امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

در مورد گوش درد کودکان بیشتر بدانید


1401/07/27
کد خبر : 25954
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 18 نفر

چرا نوزادان بیشتر از دیگران گوش گوش دارند؟

یکی از دلایل اصلی گوش درد در نوزادان وجود عفونت گوش است ، که بروز آن در نوزادان بیشتر از کودکان بزرگتر و بزرگسالان است زیرا ممکن است اتصال گوش میانی به بینی (شیپور استاش   ) در این نوزادان به درستی عمل نکند ، اما باید اطمینان حاصل شود که با افزایش سن در این کودکان ، شیپور استاش  به درستی کار می کند.
از هر شش نوزاد پنج نفر قبل از سه سالگی به عفونت گوش مبتلا می شوند. این عفونت ها در نوزادان شایع است. این آمار بالا هشداری برای والدین این کودکان خواهد بود زیرا نوزادان آنها بسیار مستعد ابتلا به این عفونت ها هستند ، بنابراین لازم است بدانید که راه های درمان گوش گوش و درمان عفونت ها چیست؟
کلیک کنید: درمان کودکان

عفونت گوش میانی

عفونت گوش میانی ، که عفونت گوش نامیده می شود ، می تواند باعث التهاب دردناک گوش میانی شود ، این یک مشکل بزرگ برای نوزادان است و باید در اسرع وقت درمان شود. عفونت گوش میانی معمولاً بین پرده ی گوش و شیپور استاش  رخ می دهد که بینی ، گوش و گلو را به هم متصل می کند و علاوه بر درد می تواند بر شنوایی فرد تأثیر منفی بگذارد. با بحث در مورد علل و عوارض عفونت گوش میانی ، این مشکل را به طور مفصل شرح داده ایم.

 تأثیر ویروس ها و باکتری ها بر سلامت شنوایی

علائم عفونت گوش در نوزادان معمولاً به دلیل سرماخوردگی معمول ایجاد می شود ، بنابراین باکتری ها و ویروس ها می توانند دلیل اصلی این عفونت های گوش باشند که در نهایت منجر به التهاب دردناک و همچنین تورم می شود.

آیا عفونت گوش به راحتی درمان می شود؟

تب رایج ترین علامت مرتبط با عفونت گوش است ، اما نمی توان با اطمینان 100٪ گفت که این تب ها در تمام عفونت گوش دیده می شود.

درد دندان درآوردن را با درد گوش اشتباه نگیرید

کشیدن دندان می تواند برای نوزادان دردناک باشد و درد کشیدن دندان اغلب با عفونت گوش اشتباه گرفته می شود.

راه حل های آسان برای درمان گوش درد در نوزادان

     استفاده از کمپرس آب گرم به مدت 10 تا 15 دقیقه می تواند به بهبود درد گوش کمک کند.
    استفاده از استامینوفن اگر کودک شما بیش از 6 ماه دارد ، می توانید درد در گوش این نوزادان را کاهش دهید.
     نوشیدن آب می تواند به کاهش درد گوش کمک کند.

آیا عفونت گوش به راحتی قابل درمان است؟

خوشبختانه عفونت گوش به سرعت برطرف می شود و درد ناشی از آن دوام نمی آورد و ظرف 24 ساعت برطرف می شود ، بنابراین جای نگرانی نیست ، فقط این عفونت های گوش را تحت نظر پزشک معالجه کنید. این مشکل باید در نوزادان جدی گرفته شود ، زیرا نوزادان بیشتر از بزرگسالان مستعد ابتلا به این عفونت های گوش هستند.

وجود رطوبت در کانال گوش کودکان پس از درمان عفونت گوش


می دانیم که به دلایل زیادی نوزادان به عفونت گوش مبتلا می شوند. اکنون لازم است بدانید که عوارض پس از درمان این عفونت ها در این نوزادان چیست؟ این عفونت ها در نوزادان به راحتی قابل درمان هستند اما پس از درمان مقداری رطوبت در گوش آنها باقی می ماند و توجه داشته باشید که این رطوبت می تواند برای چند هفته یا حتی ماه ها در گوش این نوزادان باقی بماند.
از سایت زنجیره امید مربوط به درمان کودکان و خیریه کودکان دیدن کنید.

چه چیزی خطر گوش درد را در نوزادان افزایش می دهد؟

عفونت گوش یکی از مهمترین عواملی است که باعث درد گوش در نوزادان می شود که برخی از دلایلی است که می تواند این خطر را افزایش دهد:
    سابقه عفونت گوش در خانواده نوزاد.
    قرار گرفتن در معرض دود سیگار شخص دوم (این ممکن است بیشتر در صورتی مشکل ایجاد کند که یکی از والدین کودک یا شخصی که کودک در همان محیط با او زندگی می کند سیگاری باشد و کودک به طور مداوم در معرض دود قرار گیرد).
    فصلی از سال که سرماخوردگی در این فصول بیشتر دیده می شود ، مانند پاییز و زمستان.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25954
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید