امروز سه‌شنبه 02 مرداد 1403

Tuesday 23 July 2024

خیز سنگین کرونا در خوزستان / فوت ۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته در کشور

1401/07/27
کد خبر : 5550
دسته بندی : سلامت
تعداد بازدید : 69 نفر

دکتر سیما سادات لاری امروز پنجشنبه پس از اعلام آخرین آمارهای کرونا در ایران گفت:‌ متاسفانه کماکان با خیز سنگین بیماری در استان خوزستان مواجه هستیم.
وی افزود: هرگونه تلاش از طرف پرسنل خدوم نظام سلامت بدون همکاری شما مردم عزیز در عمل به توصیه‌های بهداشتی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: تنها راه مقابله با ویروس جهش یافته انگلیسی که علاوه بر استان خوزستان در بسیاری از استان‌های کشور شیوع پیدا کرده، رعایت بیشتر و جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی است.
لاری ابراز امیدواری کرد : با تقویت حس مسئولیت پذیری اجتماعی در شما مردم عزیز در عمل به توصیه‌های بهداشتی، شاهد پیشگیری از تکرار تجربیات تلخ گذشته و جلوگیری از ایجاد موج چهارم بیماری در کشور باشیم.

دکتر سیماسادات لاری در ارتباط زنده با شبکه خبر، اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۸۳۰ نفر رسید.

به گفته وی خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۷۲ هزار و ۴۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اما هنوز سه هزار و ۷۱۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران ما در حوزه علوم آزمایشگاهی تا کنون ۱۰ میلیون و ۶۷۴ هزار و ۹۴۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند، افزود:  شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/5550
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید