امروز شنبه 06 مرداد 1403

Saturday 27 July 2024

آسیب‌های جبران ناپذیر اشعه فرابنفش خورشید جدی گرفته شود

1403/05/06
کد خبر : 2408820
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 49 نفر

میزان تابش این اشعه خطرناک به خصوص در ساعات ۱۱ تا ۱۶به اوج خود می‌رسد و به همین علت کارشناسان توصیه می‌کنند، افراد در این ساعات و در روزهایی که میزان این اشعه در سطح خطرناک است تا جای ممکن در خانه بمانند و در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک به افراد توصیه می‌کند برای درامان ماندن از اشعه فرابفش خورشید، نکات لازم برای محافظت از پوست را رعایت کنند.

دکتر«اردلان زیلابی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در برخی مواقع، اشعه (uv) خورشید بیشتر از حد نرمال ساطع می‌شود بنابراین پوشش و نگهداری از پوست لازم و ضروری است.

وی بیان کرد: اشعه مادون فرابنفش بر روی ژن تغییر ایجاد می‌کند و موجب سرطان پوست می‌شود بنابراین افرادی مانند کشاورزان، باغداران و افرادی که به خاطر شغل در معرض نور خورشید هستند با استفاده از کرم ضد آفتاب و کلاه از پوست خود مراقبت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه این وضعیت در تابش خورشید تا ۲ روز ادامه دارد، گفت: ضروری است از ساعت ۱۰ تا ۱۶ از قرارگرفتن در معرض نور خورشید به ویژه کودکان، مادران باردار و سالمندان خودداری کنند.

دکتر زیلابی افزود: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب و پرهیز از حضور در مقابل اشعه مستقیم آفتاب می‌تواند موجب کاهش آسیب و گذر از این شرایط باشد.

وی اضافه کرد: نمی‌توان جلوی تابش این اشعه خطرناک را گرفت. اما می‌توان با رعایت یکسری اصول بهداشتی آسان و ارزان از آسیب‌های آن کم کرد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2408820
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید