امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

دستگاه ازن ژنراتور و نقش گسترده آن در صنعت


1401/07/27
کد خبر : 26443
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 22 نفر

پیورآکوا، بزررگترین تولید کنندگان و تامین کنندگان تجهیزات درحوزه آب و فاضلاب

با توجه به اهمیت آب آشامیدنی و معضل کم آبی در جهان شرکت پیورآکوا توانسته با کارشناسان خبره و با کمک از سرمایه های ملی و تجهیزات و تکنولوژی های روز دنیا به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کننده و تامین کننده ی آب شیرین کن RO، ضدعفونی کنندگان آب نظیر ازن ژنراتور و UV و... پیشگام باشد.


 دستگاه ازن ژنرانور

ازن اکسید کننده ای قوی در محیط

ازن (ozone) حاصل از دستگاه ضدعفونی کننده ازن ژنراتور علاوه بر گند زدائی، مصارف زیادی در تصفیه آب آشامیدنی از قبیل کنترل طعم و بو، کنترل رنگ وحذف آهن ومنگنز دارد.
قدرت این اکسید کننده در شفاف سازی منابع آب با کیفیت پائین مانند آبهای بازیافتی حائز اهمیت است. ازن مواد معدنی را بطور کامل اکسید نموده و موجب ته نشینی و حذف آنها می گردد. اهمیت عمده ازن در قابلیت شکستن ترکیبات آلی همراه با آهن و منگنز می باشد
گاز ازن اکسید کننده ای بسیار قوی به محض ورود یا تزریق به محیط باعث ضدعفونی محیط می گردد. میزان قدرت دستگاه ازن ژنراتور نسبت به کلر در ضدعفونی و از بین بردن میکروب ها و ... بالاتر می باشد.
به گزارش خبرگزاری آفتاب، بنابراعلام پیورآکوا، ازن تولیدی از این دستگاه دارای غلظت بالا، بدون هیچ گونه عوارض برای مصرف کننده قابل سفارش می باشد.



 دستگاه ازن ژنرانور

دستگاه ازن ژنراتور (ozone-generator) در تصفیه آب صنعتی

ضدعفونی کردن آب با کلر در حال حاضر رواج بیشتری دارد اما می تواند عوارض نامطلوبی به همراه داشته باشد. با توجه به اینکه هزینه بهره برداری اولیه ازن ژنراتور تصفیه آب صنعتی بسیار بالاست، در مواردی که منابع آبی آلوده انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

مزایای استفاده از ازن ژنراتور در مقایسه با کلر

•    افزایش توان ضدعفونی کردن و عدم تغییر طعم، رنگ و بوی آب
•    تاثیر گذاری بر طیف گسترده ای از میکرو ارگانیسم‌ها
•    نابود کردن پاتوژن های مقاوم در برابر کلر
•    عدم تغییر در PH آب
•    سازگاری با محیط زیست و عدم تولید مواد زیان آور برای طبیعت
•    کاهش میزان مواد شیمیایی مورد نیاز جهت گندزدایی

مزایای ازن ژنراتور استخر

در حال حاضر از ازن ژنراتور استخر علاوه بر استخرهای آب، در استخرهای پرورش آبزیان، پارک های آبی، تجهیزات هیدرولیکی و ... کاربرد دارد. طبق قوانین وزارت بهداشت، در کنار استفاده از ازن ژنراتور برای از بین بردن آلودگی های آب، باید از کلر نیز استفاده شود. وقتی در کنار ازن از کلر نیز استفاده شود مضرات کاهش یافته و گاز ازن باعث ایجاد شفافیت و از بین رفتن باکتری ها در آب استخر می شود.
کلر باعث کدر شدن سرامیک های استخر و قادر به از بین بردن جلبک های استخر نیست. بوی کلر در آب استخر ناخوشیند نیست و باعث بروز حساسیت های چشمی و پوست و مو می شود. ازن ژنراتور از تشکیل انواع رسوب در کف استخر جلوگیری می کند.

ویژگی های خرید دستگاه ازن ژنراتور

روش تولید ازن: تولید ازن با لامپ UV به دلیل محدودیت در غلظت و میزان ازن و مصرف برق زیاد در استخر مناسب نیست و بیشتر در ضدعفونی هوا کاربرد دارد.
غلظت ازن: اگر غلظت اوزن تولید شده دستگاه اوزن ژنراتور از حد مشخصی تغییر کند، کارایی لازم را از دست داده و موجب تولید باکتری در محیط می شود.
 سیستم اختلاط گاز ازن با آب استخر: ازن گازی بسیار فرار است و در حرارت بیش از 25 درجه به سختی در آب حل می شود، در این حالت ساز و کار ازن باید قابلیت حل شدن در آب را داشته باشد و اگر به درستی انجام نگیرد ازن در آب حل نمی شود و فرآیند ضدعفونی با شکست روبرو می شود.
سیستم حذف ازن اضافی: ازن گاز بسیار سمی، بدبو و مضر برای سلامت و وجود آن در هوا باعث ایجاد مشکل در تنفس می شود. حتماً لازم است که دستگاه ازن ژنراتور، دارای سیستم مناسبی برای حذف ازن نامحلول باقیمانده در فاز گازی و جلوگیری از ورود آن به هوا باشد.
برق مصرفی: میزان برق مصرفی در انواع دستگاه ازن ژنراتور با تکنولوژی قدیمی بالاتر است و می‌تواند در بلند مدت باعث تحمیل هزینه‌های زیادی شود.

عوامل موثر در قیمت دستگاه ازن ساز

قیمت دستگاه ازن ساز به کیفیت و نوع برند، قطعات مصرفی در تولید و کیفیت تجهیزات داخلی، تنوع سیستم ها، شیشه کواتز سیستم، کمپرسور باد، جنس شیلنگهای پی وی سی و ... بستگی دارد.


دستگاه ازن ژنرانور

گروه سازه های آبی پیورآکوا، پیشگام در تولید انواع ازن ژنراتور

شرکت پیورآکوا (https://pure-aqua.ir ) با بهره گیری از سرمایه انسانی خود در تکنولوژی های روز دنیا بزرگترین تولید کنندگان و تامین کنندگان تجهیزات و ارایه دهنده خدمات مشاوره ای درحوزه آب و فاضلاب به فعالیت می پردازد.
وب سایت: pure-aqua.ir
شماره تماس: 86122469-021


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26443
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید