صنعتی اشاره کرد که هر کدام در توان های گوناگون تولید شده اند. نحوه عملکرد و یا مکانیسم عملکرد دستگاه هایِ تصفیه هوا را می توان به نوع فعال و غیر فعال تقسیم کرد. برخی از آن ها بر اساس سیستم تصفیه هوا فعال و برخی دیگر بر اساس سیستم تصفیه هوای غیر فعال به فعالیت خود ادامه می دهند.

قیمت دستگاه تصفیه هوا

در هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا باید به نکات مختلف و متنوعی توجه کرد تا در هنگام خرید دچار تردید نشوید و همچنین بهترین دستگاه تصفیه کننده هوا را خریداری کنید. از نکات مهم در هنگام خرید انواع دستگاه تصفیه کننده هوا می توان به توان دستگاه تصفیه کننده، کیفیت دستگاه، نوع تکنولوژی های به کار رفته در ساختار دستگاه، تناسب بین اندازه دستگاه و متراژ محیط و …. اشاره کرد. یکی دیگر از نکات و یا عوامل مهم در هنگام خرید دستگاه های تصفیه کننده هوا، قیمت آن خواهد بود. قیمت دستگاه تصفیه هوا نشان دهنده اصل بودن محصول، کیفیت آن، عملکرد دستگاه و … می باشد.یکی از سوال هایی که ذهن اکثر خریداران و یا مصرف کنندگان دستگاه تصفیه هوا را درگیر کرده است، میزان قیمتِ دستگاه تصفیه هوا می باشد
دستگاه تصفیه هوا
برای این که به این سوال ها و ابهام های ایجاد شده در ذهن خریداران پاسخ داده شود، باید گفت قیمتِ دستگاه تصفیه هوا با توجه به عوامل مختلف و متنوعی محاسبه می شود که می توان به نحوه عملکرد آن، نوع تکنولوژی های به کار رفته در آن ها، توان دستگاه مورد نظر، قدرت دستگاه تصفیه کننده هوا، اندازه دستگاه، نوع فیلتر موجود در ساختار داخلی آن و …. اشاره کرد.
یکی از عوامل موثر در قیمتِ دستگاه تصفیه هوا، نوع فیلترهای دستگاه تصفیه هوا می باشد. فیلتر های گوناگون و متنوعی در ساختار داخلی دستگاه های تصفیه کننده هوا به کار رفته است که می توان به پیش فیلتر، فیلتر کربن فعال، فیلتر هپا، فیلتر یون منفی، فیلتر پلاسما و … اشاره کرد که عملکرد هر کدام با دیگری متفاوت می باشد. لازم به ذکر است که برخی از آن ها قابلیت شست و شو دارند و برخی دیگر را باید بعد از مدتی تعویض کرد. از بین عنوان فیلتر های نامبرده، فیلتر هپا از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد و قادر است تا 99 درصد آلودگی های موجود در هوا را از بین ببرد.

خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا


برای خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا باید به عوامل و یا نکاتی مختلفی توجه کنیم که می توان به قیمت آن، کیفیت آن، نوع کارکرد دستگاه تصفیه کننده هوا، کم بودن میزان صدای خروجی از آن و …. اشاره کرد. به عبارت دیگر :

وجود فیلترهای با کیفیت در ساختار آن


یکی از ویژگی هایی که هنگام خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا باید به آن توجه کرد، وجود فیلتر های با کیفیت و مرغوب به کار رفته در ساختار آن می باشد. استفاده از فیلتر های با کیفیت به کیفیت نهایی دستگاه و عملکرد بهتر آن کمک می کند. در حقیقت استفاده از فیلتر های با کیفیت باعث می شود تا هوا حدود 99 درصد تصفیه شود و هوا را بدون هیچ گونه آلودگی به محیط بیرون منتقل کند. فیلترهای دستگاه تصفیه هوا بسیار متنوع هستند.
ظرفیت فیلتر های موجود در ساختار دستگاه از دیگر نکاتی و یا عوامل مهم در هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا، ظرفیت فیلتر به کار رفته در ساختار داخلی آن می باشد.

توجه به فن و حجم هوادهی


توجه کردن به فن و حجم هوادهی از دیگر نکاتی می باشد که هنگام خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا باید به آن توجه شود. کیفیت فن و حجم هوادهی دستگاه با سرعت تصفیه کردن محیط رابطه مستقیم دارد، در نتیجه هر چقدر فن موجود در ساختار دستگاه با کیفیت تر باشد، میزان هوادهی دستگاه بیشتر و در نتیجه سرعت تصفیه هوا بیشتر می باشد.

توجه به صدای خروجی دستگاه


صدای تولید شده توسط دستگاه تصفیه هوا یکی از مهم ترین نکاتی می باشد که در خرید بهترین دستگاه تصفیه کننده هوا باید به آن توجه شود. اگر دستگاه مورد نظر هنگام فعالیت، صدای زیادی تولید می کند از خرید آن صرف نظر کنید. نسل جدید دستگاه های تصفیه کننده هوا هنگام فعالیت با بالا ترین دور موتور صدای بسیار ناچیزی خواهند داشت.

متناسب بودن اندازه دستگاه با اندازه محل مورد نظر


توجه به اندازه دستگاه از دیگر نکاتی می باشد که در خرید بهترین دستگاه تصفیه کننده هوا باید مد نظر قرار داد. در واقع اندازه دستگاه مورد نظر باید با متراژ محیط مورد نظر متناسب باشد تا بهترین عملکرد را داشته باشد به عنوان مثال انتخاب یک دستگاه کوچک برای یک محیط بزرگ مناسب نمی باشد، زیرا دستگاه نامبرده توان تصفیه کردن هوای این محیط را نخواهد داشت.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26481
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید