امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

دستگاه تشتک زن چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 26787
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 20 نفر

تشتک به درب نوشابه و سایر بطری‌ها گفته می‌شود و دستگاه تشتک زن دستگاه پرکاربردی است که عمل  بستن  درب  بطری‌ها  را  انجام  می‌دهد.  این  دستگاه  کاملاً  بهداشتی  است  و  از  خروج  گاز  نوشابه جلوگیری می‌کند. علاوه بر نوشیدنی‌ها برای بستن درب بسیاری ا ز کنسروها  و مواد غذایی نیز از این دستگاه استفاده می‌شود.  
پرس کردن درب نوشیدنی ها مخصوص نوشیدنی‌هایی که ظرف شیشه‌ای دارند بسیار اهمیت دارد، زیر ا باید هوا به داخل آن وارد نشو د و به‌راحتی قابل باز شدن نباشند. این ویژگی‌ها با استفاده از دستگاه تشتک‌زن  امکان‌پذیر  می‌باشد.  ارتفاع  این  دستگاه  قابل  تنظیم است  و  می  توا ن  برحسب  موادی  که  قرار  است تشتک‌زنی شوند ارتفاع آن را تنظیم کرد.  
استفاده آسان، حمل و نقل راحت، عدم نیاز به نیروی انسانی بسیار، بهداشتی بودن و غیره از ویژگی‌های دستگاه تشتک‌زن می‌باشند که باعث توجه کارخانه‌دارها و سایر کارگاه‌های تولید نوشابه‌ها و موا د غذایی شده اند، اما بسیاری از افراد در تهیه  و خریداری این دستگاه با مشکلاتی مواجه هستند.  

خرید دستگاه تشتک‌زن | شرکت نیکو شیمی

شرکت نیکو شیمی بهترین و معتبرترین شرکت د ر زمینه تولید و عرضه دستگاه تشتک‌زن می‌باشد ک ه قیمت  کاملا  مناسبی  برای  این  دستگاه  در  نظر  می‌گیرد.  خرید  و  فروش  دستگاه  تشتک‌زن  با  توجه  به تقاضای مشتریان بسیار آسان شده و از طریق شرکت نیکو شیمی و به‌صورت آنلاین و اینترنتی امکان‌پذیر است.  


 دستگاه تشتک زن


کشور ایران با توجه به نیاز مبرم به این دستگاه امروزه به یکی از تولید کنندگان مهم در این زمینه تبدیل شده است که قیمت مناسبی را برای این دستگاه در نظر گرفته است.  

اسانس یعنی چی؟

اسانس روغن فراری است که تمام خواص موجود در گیاهان و میوه‌هایی که از آنها اسانس گیری می‌شود را دارا می‌باشند. یکی از تفاوت‌های اسانس )روغن فرار( با روغن‌های غیر فرار در این است که این روغن‌ها در اثر گذشت زمان قابل تبخیر شدن و اکسید شدن هستند. بنابراین باید در نگهداری آنها دقت شود.  
استفاده از اسانس به جای میوه و گیاه باعث عطر و طعم بیشتر مواد غذایی و سایر محصولات می‌شود. از طرفی در بعضی از فصول میوه مورد نظر یافت نمی‌شود و وجود اسانس باعث بهره‌گیری از خواص و طعم آن  میوه  می‌شود.  خواص اسانس  عبارتند از: خاصیت ضد باکتریایی، ضد التهاب و ضد میکروب بودن، آرامبخشی و غیره که باعث شده از زمان‌های بسیار دور نیز برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از آنها استفاده شود.  
خرید اسانس به دلیل خواص آن باید در اولویت قرار گیرد، زیرا باعث از بین بردن طعم ناخوشایند بسیاری از مواد غذایی می‌شود. اسانس‌ها طعم‌های مختلفی دارند و برخی افراد نیز اسانس‌ها را برای بهتر شدن رنگ مواد غذایی تهیه می‌کنند. فروش اسانس از مکان‌های مختلفی صورت می‌گیرد، اما اطمینان از محل تهیه اسانس بسیار اهمیت دارد.  
کیفیت اسانس تهیه شده به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی آب و هوایی که گیاه در آن رشد می‌کند یکی از عوامل مؤثر در کیفیت اسانس است. به این صورت که هرچه گیاه به‌طور مناسب رشد کرده باشد اسانسی که از آن گیاه تهیه می‌شود نیز کیفیت بهتری خواهد داشت.  اسانس یک گیاه ممکن است از قسمت‌های مختلف آن تهیه شده باشد ، بنابراین بو و طعم آن نیز با توجه به محل جمع‌آوری آن متفاوت است.  


اسانس

اسانس خوراکی چیست؟

اسانس‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. برخی اسانس‌ها مانند اسانس میوه و گیاهان دارویی قابل استفاده در مواد غذایی و خوراکی هستند، اما برخی دیگر از اسانس‌ها شیمیایی می‌باشند و نمی‌توان آنها را در مواد غذایی استفاده کرد. از این اسانس‌ها به دلیل بوی مطبوع در تولید مواد خوشبو کننده استفاده می‌شود.  
اسانس‌های شیمیایی همچنین در تولید انواع صابون‌ها،  خمیردندان،  شامپو ونیز شمع‌های معطر استفاده می‌شوند،  زیرا بوی دلنشین و خوشایندی دارند.  
اسانس‌ها همچنین به اسانس‌های حلال در آب، روغن و الکل تقسیم می‌شوند. یکی از اسانس‌های خوراکی پرکاربرد، اسانس خوراکی حلال در آب است که در اکثر مواد غذایی و در کارخانجات تولید بستنی، نوشیدنی، ژله و غیره قابل استفاده می‌باشد.  


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26787
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید