امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

دستگاه آب شیرین کن دست دوم و نکات مهم برای خرید آن


1401/07/27
کد خبر : 26213
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 24 نفر

دستگاه تصفیه آب یکی از وسایل پرکاربرد در زمینه تصفیه و بهینه سازی آب محسوب می‌شود. این محصول باتوجه‌به نحوه و میزان کاربرد در انواع مختلف خانگی و صنعتی تولید می‌شود. آب شیرین کن‌های صنعتی با طراحی بهینه و بهره‌گیری از سیستم تصفیه آب به روش اسمز معکوس (RO) میزان آلودگی‌های مختلف آب مثل مواد جامد معلق، یون‌ها، نمک‌ها، فلزات سنگین، گازها و ... با دقت فراوان مورد سنجش و ارزیابی قرار داده و در نهایت آبی با کیفیت جهت شرب و دیگر مصارف ارائه می‌نماید. قیمت آب شیرین کن صنعتی به نسبت از مدل‌های کوچک و خانگی بیشتر است. زیرا در مدل‌های خانگی سیستم تصفیه آب فقط برای یک محیط مشخص ساخته شده است. اما مدل‌های صنعتی به‌منظور شیرین سازی آب شهر، شهرک و مجموعه‌های صنعتی و تجاری طراحی و ساخته شده‌اند. با راه اندازی مجموعه تولیدی آب شیرین کن در اصفهان بستری فراهم شده تا مصرف کنندگان با حضور فیزیکی و یا خرید اینترنتی بتوانند از این سیستم‌های پرکاربرد بهره‌مند شوند.

 

شیرین سازی آب به روش اسمز معکوس (RO)

همان گونه که گفتیم، در دستگاه آب شیرین کن با دقت فراوان و بهره‌گیری از روش اسمز معکوس فرآیند تصفیه و شیرین سازی آب صورت می‌گیرد. این مراحل عبارت‌اند از:

1- پیش تصفیه آب

در مرحله نخست یا به اصطلاح مرحله پیش تصفیه آب، به روش عبور آب از فیلترهای شنی، رسوب گیر و کربنی اکثر ذرات معلق، فلزات سنگین و گازهای موجود در آن جدا گردیده و آب نسبتاً شفاف‌تر و زلال‌تر می‌شود. به عبارت دیگر در این مرحله یون‌ها و نمک‌ها از آب جدا شده و حذف می‌گردد.

2- پمپ‌های فشار بالا

برای انجام تصفیه به روش اسمزی می‌بایست فشاری بیش از حد فشار اسمزی ایجاد کرد. بدین منظور با بهره‌گیری از پمپ‌های پیستونی آب به سمت کانال‌های تصفیه هدایت می‌شود. به طور کلی در طراحی سیستم‌های تصفیه به روش اسمزی، وجود پمپ‌های پیستونی به‌منظور ورود و خروج آب از سیستم آب شیرین کن، امری ضروری است. نکته قابل توجه اینکه انتخاب صحیح در هنگام تهیه و نصب پمپ مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین جهت اندازه، نوع و مدل پمپ‌های پیستونی در قیمت آب شیرین کن صنعتی تأثیر بسزایی دارد. در هنگام خرید دستگاه آب شیرین کن صنعتی نو و دست دوم از صحت و سلامت تمامی اجزاء به خصوص پمپ‌های فشار بالا اطمینان حاصل نموده و سپس نسبت به خرید اقدام کنید.

3- تصفیه نهایی آب و حذف یون‌ها با فیلترهای اسمز معکوس (RO)

در این مرحله فشار بالای تولید شده به وسیله پمپ‌ها، سبب حرکت معکوس جریان آب شده و با ورود آب به درون فیلترهای اسمزی فرآیند تصفیه آب و حذف یون‌ها و نمک‌ها صورت می‌گیرد. البته به یاد داشته باشید نحوه قرارگیری اجزای دستگاه از میزان بازیابی آب و کاهش پساب تولیدی تأثیر مستقیم دارد. در صورت عدم رعایت اصول دقیق در راه‌اندازی و اجرای سیستم تصفیه به روش اسمز معکوس، پساب تولیدی افزایش یافته و آب کیفیت مطلوبی نخواهد داشت. طراحی و ساخت آب شیرین کن در اصفهان سبب افزایش بهره وری به‌منظور بالا بردن کیفیت آب و کاهش پساب ناشی از تصفیه آب شده است.

4- گندزدایی آب خروجی

در مرحله آخر با بهره‌گیری از فیلترهای اشعه فرابنفش (UV) باکتری و ویروس‌های موجود در آب از بین رفته و آبی سالم و با کیفیت جهت شرب و دیگر مصارف عرضه می‌شود. البته این روند توسط دقیق‌ترین و جدیدترین سیستم و فناوری گندزدایی صورت می‌گیرد. بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر مشخص شده که این سیستم گندزایی کمترین میزان خطا را نسبت به سایر سیستم‌های تصفیه دارد.
 

ویژگی‌های دستگاه آب شیرین کن

- طراحی اختصاصی؛ این سیستم با بهره‌گیری از طراحی خاص و منحصر به فرد در اکثر تصفیه‌های صنعتی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
- بهره‌گیری از مناسب ترین پمپ‌های فشار بالا؛ مجموعه آب شیرین کن در اصفهان با بهره‌گیری از پمپ‌های پیستونی به روز و با گشتاور و دبی بالا توانسته نیاز اکثر مشتریان و مصرف کنندگان داخلی و خارجی را برطرف سازد.
- استفاده از بهترین فیلترهای اسمز معکوس (RO)؛ این فیلترها با دلیل کیفیت و حساسیت بالا در سنجش و میزان یون ها و نمک‌های موجود در آب، می‌توانند با کمترین میزان خطا، آبی مطلوب و با کیفیت ارائه نماید. علاوه بر این فیلترهای تولیدی و استفاده شده در این مجموعه با نشان استاندارد و تأیید سازمان سلامت جهانی زیر نظر مهندسین زبردست این حوزه نصب و اجرا می‌گردد.
- سیستم هدایت و کنترل جریان برق؛ به لحاظ اینکه برق منبع تغذیه اصلی این مجموعه به شمار می‌آید؛ در ساخت و راه‌اندازی سیستم‌های آب شیرین‌کن از تجهیزات برق‌رسانی و مدارهای الکتریکی قوی استفاده می‌شود. تا با کاهش نوسان و قطع برق بتواند به طور 24 ساعته به کار خود ادامه دهد. بعضاً پیش آمده که به دلیل مشکلات در سیستم برق رسانی مجموعه‌های شیرین سازی آب به طور هفتگی و یا ماهانه از کار افتاده‌اند.
- لوله‌کشی UPVC یا استیل ضدزنگ ۳۱۶؛ عبور آب در درون لوله‌ها و پمپ‌ها موجب ایجاد رسوب و زنگ‌زدگی در طول سیستم می‌شود. در دستگاه‌های نوین آب شیرین کن، با بهره‌گیری از لوله‌کشی استیل (ضدزنگ) از رسوب گرفتگی و خرابی سیستم جلوگیری می‌شود.
- کنترل فرآیند؛ با به کارگیری گیج‌های فشار، دبی سنج ها (فلومتر) و ... تمامی فرآیند در طول مسیر تصفیه مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد.
- پایش آنلاین کیفیت آب خروجی
- شاسی و بدنه مقاوم

 

مشخصات فنی آب‌شیرین‌کن صنعتی

-    با توجه به نیاز، محل قرارگیری و نحوه کاربرد در دستگاه آب شیرین کن از فیلترهای شنی، رسوب‌گیر و کربنی استفاده می‌شود.
-    واحد تزریق اسید، آنتی اسکالانت و مواد احیاکننده اختیاری
-    سیستم گندزدایی آب با فیلتر اشعه فرابنفش (UV)
-    کیفیت آب ورودیTDS < ۶۰۰۰۰ ppm
-    تعداد فیلترهای اسمز معکوس متغیر بوده و وابسته به طراحی و ساختار کلی آن است.
-    دمای عملیاتی۵-۷۰ °C
-    میزان بازیابی آب ورودی نیز متغیر و وابسته به طراحی است.
-    میزان حذف نمک‌ها و یون‌ها> ۹۸٪

مزایای سیستم آب‌ شیرین  ‌کن اسمز معکوس

    با توجه به فناوری نوین از بالاترین کیفیت تصفیه برای کاربردهای مختلف برخوردار است.
    مبتنی بر دانش بومی
    مبتنی بر دانش بومی
    قیمت مناسب
    عمر بالای فیلترها و قطعات
    راه‌اندازی و استفاده آسان
    خدمات پس از فروش گسترده

نکات مهم برای خرید دستگاه آب شیرین کن

-    در هنگام خرید دستگاه حتماً از نوع، مدل و کیفیت فیلتر و دیگر قطعات به کار رفته در آن اطمینان حاصل نمائید.
-    با توجه به میزان مبلغ موردنظر نسبت به خرید دستگاه و تجهیزات آب شیرین کن اقدام کنید.
-    محصولاتی را خریداری کنید که به نسبت سایر رقبا از قیمت و کیفیت مناسب‌تری برخوردار باشد.
-    در زمان خرید از خدمات پس از فروش و گارانتی محصول اطلاع کسب کنید.
سخن پایانی:
با توجه به نوع و مدل پمپ‌های فشار بالا و فیلترهای اسمز معکوس قیمت آب شیرین کن صنعتی متغیر است. علاوه بر این به لحاظ نوسانات نرخ ارز و چالش های اقتصادی در سطح کشوری و بین‌المللی نمی‌توان قیمت دقیقی برای این محصول ارائه کرد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26213
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید