امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

درد لگن به هنگام راه رفتن: 9 دلیل شایع


1401/07/27
کد خبر : 27120
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 23 نفر

گاهی اوقات، شما متوجه می شوید که این درد به هنگام راه رفتن یا چرخیدن اتفاق می افتد یا تشدید می شود. در این مقاله، ما می خواهیم مسئله ی درد لگن به هنگام راه رفتن را بررسی کنیم و ببینیم چگونه می توان این شرایط را پیشگیری و درمان کرد.


 درد لگن

علل درد لگن به هنگام راه رفتن

در اکثر موارد، دلیل درد لگن به هنگام راه رفتن، مرتبط با سیستم اسکلتی عضلانی می باشد که شامل موارد زیر می شود:
•    استخوان ها
•    مفاصل
•    عضلات
•    تاندون ها
به گفته دکتر رضا ولی پور متخصص ارولوژی در تهران علت درد زیر شکم سمت راست و چپ در زنان نیز گاهی با درد لگن متفاوت است و می تواند به خاطر مشکلات روده، کلیه و حتی نفخ باشد. اجازه دهید 9 مورد از شایع ترین علل درد لگن را که به هنگام پیاده روی یا چرخیدن رخ می دهند یا شدیدتر می شوند،  بررسی کنیم.

1.درد مفصل ساکروایلیاک

مفصل ساکروایلیاک (SI) مفصلی در کمر می باشد که قسمت پایین ستون فقرات را به استخوان های لگن متصل می کند. گاهی اوقات، این مفصل آسیب می بیند و ملتهب می شود و در نهایت منجر به درد می شود.
درد مفصل ساکروایلیاک اغلب ناشی از موارد زیر می باشد:
•     ضربه یا تصادف
•    آرتروز
•    بارداری
•    عفونت

2. اختلال عملکرد سمفزیس شرمگاهی

مفصل سمفزیس شرمگاهی در جلوی لگن قرار گرفته است. این مفصل، استخوان ها را در کنار هم نگه می دارد و آنها را در طول فعالیت ثابت نگه می دارد. اگر این مفصل بیش از حد شُل شود، می تواند منجر به درد شود. این نوع درد لگن در زنان باردار شایع است و به آن درد کمربندی لگن نیز می گویند. علاوه بر بارداری، شرایط دیگری نیز وجود دارند که می توانند موجب اختلال سمفریس شرمگاهی شوند:
•    ضربه یا تصادف
•    آرتروز
•    کمبود مواد معدنی و ویتامین هایی مانند کلسیم و ویتامین دی.
اگر شما اختلال سمفزیس شرمگاهی دارید، ممکن است سوزش یا درد تیزی را احساس کنید که به پایین پای شما کشیده می شود. همچنین ممکن است به هنگام حرکت کردن "صدای ترق تروق" را بشنوید.

3.استئیت شرمگاهی

استئیت شرمگاهی نیز مانند اختلال سمفزیس شرمگاهی، ناحیه سمفزیس شرمگاهی و بافت های اطراف آن را تحت تأثیر قرار می دهد. این اختلال می تواند منجر به درد لگن شود که با فعالیت فیزیکی شدت پیدا می کند.

4.درد عضله کف لگن

 درد لگن


عضلات کف لگن، عضلاتی هستند که اندام ها و بافت های لگن را احاطه می کنند و از آنها پشتیبانی می کنند. گاهی اوقات، درد لگن ممکن است ناشی از فشار روی این عضلات باشد. این نوع درد در زنان شایع تر است.

5. فتق کشاله ران

فتق کشاله ران، نوعی فتق یا بیرون زدگی است که در ناحیه لگن یا کشاله ران رخ می دهد. این فتق ها در بین مردان نسبت به زنان شایع تر هستند. علائم معمول فتق کشاله ران شامل برآمدگی قابل توجه در لگن یا کشاله ران و نیز ناراحتی یا درد می باشد.

6. آپاندیسیت

آپاندیسیت زمانی رخ می دهد که آپاندیس ملتهب شود. اغلب اوقات مشخص نیست که چه چیزی موجب این التهاب می شود. متخصصان معتقدند این شرایط ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که ورودی آپاندیس مسدود شود. آپاندیسیت شرایط خطرناکی است و اگر فوراً تحت مراقبت پزشکی قرار نگیرد، آپاندیس ملتهب ممکن است بترکد.

7.دیورتیکولیت

دیورتیکولیت زمانی اتفاق می افتد که ساختارهای کیسه مانندی به نام دیورتیکولا در روده بزرگ، ملتهب شوند. این امر موجب بروز علائمی مانند درد یا حساسیت شکم می شود.

8. سندرم احتقان لگن

این سندرم، شرایطی است که در اثر رگ های گشاد شده در ناحیه لگن رخ می دهد. درد ناشی از سندرم احتقان لگن، به طور کلی درد کسل کننده ای است. گرچه، با ایستادن ها یا راه رفتن های طولانی این درد می تواند تیزتر یا شدیدتر شود.

9. سرطان استخوان

یکی از علائم سرطان استخوان، بروز درد به ویژه در زمان استفاده از عضو درگیر سرطان می باشد. به عنوان مثال، وقتی که شما در لگن خود دچار سرطان شده اید، ممکن است به هنگام راه رفتن، استفاده طولانی مدت یا بالا رفتن از نردبان احساس درد کنید.

درمان های خانگی برای تسکین درد لگن

 درد لگن


اگر درد لگن شما خفیف است و با هیچ علائم نگران کننده ای همراه نیست، راهکار هایی وجود دارند که به تسکین درد در خانه کمک می کنند:
•    استراحت
•    توجه به وضعیت بدنی درست
•    استفاده از یخ و گرما به طور متناوب
•    استفاده از مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن، استامینوفن، ناپروکسن و آسپیرین
اگر هر گونه درد لگن شدیدی را احساس کردید، باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

برچسب ها :
# درد لگن

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27120
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید