امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

درب های اتوماتیک و آسیب کمتر به محیط زیست


1401/07/27
کد خبر : 27948
دسته بندی : اقتصادی
تعداد بازدید : 17 نفر

شاید بپرسید منظور از تولید سبز یک محصول چیست؟

تولید سبز عبارت است از تولید محصولات با شکمترین آلایندگی و بیشترین امکان بازیافت. در نتیجه این سیاست جدید، در تولیدات محصولاتی که در صنعت ساختمان استفاده می شود مانند
درب ها، بیشتر از آلومینیوم و شیشه استفاده می شود که درصد بازیافت بالایی دارند.
این روزها به یمن استفاده از تکنولوژی روز و ساخت درب های اتوماتیک و طراحی مدرن، ساختمان های اداری و پاساژها و اماکن عمومی ظاهری لوکس پیدا کرده اند. طراحی درب های اتوماتیک به غیر از آن که در زیبایی ظاهری این اماکن تاثیر می گذارد، به افراد کم توان نیز این امکان را میدهد که بتوانند به راحتی در بین ورودی ساختمان ها و لابی های متعدد تردد کنند.
با نگاهی اجمالی به طراحی ساختمان های جدید در می یابیم که استفاده از درب های اتوماتیک روز به روز در حال افزایش است و کمتر سازه ی نوسازی را می بینیم که در طراحی آن از انواع درب های اتوماتیک استفاده نشده باشد.
درب های اتوماتیک انواع مختلفی مانند درب ریلی شیشه ای، درب اتوماتیک لابل و ... را شامل می شوند.
ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره ی این درب های اتوماتیک و برخی از قطعاتی که در   آن ها استفاده می شود به شما بدهیم.

درب اتوماتیک لابل و اپراتور لابل

درب اتوماتیک لابل، یکی از درهای محبوبی است که در مکان‌های پرتردد استفاده می شود. در این درب زیبا و لوکس معمولا از قطعات الکترونیکی و مکانیکی با کیفیت که طول عمر بالایی دارند استفاده می‌گردد.
نکته جالب در مورد این نوع درب‌ها را می‌توان اشغال کمترین حجم فضا در عرض دهنه آن دانست که به دلیل ارتفاع ریل آن است. در حال حاضر درب اتوماتیک لابل یکی از پرفروش‌ترین درب‌ها در بازار ایران محسوب می‌شود.
درب اتوماتیک لابل به صورت کشویی باز و بسته می‎‌شود و از یک نوع چشم الکترونیک برای باز و بسته شدن کمک می‌گیرد. این درب معمولا به رنگ نقره ای است اما مشتری میتواند با توجه به علاقه خود رنگ های مختلف آن را سفارش دهد.
این نوع از درب‌ها دارای دو لت متحرک و دو لت ثابت می باشند. سنسور‌های استفاده شده در این درب‌ ها از نوع سنسور‌های چشمی پرده‌ای یا خطی است.
درب اتوماتیک لابل دارای عملکرد بالا و انعطاف‌پذیری مناسبی برای استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی است. همین امر سبب شده تا از این درب در طیف وسیعی از مکان‌ها نظیر بافت فرسوده شهری، پاساژها، مکان های نزدیک خطوط فشار قوی انتقال برق، ساختمانهای قدیمی، بانک‌ها، مجتمع‌های تجاری و… استفاده شود. مدار کارآمد و قوی این نوع درب تضمین کننده کارایی بالا است.


 درب های اتوماتیک


در درب های اتوماتیک و برقی قطعات و یراق آلات زیادی استفاده شده است که هرکدام کاربرد خاص خود را دارند. یکی از این قطعات که نقش بسزایی در عملکرد درب دارد اپراتور لابل می باشد. اپراتور لابل قطعه ای است که بر روی درب مورد نظر تعبیه شده و سبب انتقال پیام به دیگر قطعات می شود .علاوه بر آن مانع بروز اختلال در حرکت درب می شود و سرعت حرکت در را بهبود بخشیده و باعث باز و بسته شدن روان آن می شود.
 اپراتور لابل در دو نوع اپراتور مارول و اپراتور اولوس قرار دارد که در ادامه به توضیح مختصری درباره هر کدام می پردازیم.
اپراتور لابل مدل مارول قابلیت نصب بر روی درب های یک لنگه و دو لنگه از جنس شیشه ای را دارد که البته لازم به ذکر است سرعت باز و بسته شدن و حرکت در هرکدام متفاوت است.
در اپراتور مدل اولوس از موتور دانکر آلمان استفاده شده و به دلیل آن که این موتور از نظر قدرت، انرژی و توان بسیار قوی است ارزش اپراتور را بسیار بالا برده ضمن این که موتور دانکر شامل عیب یاب میکروپروسسوری می باشد.
در اپراتور الوس از سیستم عامل کرشینگ استفاده شده است؛ یعنی به خوبی می تواند مانع را شناسایی کرده و سپس متوقف شود. مسلما نمی توانیم کارایی چشمی های فتوسل را در این امر هم نادیده بگیریم.
 اپراتور اولوس لابل مانند مدل مارول دارای باتری پشتیبان است تا در زمان وقوع قطع برق مشکلی پیش نیاید. هرچند متاسفانه میزان پشتیبان گیری این باتری ها محدود است.
از دیگر راهکارهای موجود در زمان قطعی برق مجهز بودن اپراتور به سیستم خلاص کن دستی است که در آن درب را می توانید به صورت دستی باز و بسته کنید.


درب های اتوماتیک

درب ریلی شیشه ای

درب ریلی شیشه ای یکی دیگر از انواع درب های اتوماتیک است که در فروشگاه های بزرگ، مراکز اداری و تجاری استفاده می شود.
یکی از ویژگی های این درب آن است که ابعاد مورد استفاده درب شیشه‌ای دارای محدودیت خاصی نیست. شما می‌توانید با توجه محل استفاده، ابعاد آن را سفارش دهید.
حرکت اتوماتیک این درب‌ها به وسیله حسگرهای چشمی و سنسورهای حرکتی و یا حساس به وزن انجام می‌گیرد. میزان حساسیت این حسگرها توسط نصاب درب تعیین می‌شود.
بررسی‌های انجام شده نشان می دهند که استفاده از این نوع درب احساس مثبت و رضایت‌بخشی را در مراجعه کنندگان ایجاد می‌کند. استفاده از این نوع درب ها، باعث صرفه جویی قابل توجهی در انرژی مصرفی ساختمان می‌شود. همچنین حذف دستگیره در این نوع درب شیشه ای باعث شده است تا به میزان قابل توجهی از انتشار بیماری های واگیردار، ویروس‌ها و میکروب‌ها جلوگیری شود. علاوه بر این موارد استفاده از فریم‌های استیل یا آلومینیومی و شیشه در این نوع درب‌ها باعث ایجاد ظاهری مدرن و لوکس در آن‌ها شده است.


درب های اتوماتیک


در ایران شرکت های زیادی در امر تولید، نصب و راه‌اندازی درب های اتوماتیک شیشه‌ای فعال هستند. شرکت کاسپین پیشرو صنعت به عنوان یکی از پیشگامان عرصه تولید درب های اتوماتیک؛ کرکره برقی،درب برقی، پارتیشن و… سال‌هاست که فعالیت می کند. این شرکت با داشتن کادر مجرب از حرفه‌ای ترین و متخصص‌ترین مهندسان توانسته در تولید درب های اتوماتیک به یک برند خوش‌نام و مطمئن تبدیل شود. کیفیت محصولات این شرکت در کنار قیمت های رقابتی؛ محصولات این شرکت را در کنار شرکت های هم ارز رقبای خارجی قرار داده است. محصولات گروه کاسپین در کنار نمونه‌های خارجی آن نه تنها کمبودی ندارد بلکه از جهاتی بهتر و باکیفیت تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر و انتخابی مطمئن می‌توانید به سایت کاسپین پیشرو صنعت مراجعه کنید.  


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27948
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید