امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

درمان گرفتگی عروق قلب با محصولات فوراورلیوینگ


1401/07/27
کد خبر : 28279
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 14 نفر

با توجه به فراگیری گسترده این مشکل در سراسر دنیا و درگیری جمع کثیری از افراد با این مشکل ، دانشمندان فوراورلیوینگ به این فکر افتاده اند تا درباره این معضل دنبال راه چاره ای باشند. محصولات این کمپانی بزرگ ارگانیک بوده و همچنین انواع تحقیقات و تست های لازم پس از تولید را با موفقیت پشت سر گذاشته و تا به امروز توانسته باعث افزایش سلامتی جامعه باشد.
محصولات ارگانیک فوراورلیوینگ با داشتن انواع و اقسام از مواد مغذی و مورد نیاز برای سلامتی قلب می تواند سبب پیشگیری از گرفتگی عروق قلب شود. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا در مورد این عارضه قلبی و محصولات فوراورلیوینگ جهت جلوگیری از گرفتگی عروق قلب اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

گرفتگی عروق قلب چیست؟

گرفتگی عروق قلب یکی از شایع ترین مشکلاتی است که برخی افراد گرفتار آن هستند. گرفتگی عروق قلب یکی از اصلی ترین دلایل سکته های قلبی و مغزی و همچنین مهم ترین دلیل نارسایی ارگان های داخلی بدن است.

قلب به عنوان مرکز پمپاژ خون، رگ های مختلفی در درون و اطراف خود دارد. از رگ های بسیار ریز در سطح آن گرفته تا بزرگ ترین رگ که ما آن را با نام آئورت یا شاهرگ می شناسیم، مواد مغذی و اکسیژن را از قلب به اندام ها و ارگان های بدن می رسانند.

گاهی عوامل مختلفی موجب می گردند که این رگ های بزرگ و کوچک دچار تنگ شدگی و در اصطلاح گرفتگی شوند. ضخیم شدن و تنگ شدن شریان های خونی خاصیت ارتجاعی آن ها را از بین می برد و ارسال خون به راحتی به ارگان های بدن و بافت های مختلف ممکن نیست.

این گرفتگی عروق در بخش های مختلف بدن ممکن است رخ دهد. اما اهمیت گرفتگی عروق قلب به این دلیل است که می تواند عواقب خطرناکی نظیر سکته قلبی و یا افزایش فشار خون را به همراه داشته باشد.

دیواره رگ های خونی در قلب توسط موادی که پلاک نامیده می شوند، تنگ و تنگ تر می شوند. این امر کار اصلی قلب را که فرستادن خون پر اکسیژن به اندام های مختلف بدن است، دچار اختلال می کند.


گرفتگی عروق قلب

دلایل بروز گرفتگی عروق قلب

گرفتگی عروق قلب، یک بیماری بدون علائم اولیه است و پزشکان و متخصصان هنوز نتوانسته اند متوجه شوند که این گرفتگی به چه دلیلی رخ میدهد. اما اینطور که از مطالعات و تحقیقات پیداست؛ این بیماری به صورت تدریجی رخ میدهد و ممکن است تا زمانی که این بیماری مشکل جدی برای سلامت افراد ایجاد نکرده است، علائم آن بروز نکند. بنابراین آگاهی در مورد چگونگی بروز گرفتگی عروق قلب می تواند کمک فراوانی به سلامت ما داشته باشد.

در بدن پروتئینی به نام پروتئین واکنشگر وجود دارد که اگر مقدار آن افزایش یابد، نشانه هایی مثل التهاب در بدن دیده میشود و احتمال گرفتن عروق قلب و امکان حملات قلبی بالاتر می رود. همچنین در صورتی که مقدار تری گلیسیرید در خون افزایش یابد امکان انسداد رگ های قلب به خصوص در خانم ها افزایش می یابد.

عروق قلب و بطور کلی عروق کل بدن، دارای انعطاف مناسبی در دیواره های خود هستند. این عروق تا زمانی که توسط پلاک های مسدود کننده احاطه نشوند، کار خود را به خوبی انجام می دهند.

اما ایجاد پلاک در درون رگ می تواند شروعی برای بروز بیماری های مختلف باشد. عوامل مختلفی در ایجاد پلاک و در نتیجه گرفتگی عروق قلب دخیل هستند.

از جمله این عوامل می توان به تغذیه نامناسب و سرشار از چربی های مضر، استعمال سیگار، عدم تحرک کافی، استرس، فشار خون بالا، افزایش کلسترول خون،مقاومت به انسولین و دیابت، بالا رفتن سن و سوابق ژنتیکی اشاره کرد. همچنین عوامل خطر ساز دیگری برای ایجاد بیماری گرفتگی عروق قلب وجود دارد که از بین آن ها میتوان به مصرف الکل، ایجاد وقفه تنفسی در خواب، استرس و اضطراب اشاره کرد.

حال که دلایل بروز گرفتگی عروق قلب را بررسی کردیم ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که نشانه های گرفتگی عروق قلب کدام موارد هستند؟

در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم که این بیماری نشانه مشخصی ندارد یعنی فرد خود متوجه نمی شود که آیا عروق قلب دچار گرفتگی شده است یا خیر مگر در صورتی که در اثر گرفتگی رگ ها فرد دچار درد شدید شود و یک عارضه اورژانسی مثل سکته قلبی و مغزی برای او پیش آید.

به طور کلی علائمی که در اثر گرفتگی عروق قلب بروز می کنند با توجه به انسداد هر کدام از سرخرگ ها با هم متفاوت هستند. همانطور که گفتیم تشخیص بیماری گرفتگی عروق برای شخص بیمار به تنهایی ممکن نیست و برای تشخیص آن باید حتما به پزشک مراجعه کرد.

پزشک با معاینات فیزیکی و درخواست انجام آزمایش ها و تست های متعدد مثل نوار قلب، آنژیو گرافی، تست ورزش، سی تی اسکن قلب، آزمایش خون، اکوکاردیوگرام، تست استرس و عکس از قفسه سینه و مشاهده نتیجه آن ها میتواند وجود بیماری را تشخیص دهد.


 گرفتگی عروق قلب

پیشگیری و درمان گرفتگی عروق قلب

اکنون که با گرفتگی عروق قلب و دلایل بروز آن آشنا شدیم، بزرگترین سوال می تواند چگونگی پیشگیری و درمان گرفتگی عروق قلب، باشد. درمان گرفتگی عروق قلب بدون شک از پیشگیری این عارضه، بسیار سخت تر بوده و هزینه های مادی و معنوی بیشتری می طلبد.

به هر جهت برای پیشگیری و درمان گرفتگی عروق قلب راه های مختلفی پیشنهاد شده است. از بهترین روش ها برای پیشگیری و درمان گرفتگی عروق قلب می توان به داشتن سبک زندگی سالم و مناسب اشاره کرد.

می توان با داشتن تحرک کافی و انجام ورزش های سبک، ترک سیگار، دوری از استرس و تلاش در جهت شاد زیستن، درمان مناسب و به موقع بیماری های جانبی نظیر فشار خون و دیابت از بروز گرفتگی عروق پیشگیری کرد.

تغذیه صحیح و استفاده از مواد غذایی و یا مکمل هایی که برای سلامت قلب و عروق مناسب هستند، یکی از بهترین و موثرترین روش هاست. پژوهش های بسیاری نشان داده اند که مصرف چربی های مضر و عدم مصرف چربی های مفید، عامل اصلی بروز گرفتگی عروق قلب هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تلفنی و سفارش محصول در ایران می توانید با شماره  09120997419 تماس حاصل فرمایید و همچنین می توانید برای  دریافت اطلاعات بیشتربه آدرس اینترنتی  www.myflpshop.com مراجعه فرمایید.



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28279
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید